Lekker soepie!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door engeltje23, 14 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ik had laatst zo'n lekkere soep geproefd dat ik dacht, die ga ik eens maken vandaag en oh wat was het smullen! Mijn binkie heeft zelfs 2 kommen soep op, terwijl er normaal een half kommetje in gaat!

Hier het recept van de "peensoep"

Zakje winterpenen
    2 uitjes
    Kippenbouillon ( heb zelf 3 blokjes gebruikt )
    2 zoete aardappels
    Peper en zout naar smaak toevoegen

Fruit de gesnipperde uitjes met wat olijfolie in een kookpan en voeg daarbij de aardappels en penen bij in kleine stukjes. Dit geheel even een paar minuutjes roerbakken en ondertussen water koken in de waterkoker. Voeg de bouillonblokjes toe in de pan en giet het gekookte water erbij tot alles net onder water staat. Laat het geheel een kwartiertje koken en pureer het daarna fijn met de staafmixer. Evt nog wat peper en zout toevoegen indien nodig en smullen maar!!

Hebben jullie ook nog wat lekkere soeprecepten naast de vrij standaard, tomaten, groente, kippen, erwten en bruine bonensoep? Niet dat die niet lekker zijn hoor ;)

2. Metire

Metire Niet meer actief

3. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Ook nog nooit van gehoord die soep! Ben niet een hele grote broccoli fan, maar dat komt voornamelijk door de structuur, dus wie weet vind ik t zo wel lekker! Ga t zeker uitproberen, thnx!

4. Islah

Islah Niet meer actief

Wat hier erg gewild is:

Champignonsoep
    Tomaat-cremesoep
    Pompoensoep
    Linzensoep
    Harira (Marokkaanse soep met o.a kikkererwten, lamsvlees, vermicelli en wat tomaat)
    Hollandse kippensoep

Uiteraard allemaal zelfgemaakt!

5. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Pompoen en champignonsoep heb ik idd ook wel vaker gemaakt, maar linzensoep en Harira nog nooit... Receptjes? :)

6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Courgettesoep, heerlijk!

2 courgettes in blokjes, een uitje en 2 teentjes knoflook even aanbakken. 2 groentenbouillontabletten er boven verkruimelen en 700 ml water toevoegen. Minuutje of 5 koken en dan pureren met de staafmixer. Een paar flinke scheppen kruidenroomkaas toevoegen. Superlekker.

7. Islah

Islah Niet meer actief

Van linzensoep heb ik eigenlijk geen vast recept maar heb 'm laatst zo gemaakt:

Ui in stukken in pan doen met een beker linzen (rode) en 1,5 liter water. Teentje knoflook erbij in stukjes, oregano, zwarte peper, komijn, paprikapoeder, zout, wat sambal en gedroogde munt. Dit 1 uur laten koken. Na een half uur voeg je een middelgrote aardappel en pompoen (iets meer dan de aardappel, beetje lastig om hoeveelheid te geven aangezien iedere pompoen anders is) toe. Zoete aardappel kan ook trouwens. Als het klaar is fijnmaken met de staafmixer.

En dat was erg lekker!

8. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hier is de uiensoep favo hoor haha. Lekker stink ;)

Kilo uien in ringen snijden,
    Ondertussen 1.5 liter water in de waterkoker laten koken en daarna 3 blokjes runderbouillon erbij doen,
    Uien bakken in een beetje boter,
    5 eetlepels witte wijn erbij (niet de zoete)
    alcohol laten verdampen,
    daarna de bouillon erbij en lekker laten pruttelen.

Ik maak hem meestal een dag eerder als dat wij hem eten zodat alle smaken lekkerder zijn. Ik doe dan een schijfje stokbrood in de kom bovenop de soep. Wat geraspte kaas erover en even onder de grillstand in de oven.

Mjum mjum!

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Deel Deze Pagina