Ik heb letterlijk al duizenden namen doorgenomen, maar ik kom zelf erg weinig tegen wat ik leuk vind. En als ik dan een naam vind die ik leuk vind, vindt mijn man het helemaal niets. Aangezien we onze tweede dochter natuurlijk niet naamloos door het leven kunnen laten gaan en haar ook geen Kyra2 kunnen noemen vroeg ik me af of jullie misschien namen weten waar ik niet aan heb gedacht. De 'vereisten': - Voorkeur voor twee lettergrepen. Dit is geen must, maar namen zoals Marie-Antionette om maar iets te noemen vallen qua lengte sowieso af; - Geen 'te Nederlandse' naam zoals bijvoorbeeld Meike, of Fleur. (niet dat dat lelijke namen zijn, ze passen alleen niet bij ons); - Voorkeur voor Gaelische namen, maar wel goed uit te spreken in het nederlands (namen zoals Niamh vallen dus af want dat gaat nooit goed); - Geen hockey-naam, maar ook geen (ik kan me niet bedenken hoe ik dit diplomatiek kan brengen, sorry) achterstandswijk associaties. - Enigszins passend bij Kyra qua stijl, maar het hoeft ook geen Jut en Jul te zijn; - Geen super alternatieve spellingswijze, of té gemaakte namen; Ook willen we haar in haar tweede/derde naam vernoemen naar haar opa die Peter heet. Als jullie nog ideeën hebben voor vrouwelijke vormen van deze naam hoor ik het graag. (Petra, Petronella en dergelijke vinden wij niet mooi)
Glenda Malin Jula Caja Morgan Ylva Ava Juno Mia Mette Gaelle Maelle Maeve Phaedra Clea Lea Marit Nolwenn Olwen Lilith Lilwenn
Bedankt allemaal. helaas zit dé naam er nog niet echt bij. Er zijn wel zeker namen bij de we overwogen hebben maar die mijn man helaas afgekeurd heeft zoals Elin of Maeve, of namen die weer iets teveel op mijn eigen naam lijken zoals Britt (en aanverwanten). Rory hadden we ook op het lijstje staan, maar afgekeurd omdat we dachten dat ze dan voor de rest van haar leven achtervolgd zou worden met het liedje van Roary. Maar ben ik de enige die die associatie heeft of hebben jullie dat ook?
@Puppy YouTube - Roary The Racing Car Theme (wel de engelse versie). @Ik zal weer eens een aantal namen op mijn man afvuren en hopen dat ze niet meteen afgeschoten worden.
Zegt mij niks eerlijk gezegd. Ik heb die associatie iig niet. Nog wat suggesties: Bibi Lene Amy Elize
hahaha ja sorry hier wel de associatie met Roary!! heb hier dan ook een jongen rondlopen die het een leuke tekenfilm vind hahah Maar zou iets doen van Mila, Tara, Zoe(y) of Romy
Onze dochters heten: Lisa, Nikki en de derde word waarschijnlijk Fenne. Ideetje? Vind ze alledrie goed bij Kyra passen. Groetjes.