Hoi, Ik moet voorlopig nog niet bevallen hoor, maar heb al wel verschillende keren de vraag gehad of ik het ziekenhuis als 'gereserveerd' had? Eh, nee dus. Ik wil in het ziekenhuis bevallen maar snap niet zo goed hoe je dat kunt/moet reserveren, want je weet toch niet wanneer je gaat bevallen? Weet iemand hoe dit zit?
Volgens mij kun je dat niet reserveren hoor! Tenminste, ik heb er nog niet eerder van gehoord. Je overlegt met je VK waar je wilt bevallen, en dan moet dat volgens mij goedkomen! Als je onder controle bent bij de gyn, beval je sowieso in het ziekenhuis dacht ik.
Nou dat weet ik ook niet. Bij de intake bij de verloskundige is mij wel gevraagd waar ik zou willen bevallen en mijn keuze was ook poliklinisch in het ziekenhuis.Dit heeft ze genoteert. Maar volgens mij hoef je zelf niks te reserveren. Dit lijkt me ook niet mogelijk omdat je immers nooit exact van te voren weet wanneer je precies gaat bevallen. Groetjes Saskia
Ik moest volgens mij wel een formulier naar het ziekenhuis opsturen met de vermoedde bevallingsdatum (ik ging sowieso poliklinisch bevallen) en wat andere info. Dat registreren ze dan en daar proberen ze de planning op te basseren geloof ik.
Ik heb aangegeven in dit ziekenhuis wil ik bevallen en de vk zorgt voor de rest. Mocht op dat moment mijn aangeven ziekenhuis vol zitten dat zorgt de vk dat ik in een andere terecht kan. Ik heb dus niets gereserveerd.
Bij mijn oudste zou ik in het ziekenhuis gaan bevallen. Ik had ook iets over aanmelden hiervoor gehoord, dus ik heb toen de patientenvoorlichting gebeld. Daar hebben ze inderdaad geregistreerd dat ik poliklinisch wilde bevallen en wanneer ik uitgerekend was. Uiteindelijk ben ik overigens thuis bevallen. Ik weet ook niet precies wat het nut is, want er valt zo weinig te plannen. Hooguit dat er al wat gegevens over jou vastliggen in hun systeem of zo?
zkh reserveren kan niet, je kan het aangeven bij je vk en als de bevalling dan begint en ver genoeg gevorderd is belt zij het zkh dat jullie eraan komen, mocht er dan door spoedgevallen geen plek zijn in de verloskamers dan moet je alsnog uitwijken naar een ander zkh of kiezen voor een thuisbevalling, dus je kan het aangeven maar spoedgevallen gaan voor
ik kon zelfs de dag van te voren, inleiding ivm 42 weken, niet reserveren. Moest gewoon 's ochtends bellen of er plek was en zo niet dan werd de inleiding een dag uitgesteld. Je moet het volgens mij wel bij je verzekering opgeven. Anders gewoon even aan je VK vragen.
ik moest het wel reserveren... ik zou met een medische indicatie bevallen en moest een formulier inleveren. Dan houden ze er op de een of andere manier rekening mee.
nou je hoef echt geen reservering te doen hoor! van mijn eerste zoon ben ik ook poliklinisch bevallen maar toen het eindelijk zover was toen ben ik gewoon met mijn verloskundige naar het ziekenhuis gereden. wel moet je dit natuurlijk van te voren aangeven maar ik heb er echt nog nooit van gehoord dat je moet reserveren,klinkt best wel onlogisch want je weet zowiezo nooit van te voren wanneer je gaat bevallen. Ik ben over 11 dagen uitgeteld,nou als er iets is dan hoef ik maar de verloskundige te bellen en als het zover is dan gaan we gewoon naar het ziekenhuis....zonder reservering en wel
Kan mij voorstellen dat als je ingeleid gaat worden je wel een afspraak moet maken... ik bedoel, je kan daar toch niet met je tas op de stoep gaan staan en vragen of ze je even inleiden..... Als de bevalling zich op een natuurlijke wijze aankondigd dan lijkt het mij ook niet meer als logisch dat je er naar toe kunt rijden.... dan kunnen ze je toch niet weigeren in de bedoeling van " komt even niet uit, kom morgen maar weer terug" Hiermee zal in een ziekenhuis intern toch wel rekening worden gehouden, denk ik.
Hier moet je het wel doen bij het ziekenhuis. aangeven wat je uitgerekende datum is. ik denk dat ze zo een klein beetje inschatting hebben van de drukte in een bepaalde periode
Er valt idd weinig te reserveren. Er zijn gewoon een bepaald aantal verloskamers, en als die vol zitten dan moet je uitwijken naar een ander ziekenhuis. Ik woon in Amsterdam, en ik kon pas bij het vierde ziekehuis wat de verloskundige belde terecht. Ik had wel een ziekenhuis van mijn voorkeur opgegeven, maar dat is het dus niet geworden.
ik heb er nu nog niks over gehoord maar indertijd bij mijn ander2 kinderen moest ik naar de opname balie geruime tijd van te voren om een soort van formulier in te vullen met de uitgerekende datum enzo. ik denk dat dat hetzelfde is als bij elke willekeurige operatie. ( ik heb een medische indicatie ) je moet je daar gewoon soort van in laten schrijven ofzo. heb er nu nog niks over gehoord zal toch eens vragen morgen.
In principe hoef je helemaal niks zelf te regelen...ik weet niet hoe het bij de andere dames is gegaan maar bij mijn eerste zwangerschap is mijn zoontje geboren 1 dag voordat ik werd ingeleid. Heb hierover natuurlijk alle informatie gekregen van mijn verloskundige wat ze precies allemaal gingen doen en wat het inhoud maar voor de rest heb ik totaal niks hoeven te regelen,dat deed zij allemaal voor me. Ik heb geen ziekenhuis gebeld of wat dan ook,geen zorgen of regelerij aan mijn hoofd over hoe en wanneer ik zou moeten worden ingeleid.....Alles werd voor me geregeld.
Bij me vorige zwschappen moest ik ook een formulier invulllen en bij ZK inleveren, met vermoedelijk bevallingsdatum..Maar nu hoeft dat niet meer volgens me VK....