Wij hebben geen budget vastgesteld, we zijn nu zo'n beetje aan het bedenken wat leuk zou kunnen zijn. Zelf kopen we in ieder geval niet veel. Geen budgettair probleem, maar we vinden het anders veel te veel cadeaus worden en dat hoeft voor ons niet. Ik zat te denken om zelf een mooi houten poppenbedje te geven. Dan krijgt ze nog van de ouders van mijn vriend voor rond de 100 euro als het niet meer is, bij zijn familie voor 50 euro, en nog eens van zijn broer (peetoom). Met kerst krijgt ze cadeautjes bij mijn ouders, ook van mijn zusje (haar peettante). Ik vind het echt teveel eigenlijk, en wil ook altijd wat nuttigs vragen (zoals vorig jaar een Puckabag). Maarja, ze willen allemaal graag geven, het is van beide kanten het eerste kleinkind, en zowel mijn zusje als mijn vriend zijn broer hebben (nog) geen kinderen. Dus wordt Julie nogal verwend. Persoonlijk koop ik liever iets als ze er aan toe is en ik kom wat leuks tegen.
Hier doen we alleen een doos playmais en wat lekkers. Bij opa en oma krijgen ze al 2 cadeautjes en de andere opa en oma doen ook nog cadeautjes, dat vind ik echt wel genoeg.