waar/hoe kun je het beste gesteriliseerde flessen bewaren?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LoveLaughLive, 30 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LoveLaughLive

LoveLaughLive Bekend lid

3 aug 2014
    573
    139
    43
    Vrouw
    zuid-limburg
    Hoi allemaal! Ik wil flesvoeding gaan geven en ik ben me er nu al over aan het oriënteren.. ik heb een flessenset gekocht incl schoonmaak borstels en een flessendroogrekje.

De volgende vraag kwam toen in me op:
    Als ik de flessen heb uitgekookt in een kookpan (hebben te kleine magnetron voor sterilisator en geen vaatwasser) dan laat ik ze uitlekken en drogen op het droogrekje. Maar waar en hoe bewaar ik de flessen het beste als ze gedroogd zijn? Neem aan dat ik ze niet op het flessen droogrek kan laten liggen ivm bacteriegroei.

Alvast bedankt voor reacties! :)

2. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    In het begin bewaarden we ze in de koelkast en na ruim een half jaar tot driekwart jaar zijn we ze goed gaan afdrogen (na het steriliseren / schoonmaken) en bewaren we ze in de kast.

3. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik zette in het begin mn kolf spullen in een afgesloten doos in de koelkast (die 'schoon' was)
    na een maand of 2 na het uitkoken op de kachel laten drogen en in de kast.
    kan natuurlijk ook met flesjes

4. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    In de koelkast, bij de action bakje kopen bijvoorbeeld en deel van plankje in koelkast ruimte maken ervoor.Heb gister ook deel ruimte gemaakt alvast ga kolven ook flesjes nodig.

5. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    In de koelkast is het beste. (nog een tip) als je meerdere spenen hebt kun je die wat uitgekookt zijn ook het beste in een bakje en dan in de koelkast bewaren

6. LoveLaughLive

LoveLaughLive Bekend lid

3 aug 2014
    573
    139
    43
    Vrouw
    zuid-limburg
    Oke super! :) Bedankt voor de reacties. Ik ga deze week dan maar even kijken voor een bakje bij action of dergelijke voor in de koelkast te bewaren.

7. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Ook hier in de koelkast.
    In een hydrofiel die we dichtvouwen, zo kunnen er minder makkelijk bacterien uit de koelkast op de fles komen.
    Trukje van de kraam.
    Ze gaat je dit vast allemaal nog leren en vertellen!

8. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Hier op aanraden van de kraamhulp de flesjes goed heet schoonmaken met water en afwasmiddel, afdrogen in in de koelkast (dicht), wij hebben de Avent Natural serie. Spenen van de flessen in een afgesloten bakje, ook in de koelkast. :)

Liefs,

Deel Deze Pagina