Kennis diagnose borstkanker met uitzaaiingen

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem25, 21 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Hoi iedereen,

Vorige week heeft een kennis van mij de diagnose borstkanker gekregen. Deze week zijn er uitzaaiingen in haar lever en botten geconstateerd.
    Op zo'n moment staat uiteraard je wereld stil.

Nu is mijn vraag of er vrouwen zijn die hier ervaring mee hebben.
    Kunnen jullie aangeven hoe/of:

- je iemand het beste kan steunen?
    - wat is ongeveer de prognose? (Ik durf dit nog niet zo goed aan haar te vragen)
    - wat kan je voor zo iemand betekenen?

Alvast heel erg bedankt..

2. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Allereerst wat verschrikkelijk en inderdaad dan staat de wereld om je heen stil.

Ik wil je heel veel sterkte & kracht wensen want het is kei en keihard!
    Zit helaas in hetzelfde schuitje ook een vriendin met kanker. En nu anderhalf jaar uitbehandeld en met steeds meer uitzaaiingen maar ze is er nog steeds. En zolang ze er nog is... ga ik van onze vriendschap genieten :)

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier mama van zoons vriendin.. had borstkanker.. en paar weken geleden uitzaaiingen geconstateerd in longen en hoofd.. prognose kwestie van weken..en het gaat snel.. van zo maar op controle, tot strak van de morfine tegen de pijn.. en ze gaat zo snel achteruit dat we hopen dat eind van jaar in elk geval gehaald gaat worden.
    hoe ga je er mee om? geen idee.. proberen er te zijn..
    in hun geval is het nog triester, papa is nl 7 jaar geleden al weggevallen.. meisje van 18 en jongen van 15 blijven achter.. mama is direct na dat ze te horen kreeg dat ze uitzaaiingen had begonnen met regelen van financieen, zodat kinderen straks dak boven hoofd hebben etc.

4. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    @corina, jij ook heel veel sterkte!

@limmeke, wat verschrikkelijk. Daar krijg je ook de tranen van in je ogen.

5. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Wat verschrikkelijk Limmeke.
    Veel sterkte.

& dankjewel zonnebloem

6. Wietje79

Wietje79 Actief lid

7 feb 2009
    384
    0
    0
    Vooral die persoon niet gaan vermeiden, dat is het ergste war je kan doen.
    Ik weet niet hoe close je bent met die persoon, maar zelfs een kaartje is heel fijn.
    Mijn moeder heeft veel gehad aan alle kaarten en telefoontjes
    Ze had een doosje waar ze alle kaarten in bewaarde en deze hebben we op haar verzoek bij de kist gezet uiteindelijk.
    Laten merken aan die persoon dat je aan haar denkt is al goed
    Veel sterkte!

7. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    1 van mijn beste vriendinnen heeft borstkanker gehad, gelukkig zonder uitzaaiingen. Ik man je dus niets zeggen over porgnoses etc.

Wat wij deden is gewoon regelmatig een smsje, bezoekje etc. Het gaat er niet om wat je zegt maar dat je er bent.
    Toen haar laatste chemo was geweest, hebben we een grote bos bloemen laten bezorgen.
    Dat soort dingen, haar het gevoel geven dat je er voor haar bent.

Sterkte ermee meid!

8. glimworm

glimworm Niet meer actief

dit dus!

verder zou ik niet aan gaan gissen naar een prognose, maar gewoon elk moment dat je je kennis de aandacht kan schenken goed benutten!
    Een prognose als die door de artsen al wordt gegeven is geen garantie maar kan wel heel definitief opgevat worden door patient en betrokkenen. Ik denk niet dat ze dat fijn vindt (en)
    het zit 'm vooral in de kleine dingen.

9. Zonnebloem25

Zonnebloem25 Actief lid

18 mei 2012
    431
    0
    0
    Dank jullie wel voor het advies!!

10. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ontzettend vervelend meis, veel sterkte!

Hier niet van dichtbij maar wat verder weg, ik stuur ze dus regelmatig een kaartje dat wij aan ze denken en het beste hopen van de chemo kuren. Dan hoor ik van mijn ouders die er wel veel zitten dat ze het erg op prijs stellen. Verder lijkt het me erg moeilijk. Nogmaals sterkte!

11. Wil jou en je vriendin heel veel sterkte wensen.
    Ben er voor haar en luister naar haar en hoe moeilijk ook vraag je vragen aan haar.

12. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Mijn schoonvader
    Kreeg 3,5 jaar geleden diagnose longkanker vorig jaar kwam er botkanker bij.. En twee maanden geleden kreeg hij te horen dat het ook in zn hersenen zit..
    Zondag is hij helaas overleden..

Kanker is een rot ziekte met een onvoorspelbaar beloop bij de ene duurt het lang bij een ander niet..

Sterkte!

13. MHMW

MHMW Niet meer actief

Mijn moeder. Ze had borstkanker met uitzaaiingen in haar botten. Hier heeft ze 4 jaar mee geleefd. Op het laatst kreeg ze uitzaaiingen in haar lever en toen was ze binnen 3 dagen overleden :( Ik wil je heel veel sterkte wensen!

14. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    mijn moeder had het. eerst borstkanker. na 5 jaar ging het naar haar botten en longen.
    haar lever niet. ze heeft bij elkaar 15 jaar ermee geleefd.
    ik ken iemand die het in haar borst, lever en botten had en die heeft er nog een jaar of 4 mee hgeleefd, ze gaven haar hooguit 2.
    ze kunnen het nog rekken met medicijnen. maar dat duurt vaak een paar maanden en dan moet je ook weer naar een sterkere variant dat ook maar een paar maanden werkt.
    de uitzaaiingen in de botten zijn vreselijk!
    mijn moeder kon op het laatst echt niks meer. ze brak ook steeds vanalles. haar heupen en ribben braken uit t niets! echt vreselijk!
    sterkte!

Deel Deze Pagina