omdat af en toe leverworst geen kwad kan. maar rauw vlees is altijd een risico. ivm toxoplasmose. in leverworst zit vitamine a en dat mag je wel hebben maar niet teveel.
Hoi Henkie ja dat snap ik wel maar vroeger wisten ze al deze dingen ook niet. Nu is het zelfs al zo dat als je zwanger wilt raken je eigenlijk al niet meer zou mogen drinken...(alcohol dan he..)Dat vind ik persoonlijk toch echt te ver gaan. Ik ben geadopteerd en mijn moeder had in Sri Lanka ook geen voedingswijzer die wist dus ook niet wat wel of niet goed was en ik ben ook gezond geboren.Misschien dat ik er daarom wel wat anders over denk.
ja daar kan ik ook wel weer inkomen. mijn moeder schudt ook wleens met dr hoofd van: wat een onzin. en idd die zegt ook altijd: in afrika baren ze achter een boompje en gaan dan weer verder met werken op het land. bewijze van spreken dan tja ik hou me maar gewoon aan de adviezen die ik nu krijg. misschien als ik ooit nog es zwanger ben dat er weer andere regels zijn. blijft altijd wat he? oh ja voor ik wist dat ik zwanger werd at en dronk ik ook gewoon alees hoor. anders heb je misschien als het niet lukt al heel lang van te voren geen leven
Als je zwanger wil raken en je wil drinken, lijkt me geen probleem. Maar als je al zwanger bent, zou ik het echt niet doen.
Heey Henkie ja ik snap jou ook wel hoor! Je bent toch wat voorzichtiger ik ben ook vrij eigenwijs van mezelf dus daar kan het ook aan liggen hahah. Mijn moeder was er vandaag en die was ook wat bladen aan het doorlezen en die zei ook tegen mij nou vindt je je moeder zo slecht hihihi anders moet je even tegen oma zeggen dat ze het niet goed heeft gedaan vroeger . Nou ik lees hier op het forum weleens dat sommige dames andere dames die nog niet zwanger zijn dan adviseren om helemaal niet meer te drinken en dan zit ik altijd achter de pc mijn hoofd te schudden...Hahah maar dat zullen nu ook wel de hormoontjes zijn hoor!
Volgens mijn moeder mag je nog zo weinnig omdat ze alles vol douwen met conseveringsmiddelen en overal troep in doen. Want ja vroeger maakte het niet zo veel uit, en er zijn toch genoeg gezonde mensen geboren voor mijn tijd.
hoi aaliyah! ja iedereen doet waar die zich het beste bij voelt toch? maar goed dat we niet allemaal hetzelfde zijn want anders hadden we het hier heel saai op het forum! hahahaha. maar idd sommige dingen zijn echt een beetje vergezocht. zoals geen peperkoek ( hmmm vandaag nog 2 plakken op) geen kruiden ( heb ik ook al weleens gelezen) hmmm gistern lekker spaghettisaus op en zo kan ik nog wel even doorgaan. ik hou me aan geen rauw vlees geen rauwe kaas geen alcohol en groente en fruit wassen. maar dat laatste doet een normaal weldenkend mens toch al wel neem ik aan?
Ja met dat sprankelsap samen valt het wel mee Als ik weer eens een paar pakjes haal denken ze hopelijk dat het voor mijn zoontje van 7 is, die erbij is. Het ziet zo dom eruit een volwassen vrouw met dikke buik en eetpapier... Maar zooo lekker!
Hahahah ja Henkie is idd maar goed dat we niet allemaal hetzelfde zijn! Maar idd normaal zou je je groenten en fruit ook gewoon wassen. En idd ik houd me ook wel aan geen rauw melkse kaasjes enzo, maar ik heb wel een keertje biefstuk gegeten, maar alcohol doe ik ook niet. Normaal drink ik wel aardig wat witte wijntjes weg maar dat vind ik idd ook te ver gaan dat komt wel weer na mn zwangerschap en borstvoeding. Ach ja iedereen moet idd doen waar die zich goed bij voelt!
Karnemelk, maar dan de Turkse karnemelk. Raak helemaal in paniek als ik het niet kan maken En heb meer trek in fruit.
momenteel nog geen dingen.. maar weet niet wat er nog gaat komen.. ohja.. voor de drop liefhebbers.. 1 per dag is heus niet erg.. Als je het daar dan maar bij laat.. ( woorden van mn schoonzusje, die dietiste in een universitair ziekenhuis is)
Hoi, Bij mij melk, chocola en alles waar maar appel in zit, maar inmiddels is het alleen nog alles waar appel in zit en chocola, ik heb een laag ijzergehalte en de vk heeft mij verteld even geen melk meer te drinken dat blijkt het ijzer af te breken...
ik had al eerder rooibos thee en chocola gezegd, bedacht me net dat ik ook ineens gek ben op salmiak en sinaasappels/mandarijnen, die laatste twee heb ik meer gelezen dus dat is wel grappig dat meer zwangeren dit hebben