Ow geen idee hoe het berekend wordt,hoor. Had gewoon ons laatste afrekenkng erbij gepakt en ging ervan uit dat het ging om de vermelding in de laatste kolom. In m³is het 1.160
Wij wonen in een hoekhuis uit de jaren ‘80, ca 140m2 met vijf personen. Alles extra geïsoleerd (dak, vloer, muren), 12 zonnepanelen en een zonneboiler (3 panelen met vat van 500L) voor warm water. Elektriciteit: 2800kwh verbruik en 2000kwh teruglevering. Netto dus zo’n 800kwh. Gas: 750 m3. Best weinig vind ik zelf .
5000kwh en 1300m3 gas ofzo. Teruglevering van de zonnepanelen is haast de moeite niet op wat wij verbruiken.
Voorheen ongeveer 2500 kw en 1500 kuub gas. Nu verwarmen we op elektra deels het huis 4500 kw en 500 kuub gas. Hopen zo’n 3500 kw terug te leveren binnenkort met zonnepanelen.
04-2020-03-2021 ongeveer 900 m3 gas en 2600 kwh stroom. September 2020 zijn dak en vloer voorzien van isolatie met isolatiewaarde van 5, en eind augustus 2020 10 zonnepanelen geplaatst, en een airco welke ook onze hoofd-verwarming is. Inmiddels zitten we over 1,5 jaar door teruglevering nog op een netto stroom van 295 kwh en in 1,5 jaar 1100 m3 gas. Betreft een 120 m2 twee-onder-een-kap-woning van begin jaren '70. Spouwmuren hadden we in oktober 2019 al geïsoleerd. Beneden gaat tevens warm water niet via cv, maar zo'n boiler.
Hoekwoning uit 2007, gezin van 3 met aquarium en in de zomermaanden een zwembad. 3300kwh Ongeveer 30gj (stadsverwarming/warm water) Sinds eind maart 12 zonnepanelen. Nu 3200kwh opgewekt
Hier een nul op de meter woning uit 2018 ,verbruik 2639 kwh (2020) en 7653 kwh opgewekt (2020).Er liggen 27 zonnepanelen op het dak.Helaas tocht het hier heel erg bij ramen en deuren en werkt de vloerverwarming maar half waardoor ik bijverwarming nodig heb,dit gaat veel stroom kosten komende winter.Ik zit ook met smart te wachten op de uitspraken van de huurcommissie....
Wij wonen in een goed geisoleerde 2-onder-1-kap van 128 m2, met grote 52 inch tv die veel aan staat en verwarmd zee aquarium. Verbruik 1250m3 gas en 4500kWh electriciteit. Betaalden afgelopen jaar 145 euro per maand en kregen een paar tientjes terug. Zal komend jaar wel duurder zijn...
Nog geen idee helaas. Wonen hier pas sinds maart dus moet nog even wachten. Volgens de verwachtingen zouden wij 3725khw gaan verbruiken in een jaar. Lijkt mij erg veel Voor het eerst nu ook stadsverwarming, geen flauw idee wat ik daarvan moet verwachten. Hoor graag ervaringen !
Dit was de afrekening 2 weken geleden. Ik weet niet precies hoe ik de stroom nu moet berekenen, we hebben sinds eind december 8 zonnepanelen. we wonen in een klein rijtjeshuis uit 1949 (wel gerenoveerd tussentijds uiteraard) met z’n 6en
Tussenwoning met 4 personen. Geen panelen helaas. Plus dat ik vanuit huis werk (trimsalon) dus extra stroom en gasverbruik door het wassen, droogblazen en trimmen van honden. Vorig jaar zaten we op 3.964 kwh stroom en 1.025m3 gas.
Dacht al dat we de enige waren met een hoog verbruik. Hier 4500 kwh en 1500m3 gas. Ik probeer er ook nog op te letten, maar weet niet zo goed hoe het anders moet
Ja wij letten op zich ook wel op (als in lampen uit wanneer je niet in de ruimte bent, kort douchen en eerst sloffen/vest aan, dan pas de verwarming) maar net als jij ben ik (of wij, want man werkt thuis, ict-er, dus continu computers aan) ook de hele dag thuis. Scheelt wel denk ik tov van degenen die een paar dagen buitenshuis werken.
Klopt, dat denk ik ook wel. Wij gebruiken ook te vaak de droger, maar zou ook geen andere oplossing daarvoor weten. Te veel was, maar weinig ruimte
Idem! Wij nog iets hoger, stroom snap ik niks van.. krijg net een hele flinke jaarrekening. Maar ja, oud huis, vrijstaand, dus een flinke gasrekening. En verder moet je dan met de hand afwassen, het beddengoed in de woonkamer laten drogen en in de winter de tuin als koelkast gebruiken ofzo Ik moet wel even die stroomvreter zien te vinden. 5130kwh, hoe dan en 1800 gas.
Hier bijna 2300 kWh en ong 650 m3 gas. Was een jaar geleden de afrekening. Hebben tussenwoning met 4 pers, geen panelen.
Dat is niet moeilijk uit te rekenen hoor. Je hebt 754 + 586 = 1340 kwh verbruikt. Je hebt in totaal 1134 + 501 = 1635 kwh opgewekt. 1340 - 1635 = 295 kwh meer opgewekt dan verbruikt.