Hallo, Zojuist kreeg ik, voor de zoveelste keer, pech met mijn auto. Enorm balen want ik heb hem ruim een jaar geleden gekocht en ik heb er inmiddels al 3x mee stil gestaan :x en er is inmiddels al voor zeker 1500 tot 2000 aan gerepareerd. Nu zijn de dynamo en v snaar stuk en over een half jaar mag de distributieriem vervangen worden. En in de afgelopen maanden heb ik ook al vanalles vervangen. Gelukkig hebben we een monteur in de familie, maar al met al toch al erg veel geld kwijt. Omdat hij ook nog eens behoorlijk duur is qua belasting (circa 350 per kwartaal) en een diesel is (terwijl dat inmiddels niet meer uit kan qua km) wil ik toch graag kijken naar een andere auto. Het is overigens een Seat Altea en het is onze tweede auto. Ik wil dus graag een benzine auto die niet te duur is qua wegenbelasting, maaaaar waar wel voldoende ruimte in zit voor 3 kids. Heeft iemand tips? Het is onze tweede auto en ik rijd er voornamelijk zelf in. In het weekend rijden we er onze prive km-ers ook mee en dan zitten we er natuurlijk wel allemaal in. De kofferbak hoeft niet gigantisch te zijn overigens, dat hebben we nu ook niet. Heeft iemand tips?! Mijn zoontje (6 jaar) zit overigens in een stoelverhoger, dochtertje in een kinderstoel. We hebben de wens voor een derde, dus daar willen we graag rekening mee houden qua zitplaatsen.
wij hebben een ford focus...sommigen beweren er nooit 3 kinderen achterin in te krijgen, wij hebben ook regelmatig een extra cosi in de auto en dat gaat prima. wij hebben het op 1 na nieuwste model..dat scheelt nl ook volgens mij. wegenbelasting 46 euro in Brabant maar hij is niet echt klein natuurlijk edit o ja wij hebben ook de station versie
Wij hebben ook eergisteren een ford focus gekocht, wel de station versie. Daar passen (net) 3 stoeltjes in.
voor de mensen met een ford focus: in welke volgorde hebben jullie dan de stoeltjes op de achterbank? Wij hebben ook een ford focus en ik heb het wel eens geprobeerd (zitverhoger, maxicosi en 1 stoeltje) maar ik vond het eigenlijk geen doen, paste voor mijn gevoel net niet. Ik had de stoelverhoger in het midden, zou het misschien makkelijker passen met maxicosi in het midden omdat die achterwaarts gaat?
Kwestie van uitproberen, ik heb er geen 3 dus ik weet het niet. Maar mijn neef en zijn vrouw lukt het wel in een ford focus.
met groep 1 stoelen zal het in een focus ook niet lukken denk. Hier dan een maxi cosi, een tobi en een rodi. Maxi cosi in het midden.
Klein is meer in de zin van "niet te zwaar" gelet op onze wegenbelasting nu. En het overstappen van diesel naar benzine is natuurlijk ook al een stuk gunstiger als ik naar de tarieven kijken qua belasting. Scheelt een hoop!
Wij hebben een Opel meriva 1.4 en daar passen wij met z'n vijven in. En is niet duur qua wegenbelasting en rijdt zuinig.
War vind je veel qua wegenbelasting en wat niet?? Wij hebben nu een ford focus c-Max, hogere instap dan de focus en 3 losse stoelen achter. Wij betalen voor 1.8 moter met ongeveer 1300 kg 58,- per maand.
Mijn nicht heeft een Fiat multipla, ze hebben 4 kinderen en passen er met zijn zessen in. Is een lelijke maar erg fijne auto en volgens mij niet zo zwaar. Edit: 1275 kg, net iets zwaarder dan een Ford focus station. Voordeel vindt mijn nicht de losse stoelen die in ligstand kunnen. Wel kleine achterbak.
We betalen nu 360 per kwartaal voor deze Seat dus alles lager dan dat bedrag is mooi meegenomen. 58 per maand vind ik dan dus ook goedkoop
Bedankt voor alle reacties! Het is mij in ieder geval al duidelijk dat ik qua ruimte niet veel in hoef te leveren, maar dat de overstap naar benzine en eventueel een wat lichtere auto al veel goedkoper zal zijn. Top. Nu eens rondkijken wat leuke, maar ook zuinige en "degelijke" auto's zijn. Ruim, maar heel lelijk inderdaad Haha. Ik denk niet dat we snel voor deze auto zullen kiezen, maar met 4 kinderen kan ik me voorstellen dat dit een fijne auto is qua ruimte.
Ik heb een Golf 6 en ik ben er heel tevreden over. Vooral de kofferbak is een mega pluspunt. Die is echt heel groot
Bedankt voor je reactie. Onze prioriteit ligt juist niet bij de kofferbak, maar bij de kosten qua wegenbelasting en de ruimte om 3 kinderen op de achterbank te kunnen vervoeren.
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd (hebben zelf maar 2 kids), maar in onze Honda jazz moeten ook 3 kids op de achterbank passen. Het is een goedkope, zuinige auto maar heel ruim in zijn klasse.
Wij hadden een mazda 2 ( vandaag ingeruild om groter te rijden ) Maar dat past prima, achterin is ruim genoeg voor een maxicosi of autostoel 1 en in het midden een zitverhoger zonder rugleuning en daarnaast autostoel met rugleuning, paste allemaal maar net, maar het ging, zonder autostoel in het midden voor onze zoon paste het ruim, ook nog redelijke kofferbak, 91 euro per kwartaal verbruik 1/14 Wij zijn mazda fan, nog nooit langs de kant gestaan met auto pech oid, hele fijne degelijke auto's, ( van huis uit mee gekregen haha de hele familie rijdt mazda al van jongs af Aan )
Hier ook een ford focus (nog oude model). Bij ons een groep 1 stoel, dan een zitverhoger en daarna een groep 2 auto stoel, past net.
ik heb een opel corsa daar passen ze met z'n drieen achterin, in m'n moeders honda Jazz passen ook 3 stoeltjes, hebben we specifiek op gelet toen ze hem kocht. (manlief rijdt nu een citroen C4 picasso leasebak, als we met z'n vijven weggaan incl kinderwagen etc. nemen we die, over een paar maanden krijgt hij een C4 Cactus, wel een maatje kleiner maar past allemaal nog prima, de tweelingwagen zullen we toch niet lang meer gebruiken, en hij is een stuk liever voor de portemonnee door de lagere bijtelling ) Kofferbak van de corsa is echt niet groot genoeg voor onze tweelingwagen maar een enkele wagen kun je er nog wel in kwijt, de Jazz heeft wat meer bak maar net zoveel achterbank. Weet niet wat mn moeder betaalt maar de corsa kost mij rond de 25 aan wegenbelasting in de maand en rijdt best zuinig.