Ja prachtig he? Ik krijg vrouw ook nóóit mee dus ik moet het echt gaan accepteren.. en eerst zwanger worden is toch ook wel cruciaal maar misschien vindt ze het als tweede of derde naam wel oké tzt
Jongensnamen in overvloed: Fender, Hugo, Alex, Axel noem maar op (namen van mijn jongens staan dan nog niet eens in het rijtje) Meisjesnamen een stuk lastiger... Tamar, Bodil, Roos/Rosalin vind ik wel aardig.
Meisje: Philine Jongen: moeilijker... Aron dan maar denk ik Of Loviène en Thibault. Prachtig, maar lastig te schrijven. Maar ja, ze gaan er toch niet komen en zo lang het bij fantaseren blijft maakt het niet uit dat andere mensen niet weten hoe je het schrijft
Als het aan mij ligt David en Sarah. Sarah komt er helaas niet doorheen. Het wordt dan denk ik Tessa of Lotte.
Voor een meisje: Ilva (of Ylva). Ik vind Jonna prachtig, maar dan wel op zijn scandinavisch uitgesproken en dat is lastig voor de meesten. Eventueel nog Liva. Voor een jongen: Kobe, Nils en Jasper
Ja hoe leg je dat nu fonetisch uit, ik hoor het helemaal voor me op zijn Scandinavisch (door films) maar ik denk wel dat veel mensen de vernederlandse uitspraak gaan gebruiken. Het komt volgens mij een beetje op hetzelfde neer als 'gewoon' in het Nederlands maar dan de klemtoon net anders, en meer nadruk op de eerste 'ôh' klank, en een soort pauze tussen de twee lettergrepen waardoor de dubbele 'n' ook heel duidelijk is.
Nina voor een meisje (zo had de nu nog jongste geheten als dochter en buikbaby ook maar wij maken enkel zoontjes haha) en op dit moment is naam Z. voor buikbaby mijn favoriete jongensnaam. Maar die niet meegerekend, dan kies ik voor Eloi of Ezra. Maar dit wil nog wel eens wisselen hoor!
Oh trouwens, ik vind alle 2e namen die wij onze jongens hebben gegeven / gaan geven ook prachtig dus eigenlijk zijn dat ook favorieten, te weten Valentijn, Benjamin en Elias.
Hij stond 4 jaar geleden op de kanshebbers lijst. Onze middelste zoon zit op sport met een Otis en die naam sprak mij al altijd aan. Mijn man kon het liftenbedrijf en de vele busjes met Otis er niet los van zien, dus het werd geen Otis .
Sowieso Dani voor een meisje! Ben er nog steeds verliefd op . Hazel ook geweldig maar niet voor in NL. Voor een jongen vind ik het lastig. Julan of Sten blijf ik leuk vinden. Helaas voor mij zal er nooit meer een Dani komen . Misschien ooit een hond .