Wat is jullie budget voor 5/12?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lilo77, 2 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Geen idee nog. Heb nog geen idee wat ik voor haar wil hebben. Vieren Sint waarschijnlijk weer met mijn ouders, schoonouders en mijn oma en zusje. Vorig jaar hadden we onder dd volwassenen lootjes getrokken en een surprise gemaakt, was erg leuk. Dochter mocht tussendoor cadeautjes uitpakken, was een groot feest. Onze cadeaus bleven onuitgepakt, het was zoooooveel. Het is aan beide kanten het eerste (achter)kleinkind/nichtje, dus ze wordt giga verwend.
    Ik zal dit jaar nog wat kleinigheidjes voor de baby kopen, weet niet in hoeverre ze dat zal doorhebben...

2. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Denk dat ik zo 100euro per kind kwijt zou zal.
    Heb nu al voor beide 1 duur ding.
    Wat ik nu al heb is:
    Dochtertje - Ark van Noah koste 40 euro (play mobile)
    - en voor haar schoen heb ik klein poppetje en advents kalender (beide van Play mobile)
    Zoontje - piraten schip 45 euro (play mobile)
    - en voor schoen het zelfde als dochtertje alleen voor jongen.

Dit al is voor beide al 60 euro en heb dan nog maar 3 stuks voor ieder.
    Vraag mij af hoeveel kadootjes per kind moet geven?
    Oma koopt voor 25 euro kadootjes,
    andere oma koopt wat ze tegen komt.

3. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Max 50 euro per kind

4. zeewoldemama

zeewoldemama Actief lid

23 aug 2012
    213
    0
    16
    Vrouw
    huismoeder
    Flevoland
    Ik vind dit dus echt heel lastig. Ik heb 2 grote kinderen van bijna 15 en 11 en twee kleintjes van 2 jaar en 5 maanden. Voor de jongste kan ik genoeg verzinnen wat ze nodig hebben/leuk vinden maar die 2 oudste pfff. Iemand tips? Alles voor hun is ineens zo duur. Ik heb sinterklaas een paar jaar niet gevierd omdat mijn oudste te oud waren en de kleintjes er nog niet waren/te jong waren. Dit jaar wil ik er weer volop aan meedoen, ook omdat Skye dan op de peuterspeelzaal zit en echt besef ervan krijgt.
    Vroeger waren mijn oudste alblij met een tekenblok en een pakje stiften bij wijze van spreken maar ik merk echt dat het nu meer, meer en nog eens meer moet zijn, omdat "iedereen" dat heeft.
    Als ik 100 euro per kind doe ben ik 400 euro kwijt en dat vind ik echt te duur. Ik denk dat het hier 50 euro per kind gaat worden en dan vanaf volgende maand maar alvast wat inslaan zodat het niet in 1x hoeft. Mijn oudste zoon wil een spel voor zijn xbox... Maar die zijn al ruim 60 euro en dan heeft hij dus maar 1 ding wat ik "lullig" vind omdat de rest voor 50 euro veel meer krijgen.

5. zeewoldemama

zeewoldemama Actief lid

23 aug 2012
    213
    0
    16
    Vrouw
    huismoeder
    Flevoland
    Schoen doe ik maar 1x per week, nee 2x. Woensdag krijgt er snoepjes in, pepernoten/chocolaatje ofzo en zaterdags klein kadootje. Gelukkig is Skye al blij met een simpele auto, boekje of kleurboek. De oudste doe ik hun schoen niet laten zetten, de jongste alleen zaterdags anders valt het zoop voor Skye. En ik leg hem gewoon uit dat schoentje zetten alleen voor de kleine kindjes is, daarom zette de oudste hun schoen niet meer.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Maar je oudste is oud genoeg om de waarde van dat ene kado te snappen en hier maak je hem waarschijnlijk blijer mee dan meerdere prul kadootjes

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Tussen de 75-100 euro per kind. Maar daar zitten ook wat gewone dingen bij. Ze krijgen bijvoorbeeld ook een nieuw pyjama, pantoffels en leesboek als zakvulling. Of iets voor hun sport.
    Verder koop ik 1 groot kado een voor de rest wat knutselspullen, stuften enz.

8. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik zou geen probleem maken wat betreft de oudste. Hij is vast heel erg blij met een zelfgekozen X-boxspel. Desnoods doe je er nog een zak pepernoten bij.

En vind je zoon/dochter van 11 jaar het niet leuk om een abonnement te krijgen? En dan nog iets kleins erbij.

Je kunt je kleinste(n) ook uitleggen dat Sinterklaas er vooral voor de kleine kindjes is.

9. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.252
    1.010
    113
    Zuid-Holland
    Maar je oudste zoon heeft inmiddels toch ook wel wat geld besef? Kan je toch uitleggen dat zijn kado duur is en hij daarom er geen andere kado's bij krijgt?

Hier max 50 per kind

10. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Ik vermoed rond de 50 euro per kind misschien minder zelfs.
    Ze krijgen met Kerst ook wat kadotjes dus ik wil het niet al te duur maken .... mijn man krijgt elk jaar weer een beroerte als hij ziet hoeveel kadotjes ik heb gekocht :D

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    @zeewoldemama: Ik zou het gewoon bespreken met de oudsten. Bepaald budget geven en dat ze daarvoor iets mogen vragen. En als dat één ding is, dan is dat één ding. Ik denk dat een kind van 15 dat echt wel begrijpt. En anders doe je er er een chocoladeletter bij voor het idee ofzo?

12. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Geen idee, niet teveel dit jaar = minder dan 50,- voor allebei.
    Maar oudste heeft ook wel eens een dure loopfiets gekregen.
    Hangt er net vanaf wat ze nodig heeft of ik/ wij leuk vinden voor haar.
    Beide zijn ook pas een half jaar later jarig, dus zoiezo een handig cadeaumoment ;).

Deel Deze Pagina