energie..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door an12, 1 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    Hoi hoi...

Even een vraagje...Hoe zit het met jullie energie??
    Ik heb zo vaak dat ik me gewoon vooruit moet slepen, en als ik dan een stoel zie staan moet ik gewoon op mezelf inpraten om daar niet op te gaan zitten, maar om gewoon door te gaan.
    Mn man zei pas nog tegen me...het is wel opgeruimd in huis, maar het is gewoon niet schoon:(...Maar het lijkt wel of ik verslaafd ben om niks te doen ofzo...ik moet me overal zo toe zetten om iets te doen (het lijkt dan wel een soort innerlijk gevecht:p)..tuurlijk heeft iedereen wel eens geen zin om iets te doen, en dat heb ik ook wel:D, maar daar kun je je gauw over heen zetten.
    Maar ik hoor zo vaak van die verhalen van zwangere vrouwen....ik men zoooo moe, ik moet al stoppen met werken..misschien hoor ik die verhalen te vaak dat ik soms niet meer weet of ik het moet geloven. Meestal laat ik dat dan maar in het midden. Maar ik begin me een beetje zorgen te maken over mij zelf...stel ik me dan gewoon aan?? moet ik gewoon echt een flinke peper in mn kont stoppen?? of moet ik maar toegeven??
    En als jullie dit herkennen...was dat dan de hele zwangerschap zo, of kwam je energie langzamerhand weer terug??
    Of heeft iemand misschien tips??
    Mn bloed was trouwens helemaal goed, en ik slik extra vitamientjes..

2. jetje7891

jetje7891 Actief lid

19 sep 2014
    151
    3
    18
    Ha An,

ik ben nu zelf bijna 11 weken zwanger, en herken me precies in jouw verhaal! Ik ben zelfs echt minder gaan werken omdat ik gewoon zo moe was en nog ben! Energie echt niks. Doe elke middag een lange middagslaap van 3 uur (als het niet meer is), en lig s avonds meestal al voor 10 uur op bed. Ik heb er, op advies van de verloskundige, aan toe gegeven. Merk wel dat ik nu heel langzaam dagen heb met wat meer energie, maar het duurt wel lang. Daar komt bij dat ik ook gigantisch misselijk ben, dat vergt ook een hoop van jezelf.. Hoop dat t snel wat beter gaat, maar ik zou zeggen; geef er aan toe en pak je rustmomenten! Na een rustmoment gelijk wat gaan doen hielp bij mij wel om het in huis opgeruimd en schoon te houden (alhoewel het wel minder schoon is dan voor ik zwanger was) ;)
    Groetjes Jet

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb het bij de oudste 2 ook gehad, maar dat ging over na de 12 weken. nu helaas nog steeds moe en niet vooruit te branden. moet mezelf ook echt een schop onder mn kont geven om te gaan poetsen oid. ik lig savonds al om 21.00 op bed omdat ik gewoon op de bank in slaap val. helaas kan ik niet uitslapen als ik vrij ben want mn kids moeten gewoon naar school en smiddags slapen lukt niet omdat ik 3dagen in de week werk en vaak op woensdag afspraken heb omdat de kids dan lekker naar mn schoonmoeder gaan en op vrijdagmiddag hebben ze ook vrij.
    ik hoop van harte dat het over gaat want ik vind dit zo niet leuk. in het weekend moet ik echt bijtanken van de hele week, alleen is dat in de drukke december maand bijna niet te doen.

je stelt je dus echt niet aan hoor en als je de tijd hebt om eraan toe te geven gewoon lekker doen, misschien dat het dan wel minder wordt met de tijd. bij mn oudste 2 kon ik meer rust pakken dus wie weet heeft dat toen geholpen.

4. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hai hier 23 weken. En heb nog drie rondlopen. En me huis is soms chaos maarjaa ik werk ook nog twee a drie dagen erbij. Ik moet mezelf er echt toe aan zetten om iets te doen de wasmand loopt over. De kasten liggen kleding door elkaar. Heb deze week vier dagem vrij tot vrijdag heb gepland elke dag iets te doen en moet af komen aks kids op school zijn vandaag beneden schuurtje uitgeruimd kaptstokken leeggehaald schoenerek bij gesteld en beneden globaal.

Morgen doe ik boven alles goed opruimen badkamer erbij.

Woensdag zolder

Donderdag ga ik keuken en wc goed doen

En weet je ergste is maandag begint alles vam voor af aan

5. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    Ik heb het geluk dat ik niet werk.
    Heb wel een dochter van 2 die gek op aandacht is.
    Meestal gaat ze s middags nog even slapen, en dan ga ik vaak maar even op de bank liggen.
    En inderdaad ik had pas een hele goeie week en ben er toen goed voor gegaan...en dan is het weer maandag en kan je inderdaad weer opnieuw beginnen:)
    in ieder geval dank jullie wel voor de reacties...

6. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    niet

die bestaat niet meer hahahah al vanaf week 7 zo beetje ;) zou niet weten hoe het voelt om energie te hebben :)

7. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Hier ook totaal geen energie. Overal lees je dat in je tweede trimester de energie terugkomt en dat je dan de hele wereld aankan, nou ik zit al in het derde trimester ondertussen. Wat bij mij wel helpt is Floradix. Dat is in drankvorm en pilvorm te krijgen bij de gewone drogist (Kruidv, trekpl, da enz). Als ik dat gebruik heb ik nét genoeg energie om de dag iets beter door te komen :p
    Vergeet niet dat er heel erg veel in je lijf gebeurt, dus het is niet raar dat je lichaam op is.

8. an12

an12 Actief lid

3 dec 2011
    487
    0
    16
    Vrouw
    huismama
    overijssel
    Bedankt voor je bemoedigende en vooral energieke antwoord:D

9. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Vind t ook tegenvallen...
    Heb nu wel wat meer energie dan het eerste trimester maar het loopt lang niet over zeg maar...
    Ben eigenlijk iemand van hard werken en maar doorgaan, maar nu gaat dat toch wat anders. Ik probeer energie te verdelen en verder maar eraan toe te geven, maar het is niet heel goed voorspelbaar altijd.
    Denk dat het bij mij ook wel ligt aan slechter slapen. Omdat ik niet meer op mn buik kan, verder slaap ik ook veel lichter, steeds kleine stukjes en met rare dromen, dus begin de dag al met minder energie dan voor mn zwangerschap.
    Vraag me ook wel eens af of ik me nu aanstel... vooral als je dan verhalen hoort van mensen dat ze tweede trimester barsten van de energie. Maarja ik doe gewoon wat ik kan, elke zwangerschap is weer anders, het zal er in mijn geval wel bijhoren. We moeten het er maar voor over hebben denk ik ;)
    Andere kwaaltjes heb ik dan weer mooi overgeslagen, heb niet 1x overgegeven, dus moet maar niet teveel klagen ;)

10. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Misselijkheid begint nu,pas met 23 weken af,te,nemen ervoor echt constant misselijk vooral ochtend overgeven. Maar ja energie als je al kids hebt blijft het ro ch. Moeilijk,voldoende rust te nemen me andere van 7,6,4 zitten,allemaal heke dagen op school maar. Heb dan ook afspraken elke x wel iets en houd gwm weinig tijd over voor bepaalde dingen.

Zijn fijn vinden na bevalling 1x per twee weken een schoonmaakster te hebben die de grote dingen aanpakt. Majah

11. anjak

anjak Actief lid

13 mrt 2014
    219
    0
    0
    Freelance Fotograaf/Grafisch vormgever bij eigen s
    Groningen
    Ik ben om fysieke/medische redenen minder mobiel.
    Voorheen werkte ik ook nog als huishoudelijke hulp bij ouderen en na mn werk moest ik mijzelf er toe zetten om nog te koken en verder sliep ik alleen nog maar.
    Zit nu ongeveer een maand thuis eerste week moest ik echt bijkomen en wennen aan het idee dat ik thuis zit..

Wat ik nu voor mijzelf doe?
    Ik maak voor mijzelf iedere week een to-do lijst met wat ik per dag moet doen en wanneer ik wat fitter ben doe ik extra dingen van de andere dagen op mijn lijstje..
    Zo beloon ik mijzelf op een rustiger weekend.

Voor mij werkt dat heel goed omdat het visueel is en.. ik niet tegen onafgewerkte lijstjes kan (beetje een autist in dat soort dingen ) hahaha. En.. doordat het gemiddeld 3 a 4 dingen zijn per dag op de lijst lijkt het niet veel en voelt de druk niet zo groot dan wanneer je 1 lange lijst maakt!

Mijn vk en fysio adviseren wel dat die dagelijkse dingen blijven doen erg belangrijk is om niet vast te roesten.

12. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    hahahahah :D:p:p ja sorry kan er niet meer van maken ;)

Deel Deze Pagina