In overleg met beheer heb ik een nieuwe account aangemaakt. Ik wil het namelijk van me afschrijven omdat ik er met niemand over kan praten. De situatie is als volgt. Mijn schoonmoeder en schoonzus hebben een vrij dominant karakter. Mede hierdoor vernederen ze hun partner publiekelijk. Hun wil is wet en ze (denken) alles te mogen zeggen. Nu weet ik dat mijn zwager mede hierdoor al jaren ongelukkig is. Door het gedrag van mijn schoonmoeder botsen zij en ik regelmatig. Een half jaar geleden hebben we een aanvaring gehad en heb ik mijn zwager om advies (via de app) gevraag. We zitten met veel dingen op 1 lijn en denken vaak precies hetzelfde over het gedrag van schoonfamilie. Nu stuurde hij mij 2 dagen geleden een berichtje met hoe het ging. Dit doet hij nooit, meestal zit daar een achterliggende reden achter. Hij wilde iets bespreken. Ik dacht, zal wel over hem gaan en zijn vrouw, of mijn schoonmoeder heeft weer geroddeld of iets gedaan. Hij belde mij even later en durfde het eigenlijk niet meer te zeggen. Hij was bang voor het effect. Ik heb toen aangegeven dat we alles gewoon eerlijk konden zeggen en dat het wel mee zou vallen (ik dacht dat het over schoonma ging of iets in die richting). Wat hij toen vertelde had ik nooit verwacht. Ik was geschrokken en wist niet wat ik moest antwoorden. Hij vertelde dat hij al jaren gevoelens voor mij heeft. Hij is verliefd op me en hij durfde nu eindelijk de stap te zetten om het te zeggen. Hij was namelijk bang dat hij zich een keer zou verspreken of dat het zou opvallen. Nooit had ik dit verwacht. Ik heb het psychologisch proberen te verklaren omdat het kwam door zijn slechte huwelijk, maar hij gaf aan dat hij dit gevoel alleen bij mij heeft. Hij gaat ermee slapen en staat ermee op en dat al zo'n 8 jaar. Ik weet niet wat ik hiermee aan moet. Hoe kom ik hem de volgende keer onder ogen? Ik kan het niet loslaten en blijf erover nadenken. Hoe heb ik dit nooit eerder gezien, waarom heb ik doorgedramd om het te vertellen. Maar vooral ook waarom heeft hij mij dit verteld. Sorry voor het lange verhaal. Maar graag jullie advies hoe om te gaan met deze situatie.
Dat hij het verteld heeft, is natuurlijk heel eerlijk. Ik zou proberen uit te leggen hoe jij je voelt hierbij. Dat je het dus moeilijk vindt om te gaan met wat hij heeft opgebiecht. Dat jij geen gevoelens voor hem hebt - tenminste, daar ga ik even van uit. Los van zijn gevoelens voor jou, moet hij natuurlijk zijn relatie onder de loep nemen; als hij zo ongelukkig wordt van zijn huidige relatie, waarom onderneemt hij dan geen stappen?
Al 8 jaar (!) verliefd lijkt me onzin, daar geloof ik niet zo in. Maar dat ie gevoelens voor je heeft is duidelijk. Ik zou t zsm tegen zijn vrouw vertellen en t verder zo laten tenzij je iets voor hem voelt natuurlijk maar dat lijkt niet zo uit je verhaal. Wat een rare vent
Zo, wat een ontzettend moeilijke situatie. Voor jou is het heel ongemakkelijk dat je dit nu weet. Voor hem is het natuurlijk al jaren erg lastig. Begrijp ik uit jouw bericht goed dat je zijn gevoelens niet beantwoordt? Advies. Tja. Ik denk dat je niets kunt. Ja, duidelijk zijn dat het niet wederzijds is. En voor de rest maar zo gewoon mogelijk doen. Denk je dat je man het jou kwalijk neemt als hij ooit hoort dat jouw zwager deze gevoelens heeft en dat jij het wist? Dan zou ik hem ook informeren. Maar er verder niks mee doen. Het is -heel bot gezegd- uiteindelijk het 'probleem' van jouw zwager. Jij kunt niks doen om hem hiermee te helpen. Dus zou ik het probleem ook bij hem laten. Voor jou (en eventueel je man, als je besluit het hem te vertellen.) is het heel ongemakkelijk en vervelend. Maar daar kun je nu ook niks meer aan veranderen. Je kunt niet meer terug naar 'niet weten'.
Of heeft hij gewoon liefde nodig en ziet bij jou wel aandacht en empathie... Misschien is hij helemaal niet verliefd maar mist hij gewoon iets en jij geeft hem dat nu wel.... Maar goed...het is een volwassen vent en zal zelf met zijn huwelijk moeten dealen. Bemoei jij je er niet mee en geef hem het advies om er samen met zijn vrouw uit te komen...scheiden of in therapie...whatever Ik zou er zeker niet tussen in gaan staan. Je kunt inderdaad niks met die informatie.
Ja eigenlijk wel, maar denk niet dat dat gaat gebeuren. Als ik t goed begrepen heb is gaat t om een zus van haar man (?) die "bedonderd" wordt, staat mij te dichtbij om dit voor mij te houden. Straks heeft TS het nog gedaan..
Rare vent?? Sorry maar ik vind jouw advies veel raarder! Waarom zijn vrouw vertellen?? Hij gaat toch niet vreemd? Hij doet toch niks met zijn gevoelens?? Nee... lekker zijn vrouw vertellen dat haar man verliefd is (en er niks mee doet) zodat ze haar man nog meer openbaar voor l*l kan zetten. Grote kans dat ook ts hierin ook flink wat gezeik gaat krijgen (afgaande op het karakter van schoonzus en schoonmoeder). En waarom kan je niet 8 jaar lang op iemand verliefd zijn?? Ts. Wat zijn jouw gevoelens tegenover hem. Voel jij ook iets of voel je alleen genegenheid omdat het je zwager is en jullie samen aan "dezelfde kant" staan. Ik zou met hem praten en uitleggen wat jouw gevoelens zijn en of je zijn liefde daarom wel of niet kan beantwoorden.
Ik zou hem zeker geen advies gaan geven wat hij in zijn relatie moet doen. Heel simpel: jij houdt van je man en niet van hem. Je kunt en wilt dus verder niks met deze informatie. Kort maar krachtig. Vooral kort. Ik zou niet eens zeggen dat je het vervelend voor hem vindt ofzo. (Zelf al vind je dat misschien wel.) Ik zou echt niks doen om dit nog verder aan te wakkeren. Waarschijnlijk denkt hij inderdaad nij jou iets te vinden wat hij van zijn vrouw niet krijgt. Dat zal dan wel een stukje begrip / erkenning zijn. Dan zou ik hem niet in hetzelfde gesprek waarin je hem laat weten dat je niks voor hem kunt betekenen, juist datgene geven wat hij 'zoekt'. Begrip voor zijn gevoelens of medeleven met zijn situatie. Ik denk dat je echt alles moet doen om te voorkomen dat je een dubbele boodschap uitzendt. Kort maar krachtig: 'niet bij mij'.
Wat maakt t uit of ie er iets mee doet, stel je even voor dat jouw vent al 8 jaar eigenlijk verliefd is op een ander... Zo'n slappeling mag voor mij wel voor l*l gezet worden. Je bent niet verplicht in een relatie te blijven, maar wees in ieder geval eerlijk en niet achter de rug om dit soort spelletjes. Het is slechts wat ik zou doen, maar iedereen moet t zelf weten hoor! Zou t alleen in t geval van man en schoonzus de ts ontzettend kwalijk nemen dat ze zoiets voor zich houdt. Mijn vriend is heel close met zn zus bijv dus die zou woest zijn, weet ik wel zeker. En dat zou ik ts graag besparen
Ben het hier wel mee eens.. Zijn vrouw vertellen vind ik echt niet nodig... Mijn vraag is eerder ga jij het jouw man vertellen? Zou daar zelf niet zo snel voor kiezen... Vind het overigens geen rare vent... Hij is eerlijk over zijn gevoelens... Heeft hem vast veel moeite gekost die stap te nemen... Hij probeert toch ook niks?
En dan wordt hij nog meer de grond ingetrapt door zijn vrouw!! Ik denk dat hij die gevoelens heeft gekregen doordat jij hem begrijpt, misschien verward hij het met verliefd zijn. Ik zou er niks mee doen, en het er met niemand over hebben. Straks komt er grote bonje.
Dit heb ik dus ook aangegeven. Ik dacht namelijk dat dit het ook moet zijn, maar hij geeft aan van niet. Hij vindt dat hij in mijn bijzijn zichzelf kan zijn. Dit heeft hij bij 'andere' vrouwen niet. Het gaat dus specifiek om mij. We hebben zelf geen diepgaande gesprekken of iets dergelijks. Ons contact is vrij oppervlakkig en gaat vaak over koetjes en kalfjes. We hebben in al die tijd dat we elkaar kennen, nu zo'n 10 jaar, maar 2 keer een diepgaand gesprek gevoerd en dat ging over zijn vrouw. Wat betreft de verliefdheid, hij geeft aan dat hij echt vlinders voelt. Zijn gevoelens zijn in de loop der jaren alleen maar sterker geworden. Hij hoopt, dat het nu dus minder zal worden. Zoals hij zelf zegt, hij staat ermee op en gaat ermee naar bed. Ik heb overigens geen gevoelens voor hem. Het aan mijn man vertellen is geen optie, want dan komt er grote ruzie, en dat wil ik niet. Daarnaast heeft hij ook aangegeven dat als het naar buiten komt hij het zal ontkennen. Hij heeft zelf aangegeven niks met zijn gevoelens te doen, maar hij wilde gewoon dat ik het wist. Maar ondertussen zit ik dus met een rotgevoel. Ik heb een knoop in mijn maag van de spanning en weet totaal niet hoe ik me moet gedragen t.o.v. mijn man.
Vrouwen kunnen ook heel manipulatief en gemeen zijn... Uit het verhaal heeft hij waarschijnlijk thuis niks te vertellen.. En wie weet hebben ze kinderen en is hij bang dat Ze die van hem afneemt ofzo... Hoe vaak blijven vrouwen niet in een relatie waarin ze ongelukkig zijn omdat ze op verbetering hopen.. Misschien hoop hij al jaren dat de verliefdheid overgaat..
Dan zit er niks anders op dan gewoon je mond te houden, want straks krijg jij nog de schuld. Probeer het te vergeten
heb ook langere tijd gevoelens voor een ander gehad, hier niets mee gedaan, waarom is iemand dan een slappeling? sorry maar hier kies je niet voor? iemand is pas een slappeling als ie er iets mee gaat doen! denk ook eerder dat hij geborgenheid en liefde mist. geef hem idd het advies iets aan zijn probleem te doen en de relatie te verbeteren/stop te zetten. lijkt me het beste. heb het toen zelf wel opgebiecht aan mijn vriend, toen ook duidelijk gemaakt dat het eigenlijk meer gemis van begrip was (wat ook zo was, maar dat zie je meestal pas achteraf) leg hem dat ook voor, dat hij daar eerst aan moet werken.
Dit, hij heeft de situatie geaccepteerd omdat ze kinderen hebben. Hij heeft thuis helemaal niks te vertellen en mag ook geen beslissingen nemen. Hij doet alles in het huishouden en hij neemt de verzorging van de kids op zich. Hij is thuis eigenlijk de vader/moeder van de kids. Schoonzus heeft totaal geen interesse in de kids. Verder heb ik het idee dat ze ook 0,0 gevoel heeft.