Wat is jullie bedritueel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zara75, 21 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beccie

beccie Niet meer actief

#21 beccie, 22 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 nov 2013
    Hier ook niet echt een ritueel.
    ongeveer half 6 krijgt ze warm eten. daarna toetje.
    dan gaan we zelf eten en ondertussen is ze al zo moe en kan ik haar niet langer op laten dus meestal breng ik haar kwart over6 al naar boven.

op de commode haar pyama aandoen. nog eventjes samen lachen bv beetje kietelen . dan komt meestal zoon naar boven rennen want hij is wil nog 1 kusje geven. en dan slaapzak aan en in bed.
    ze wil altijd een speentje in bed en zodra ik haar haar knuffeldoekje geef lacht ze naar me en doet ze de oogjes dicht ;) ze is zo makkelijk.

( mijn zoontje had vroeger heel veel kleine dingetjes die presies zo moesten en anders werd meneer hysterich en sliep niet. als ik eenmaal iets deed bv moest het morgen ook en er kwam steeds meer bij. ) daarom hou ik het bij mijn dochtertje nu zo neutraal mogenlijk. niet teveel poespas meer. want bij mijn zoontje was het een ramp als ik een avond weg was en mijn moeder niet snapte wat hij nou precies wilde. dan stond er bv 1 knuffel een beetje verkeerd. ;) nou dan zat mijn oppas er de hele avond mee )
    iets afwennen is moeilijker dan aanwennen haha
    Lees nog wel elke avond 1 klein verhaaltje voor

2. Storm

Storm Niet meer actief

Precies net zo en dat hebben we met de oudste volgehouden tot ie drie was. Dat was zijn ritueel en daar deed hij het onwijs goed op. Boekje lezen zorgde voor drama's en driftbuien. Dan wil je het wel laten. Pas na zijn derde gingen we boekjes lezen en namen we de tweede daarin mee.
    De jongste gaat nog steeds 'spartaans' op bed. Beneden knuffelen, en dan boven slaapzak aan, lekker toedekken, dikke smok, weltrusten. ;)

3. miep84

miep84 Niet meer actief

Hier was het toen:

Pyama aan
    Laatste papfles geven
    2 tandjes poetsen
    Boekje lezen/kijken

Naar boven
    Slaapzak aan
    Knuffel en speentje geven
    Kusje, weltusten
    Muziekje aan en kamer verlaten