Wat is jullie engste spookervaring?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 18 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Bekijk bijlage 293599 Ik zie dit wel, maar volgens mij is dat gewoon van het gebouw, of bedoel je dat niet?

2. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Dan zou je zeggen dat er meerdere staan, want ik zie een tegen het muurtje staan....

3. monkeylove

Nee, die zie ik niet, scary

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Deze zag ik ook, maar mutti bedoelt verder naar rechts denk ik?

@Troelala; die zie ik ook, tegen dat muurtje. :)

5. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Nee die is inderdaad van het gebouw maar zie echt iemand een jongere man met korte haren een witte boord naast de paal staan.

Kan wel kloppen dat er meerdere staan zie ook een aantal gezichten;)
    Welk muurtje bedoel je troela?

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Monkeylove; jij bedoelt toch dat 'lichtgevende' ding he? Ik zag daar een brandweerman in. :)

7. Troelala21

Ja he mijn vader ziet het niet, die verklaard me voor gek hihi....

Die van mutti kan ik niet vinden...

8. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Mijn man heeft trouwens ook bizarre dingen meegemaakt.

Ik vond het ook wel vaag.

Een vriend van mijn man heeft zelfmoord gepleegd. Het begon al met vage voortekenen. Mijn man moest die dag in het weekend werken en het was die dag heel rustig. Hij moest die ochtend touw vast maken onder containers wat hij normaal nooit moest doen. Dus hij maakte stropjes van dat touw. Toen hij klaar was met werken had hij met vrienden op een plek afgesproken. Hij hoorde zijn toen al overleden vriend. Die overleden vriend zei zijn eigen naam. net daarna kreeg hij een telefoontje van zijn ouders waar de jongen was. en hij was toen net gevonden door zijn vader. mijn man hoorde ondertussen het geschreeuw van de ouders echt vreselijk.

Op de dag van de begravenis. Mijn man moest daar om 9.00 zijn omdat ze dan de kist gingen sluiten. echt heel de nacht had het ge onweerd maar de donder was niet zo hevig. ik met nog meer mensen zaten bij elkaar te wachten en precies om 9.00 de laatste maar dan ook echt harde onweersklap. later bleef het nog wel regenen. net na de dienst toen we moesten lopen naar de begraafplaats werd het droog. maar wel helemaal grauw buiten. en op het moment dat de begravenis begon opeens strakke blauwe lucht en de zon. en na de begravenis ging het gelijk weer regenen.

Nu is het inmiddels al meer dan 4 jaar geleden en in die tussentijd zijn er nog meer vage dingen gebeurd.

- we zaten in de auto lekker samen met elkaar te kletsen. en ik weet niet waarom maar precies op hetzelfde moment stopten we met praten en keken naar een tegenligger waar ik normaal nooit op let. en we zagen allebei de overleden vriend. echt precies dezelfde kleding aan precies zijn houding hou hij altijd auto reed. echt bizar

- mijn man en ik gingen naar duitsland. we zochten daar op de gok een hotel. pas bij het 3e hotel hadden we geluk we hadden precies de laatste kamer. toen we daar binnen kwamen zagen we een schilderij met de 2 handen die elkaar aanraken. dit staat ook op de grafsteen van de overleden vriend. We dachten wel gelijk aan hem en hadden een foto ervan gemaakt. Later lieten we het zien aan iemand en die zei gelijk maar jullie waren daar precies op zijn sterfdatum. wij hadden er niet bij stil gestaan op dat moment en vond het dus ook wel vaag dat je precies de laatste kamer krijgt en dan precies met dat schilderij op de sterfdatum. toeval?

- Op mijn man zijn werk hebben ze portofoons. Mijn man begon ook wat vroeger en er waren op dat moment 2 collega's hij zei goedemorgen. en het bleef stil. vlak daarna begon de portofoon te kraken en hij hoorde een krakerige stem zeggen Mais. dit was de begroeting van de overleden vriend altijd. Mijn man wist niet wat hem overkwam en luisterde nog een keer aan de portofoon maar zijn collega's hadden hem niet gehoord en praten onderling met elkaar. en niemand zegt ook deze begroeting op zijn werk.

ook de zus van de overleden vriend maakt zulke dingen mee.

voor de rest vertellen we het ook aan niemand want iedereen denkt dan dat je gek ben.

9. monkeylove

Trouwens, weet nog dat ik 10 jaar werd, jaja, met het geheugen is niets mis op deze hoge leeftijd ;), maar goed, precies een halfjaar daarvoor was mijn opa overleden.
    Er hing een schilderij van mijn opa (hij was kunstenaar) boven de bank met een paar ballonnen erbij.
    Mijn oma was er en ik weet nog dat ze steeds op haar horloge keek, en op het tijdstip dat mijn opa was overleden knapten de ballonnen en viel het schilderij van de muur af :s

10. Troelala21

Het muurtje van de ingang links...

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Nee die vind ik ook niet.
    Die tegen dat muurtje zie ik ook niet scherp ofzo hoor...ik zie gewoon een gedaante zeg maar.

Ik vind dit dus wel eng. :)

12. Troelala21

Ik vind het wel eng, dat anderen dit ook zien en zelfs meerdere personen zien....

13. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Ik zie daar wel iemand zitten die met zijn benen opgetrokken zit en dan tegen de muur aan leunt bedoel je die? Zijn hoofd leunt ook tegen de muur aan.

En dan dus die andere man naast de vlaggenmast is het denk ik? Die staat daar gewoon wat voor zich uit te staren

14. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    1 keer was ik thuis achter de laptop op zp.. en er schiet ineens een zwarte schim door de kamer.. Ik schrok me wezenloos, maar dacht eerst aan een schaduw.. Alleen... stond de zon aan de verkeerde kant en mijn katten die normaal achter een schaduw aanrennen zaten allebei in de vensterbank met een hoge rug en grote ogen te kijken naar de plek waar de schim was verdwenen....

15. Troelala21

Jaaaaa die zie ik!!

16. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    wat appart dat jullie dat zo in detail zien, ik zag wel een persoon naast de paal staan, maar of het een man of vrouw is ? geen idee
    alleen de vorm zie ik, en bij het muurtje zie ik wel wat nu jullie het zeiden maar dat zag ik zelf niet

17. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik geloof niet in spoken e.d., maar houd wel van griezelverhalen en vind het wel leuk om deze verhalen te lezen :D.

Ik heb ook een paar verhalen die je zou kunnen interpreteren als spookverhalen (hoewel ik zelf iets meer van de nuchtere verklaringen ben). Ik moest 's nachts een keer naar de wc, toen ik beneden allerlei geluiden hoorde. Ik deed het licht aan en liep naar beneden toen ik ineens zag dat de tv aan stond. Toen ik er naar toe liep ging hij ineens uit, om toen ik er vlak voor stond ineens weer aan te gaan. Toen heb ik de stekker er maar uit getrokken en was het over :p.

Nog zoiets: mn dochter heeft een aantal van die Vtech speeltjes die licht en geluid maken. Eén daarvan lag 's nachts midden op onze eettafel en begon gewoon vanuit zichzelf geluid te maken en met de lichten te knipperen.

En tenslotte: toen ik weer eens 's nachts naar de wc moest (jaja, ik plas wat af 's nachts) voelde ik toen ik in het donker over de gang liep iets zachts tegen mn blote benen. Ik zei daarop iets van "hoi poes" en keek naar beneden en zag de schaduw van onze kat, die voor me uit liep met zn staart omhoog de trap af naar beneden (ik bleef boven, waar de wc is). Ik liep door en ging snel naar de wc en weer terug mn bed in. Toen ik waarschijnlijk minder dan een minuut later weer in bed stapte zag ik echter de kat, die in een hele diepe slaap opgerold naast mn kussen lag. We hebben maar één kat ;).

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik zie ook wel wat bij het muurtje. Maar eerder een schaduw van de brand?
    En het hoofd van een brandweerman ofzo in de vlammen. Niets bij de paal. En zeker geen haarkleur!

19. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Vtech speelgoed dat opeens gaat spelen dat hebben wij ook. Daar vind ik niets engs aan.

20. Mily

Mily Fanatiek lid

2 okt 2008
    1.088
    0
    0
    Zie daar toch echt een man staan maar zoals ik eerder al vertelde is heel normaal voor mij hihi. :)

Deel Deze Pagina