Hoe schoonmaken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door DarkAngel25, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Hoi,

Mijn dochter is snotje verkouden, en als het een beetje over is wil ik de inhoud van de box soort van ontsmetten.

Knuffels kunnen in de wasmachine, plastic kan in een bak met dettol... hout kan ik ook met dettol af doen.

Maar hoe maak je knuffels schoon met een muziekje erin? deze mogen niet in de wasmachine.
    Misschien is de oplossing heel simpel hoor, maar ik kom er gewoonweg even niet op.

iemand ideeën?

T gaat om dit soort speelgoed
    Bekijk bijlage 361952 Bekijk bijlage 361953

2. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Waarom wil je alles ontsmetten? Denk dat dat niet nodig is. Let ook op met dettol want dat is geen lief spul. Zeker voor kinderen. Beter kun je het speelgoed dan in een goed warm/heet sopje doen met gewoon reinigingsmiddel. Daarbij handig om te weten dat dettol alleen bacteriën aanpakt en geen virussen.

De knuffels zoals op de foto zou ik dan ook gewoon met een vochtige doek afnemen.

3. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Plastic doe ik gewoon met warm water + drupje dreft, geen dettol ofzo. En moet bekennen dat ik de muziekknuffel alleen heb schoongemaakt wanneer ze vies waren (dus bv overheen gespuugd), gewoon met een vochtig doekje en warm water schoon wrijven. Alles ontsmetten heb ik echt nog nooit gedaan, dat vind ik meer iets voor kindjes die in quarantaine liggen ;)

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook nooit gedaan. Af en toe een keer het speelgoed schoonmaken en dan gewoon een doekje erover of plastic spul in 't sop en slaapknuffels af en toe in de wasmachine.
    Maar maak me niet druk om een verkoudheid of iets dergelijks, 't is ook de bedoeling dat ze antistoffen opbouwen.

5. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Oke.. ik sla een beetje door dus :D

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

hihi, een beetje maar ;)

Ik haal gewoon zo nu en dan overal een vochtig doekje met water overheen, zonder zeep dus.

7. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    mmmmm oke....

wil gewoon de bacillen het huis uit haha.

8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.045
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Tja, je kunt gewoon wassen wat er kan en voor de rest niet al te druk maken hoor. Je zou de spijlen van de box nog even met een vochtig doekje kunnen afdoen.
    Als mijn ukkie verkouden is, maak ik regelmatig haar neusje even schoon met een toetendoekje, zodat niet alle snottebellen op haar kleding en speelgoed terecht komen.

9. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ja de spijlen van de box! goeie!

Ja hier ook de hele dag in de weer met zakdoekjes enzo. In de ochtend is t een grote snottebel, dan heeft ze in de nacht alles over haar gezicht gewreven ;);).Dus elke dag schone pyjama en slaapzak.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik was de knuffels in bed wekelijks omdat ze dan ook echt vies zijn en speelgoed zou vaker moeten...... ben daar niet erg secuur mee. Heel slecht. .

11. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Jup... Ik geef t meteen toe......
    Dochter haar neusje is ineens open (JEEJ)

dussssssssssssss

bed verschoond, schoon waskussenhoes en raam open om te luchten.
    Jas in de wasmachine inclusief haar knuffels en speelgoed. de rest is afgedaan.
    Maxi cosi hoes en wandelwagen hoes in de was.
    Kinderstoel en box helemaal afgedaan boxkleed in de was.
    Speelkleed in de was.... ':)

Ik ben DA ben 27 jaar en ik geloof dat ik niet goed snik ben.

12. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.831
    9.336
    113
    Gelderland
    Ik doe hetzelfde hoor tijdens en na een verkoudheid;) lekker alles fris houden en alles verschonen. Oh en verder ben ik helemaal niet moeilijk met snottebellen en drinkbekers van andere kinderen ofzo maar geeft voor mijzelf gewoon een fris idee;)

13. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Oh gelukkig.. nog zo een hahaha:D

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik was dat niet. Bacterieen en virussen gaan vanzelf weer dood of weg en als ze er nog zitten en je bent er ziek van geweest, ben je immuun geworden, dus geen probleem :)

Vlekken poets ik uiteraard wel weg, maar gewoon met vochtige doek :)

15. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ik moet er wel bij zeggen dat hier regelmatig een andere baby in de box ligt, en ook met hetzelfde speelgoed speelt, en dus ook in de mond stopt.

16. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Jeetje zelfs jas, mc en kinderwagen hoes in de wasmachine? Haha dat doe ik alleen als het vies is geworden en er dus indd snot op zit!

Dat van de box zou ik dan ook wel weer doen als er een ander kindje ook gebruik maakt van de box.

17. Yanna

Yanna Actief lid

7 aug 2013
    295
    6
    18
    Als ik speelgoed van marktplaats kocht, ging dat in een sopje, maar voor de plekjes waar ik niet bij kon: wattenstaafje met alcohol. Door een verkoudheid zou ik het speelgoed niet ontsmetten maar als jij het wel wilt kun je die stoffen knuffels eerst afnemen met een hete vochtige doek en daarna met een doekje met wat alcohol.

Deel Deze Pagina