*opa en oma aanwezigheid voelen *mensen naast je voelen die er niet zijn * mensen zien * overleden katten zien/horen en voelen En zo nog wel veel meer dingen, al heb ik het (bijna)nooit eng gevonden.......
Een dochter van mij 2.5 jaar was ineens doodsbang om naar bed te gaan. Echt verschrikkelijk... na een aantal dagen zei ze.......mama er komt een mevrouw uit de muur. (een kind van 2.5 jaar kan dat niet verzinnen). Er is hier toen iemand geweest die de mevrouw op een 1 of andere manier weg heeft gekregen. Daarna sliep mijn meisje weer heerlijk. (dit is een hele beknopte versie)
Hier niet echt een spookverhaal of zo, maar ik geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde zeg maar. Mijn man ABSOLUUT niet! Anyway, mijn dochtertje van net 3 zei onderlaatst uit het niets ineens tegen mij: "mama heeft een baby in de buik". Wij waren op dat moment wel bezig voor een tweede. En twee weken later testte ik positief. Toeval? Ik weet het niet. Nu houdt ze vol dat ze een broertje krijgt. Ik ben benieuwd! Vroeger, in ons ouderlijk huis, hoorde ik 's nachts heel vaak de lege limonadeflessen omvallen. Die stonden bij ons op een plankje in de keuken. Maar als ik 's ochtends beneden kwam stonden ze gewoon rechtop
zie al jaren dingen die er niet zijn... vooral in de hoek zittende huilende kindertjes... geen idee wie het zijn ken ze niet.. heb ook geen idee wat ze van me willen.. als ik ze vraag willen ze geen antwoord geven.. wel was 1 keer iemand getuige van iets wat bewoog... en heb altijd een lantaarnpaal op bepaalde plek die aan of uitgaat... loop vaak daar met vriendin.. we hebben wel eens geprobeert dat zij eerst langs liep gebeurde er niets.. dan ik en ging hij weer uit of aan.. tijdstippen van langslopen zijn ook anders..
Hier ook mijnhumpie, mijn dochter vertelde me dat ik een baby in de buik had voordat ik zelf positief testte een week later. Ik dacht dat ze het over haar overleden zusje had dus ik zei nee, Juli is al geboren, weet je nog? Normaal gesproken zei ze dan ja, Juli heel erg ziek hè? Maar nu werd ze me toch boos! Wel! Jij hebt wel baby in de buik!!! Een maandje later zei ze tegen de kat dat ik een broertje in mijn buik had, en ook dat had ze goed..
Ik heb vanalles gelezen dat ik helemaaaaaal niet wilde lezen! Maar interessant... pff.. Zit ik straks het weekend weer alleen thuis te bibberen, hahahaha!
Toen ik nog heel klein was zijn er veel vreemde dingen gebeurd met mij/rondom mij. Hier kan ik mezelf niets meer van herinneren maar mijn moeder heeft het hier nog steeds weleens over omdat zij dit altijd heel eng heeft gevonden. Ook mijn vader, die heel nuchter is, heeft het hier nog weleens over. Ook in het huis waar wij in mijn tienerjaren nog als gezin woonde en waar mijn vader nog steeds woont, hebben we ook hele enge dingen meegemaakt. Het begon meteen 1 van de eerste nachten dat we er woonde. Ik lag op bed en hoorde opeens heel duidelijk voetstappen boven mij op de zolder richting mij komen lopen en precies bij mij stoppen. (Mijn interpretatie was iig dat het op zolder was maar na de hand gezien had het ook op dezelfde verdieping kunnen zijn) Ik schrok me een ongeluk maar dan denk je nog dat je je het inbeeld. Maar mijn broertje lag op de kamer naast mij en er zat maar een heel dun muurtje tussen ons. Hij vroeg meteen heel bang, ehhh Natasja, hoorde jij dat ook...?? Toen werd ik echt bang. Ik heb me ook nooit op m'n gemak gevoeld in mijn slaapkamer. Ik had altijd het gevoel alsof ik werd bekeken. Ook gebeurde er rare dingen. Er kon niemand anders op mijn slaapkamer komen (ik was een beginnend puber die gesteld was op privacy en had daarom een slot op mijn deur en alleen ik had de sleutel) toch stond soms ineens mijn licht aan of mijn stereo of waren er dingen verplaatst. Of zag ik vanaf buiten dat er licht brandde op mijn kamer of dat ineens mijn rolgordijn dicht zat en was dit niet meer zo wanneer ik dan later weer op mijn kamer kwam... Brr..!! Maar niet alleen in mijn slaapkamer heb ik enge dingen meegemaakt, ook in de rest van het huis gebeurde vreemde dingen. En iedereen in ons gezin kan je wel een enge ervaring vertellen. Alleen had ik er kennelijk veruit het meeste last van... Toen wij op een gegeven moment allemaal wegwaren (moeder en kids) zijn mijn stiefmoeder en stiefzusjes daar komen wonen. Ook mijn stiefmoeder had al vrij snel een enge ervaring zonder dat wij haar hier ooit iets over hadden verteld. Van haar mochten we absoluut niets tegen haar dochters vertellen (toen pas 5 en 8) maar het duurde niet lang voordat de jongste 's nachts helemaal overstuur bij mijn vader en stiefmoeder aan het bed stond. Dat er een enge man op haar kamer stond die naar haar stond te kijken... Zij slaapt dus op mijn oude slaapkamer...!! Maar ja, voor de rest van mijn familie zijn het incidentele ervaringen verspreid over jaren. Voor mij was het iets dagelijks. Zodra ik weg kon ben ik er ook weggegaan. Ik ben nog steeds niet graag alleen in dat huis...!!
Goh..!! Toch wel bijzonder dan he? Ik ben ook erg benieuwd of mijn dochter ook gelijk krijgt... daar moeten we helaas nog een tijdje op wachten.
In de winkel waar ik werk is een hoekje, waar altijd zomaar dingen naar beneden vallen. Iedereen verklaarde me voor gek en zei dat het kwam door toch/niet goed vast hangen van spullen. Toen stond ik er met een collega en zij zag het ook, een trui valt gewoon met haak en al van de stang af! Daarbij stond ik er een keer alleen en voelde een hand op mn schouder. Ik schrok dus draaide me om en zei: Haha! Ok'e ik schrok ervan! Staat er niemand! Brrrr. Laatst had ik het aan een andere collega verteld. En we staan allebij op ongeveer 2 meter van een rek met slippers. Komt ineens die slipper van het rek zetten. Echt een meter van t rek af!