Ik heb kant en klare gesneden (verse) spinazie in huis en wil vanavond hier graag iets lekkers mee klaarmaken. Iemand suggesties/recepten?
hier een groot favoriet bij vriend en dochter. kipfilet in stukjes snijden en zachtjes bakken 300 gram fussili koken de spinazie laten ontdooien/koken als de fussili gekookt is de spinazie erdoor roeren en daarna de stukjes kipfilet ook erdoor heen. Daarna nog een flesje kookroom erdoor en op het vuur even goed doorroeren. Als variatie kun je ook nog alles in een ovenschaal scheppen en een laag geraspte kaas erover doen en dan even in de oven gratineren.
Klinkt lekker! Ik heb alleen geen crème spinazie he. En uhm, misschien een stomme vraag, maar wat is fussili?
van die pasta wokkels. Maar het hoeft niet met spinazie a la creme hoor, ik doe het ook altijd met gewone, vandaar de kookroom.
hmm, vast wel, ik heb geen idee, maar die pasta niet denk. Dat is gewoon koken. Ik gebruik diepvriesspinazie zodat die helemaal zacht wordt en dan mengt dat goed met de pasta.
Quiche met spinazie en geitenkaas Koken en goed uitlaten lekken. Een taartvorm (of cakevorm) bekleden met plakjes quichedeeg (lijkt op bladerdeeg uit de vriezer) De spinazie dus koken en heel goed uitlaten lekken in een vergiet. 5 eieren loskloppen en zachte geitenkaas (betinne) erdoor en een beetje peper en zout naar smaak eventueel een lepeltje groene pesto. Alles doorelkaar menegen en in de vorm afbakken.
kijk even op de site van de ah. Bij recepten kan je ingrediënt invullen en dan rollen er een aantal lekkere dingen uit!
Hou je van rijst? En heb je shoarmareepjes in huis? Spinazie met rijst en shoarmareepjesvlees...heeeeeeeeerlijk!
Klinkt ook lekker! Maar ik heb al gekozen. Ik ga kipfilet snijden en wokken. Ondertussen de pasta gaar koken. Dan de spinazie er beetje bij beetje bij doen. Een bouillonwokblokje erbij en klaar is kees. Ben benieuwd! Oh ja, serveren met de pasta natuurlijk, wat zwarte olijven en geraspte kaas.