Herken het Mijn geheim als ik weer eens in tijd nood zit... Doe wel ff je haar en make up, en zorg voor een mooie nette jas haha. Make up kan ik in 2minuten maar durf echt niet zonder de deur uit, twee keer gedaan en twee keer werd gevraagd of ik ziek was
Ik heb er twee en ik red het makkelijk in een uur hoor! Eerst gaan we met z'n 3en tegelijk douchen (10 minuten). Iedereen droogt zichzelf af, ik kleed mezelf aan, droog de kindjes nog wat beter af en kleed hun aan (soms helpen ze een beetje), dat duurt bij elkaar 5 minuten, want de kleren leg ik 's avonds klaar. Dan gaan we eten. Het brood smeer ik 's avonds, dus hoef ik alleen maar uit de koelkast te pakken (duurt ook ongeveer 10 min). Daarna gezichtjes poetsen en dan kunnen ze even spelen, zodat ik m'n haren en make-up kan doen (hooguit een kwartier). Daarna doe ik hun haren en poetsen we onze tanden allemaal en kunnen we vertrekken. Meestal hebben we nog ruim tijd over.
Ik sta om 7 uur op, pak de kleren voor mn oudste, maak haar wakker en dan knuffen we even. Dan gaat ze zichzelf aankleden en kleed ik mij ook aan. Ik doe ook gelijk haar en make-up, ik doe daar een kwartier over. Dan kijk ik of de jongste al wakker is en kleed ik haar aan, dan zijn we om 7.35 beneden. Boterhammen smeren, eten aan de grote tafel. Om 7.55 zijn we klaar. Dan gaat de tv even aan. Ik haal boven de tandenborstels, beneden tanden poetsen, en terwijl mijn oudste nog poetst vlecht ik haar haar in. Dan maak ik haar gezicht even schoon, jassen aan en gaan. De jongste poets ik even schoon als we weer terug zijn.
Geen make-up, zit 't altijd perfect Off-topic, waarom zou iemand zich schamen als ze geen verf op hun hoofd hebben Een werkgever die het niet erg vindt als je 's een kwartier te laat bent is trouwens ook heel praktisch...
Hmm ik sta 7.15 op. Vertel dochterlief dat ze zich vast mag gaan aankleden Dan ga ik mezelf aankleden.... Vervolgens ben ik meestal iets sneller klaar dus vast naar beneden om boterhammen klaar te zetten zodat mevrouw meteen aan kan vallen. (Boterhammen eten kost hier doorgaans het meeste tijd) En in deeltijd dat zij boterhammen eet maak ik de rest van de boterhammen voor mezelf en voor de lunch van mezelf en dochter. Borstel vast m'n haren (gewoon beneden voor de spiegel in de gang dus) en tegen die tijd ik klaar ben ga ik verder met de harde van dochterlief (die dan meestal nog zit te eten). Nog even beneden tandenpoetsen voor dochterlief... Per saldo zijn we meestal gelijk klaar. Nog even papa een kusje, schoenen, jas: GO! Oh en max 8.10 de deur uit... Liefst om 8 uur al. Onze school zit niet echt op de hoek van de straat.
Ha ha... Nou inderdaad Ik vind mezelf veel mooier zonder make up...echt. Ik vind make up voor een avond weg of verjaardag wel ok...maar verder...erg nutteloos
Om kwart voor 8 staan we op. Kleren liggen klaar. Kindjes aan het ontbijt en ik doe mijn make-up in de woonkamer. Om kwart over 8 zijn we klaar en rijden uiterlijk om half 9 weg. School zit om te hoek en de peuters mag je tot kwart voor brengen.
Ik gebruik geen makeup dus daar heb ik geen last van. De oudste moet half 9 op school zijn. Kwart over 7 sta ik op ik was me en doe mijn dagcreme op (ziet er niet uit sla gelijk rood uit en het brand als de ziekte) Ik ga naar beneden maak het ontbijt en de trommel voor het 10 uurtje. Dan ga ik naar boven maak eerst de oudste wakker die doe ik zijn gezicht even wassen en laat ik aan kleden. Terwijl de oudste aan kleed. Doe ik de kleinste wassen en aan kleden tandenpoetsen. Oudste is dan klaar en komt ook tandenpoetsen en haren kammen lang haar dus nodig. Dan gezamelijk naar beneden. Ontbijten samen. En even in de spiegel kijken of mijn rode vlekken weer weg zijn hahaha. Kwart over 8 zitten we op de fiets naar school.
Zodra hun wakker worden sta ik op en maak ontbijt voor ze. Ik zeg dan ook gelijk dat ik ga douchen. ( ik eet niet zo vroeg) hun eten alles netjes op en als ik klaar ben met douchen haal ik ze naar de kamer. Dan doe ik hun eerst aankleden enz en zij gaan dan spelen. Dan heb ik tijd om mn hoofd te fixen. Half 9 gaan we uit huis. Ze worden om 0630 wakker
Zoals ik in post 20 aangaf: ik heb 2 hele kleintjes, (14 mnd en net 3) beiden moeten nog worden aangekleed en de jongste moet ik nog voeden en boterham geven, dat is ook nog een verschil met kinderen die zelf al wat doen natuurlijk. Ik denk ook dat het nog uitmaakt welke leeftijd je kinderen zijn. Mijn oudste is 16 en redelijk zelfstandig, maar die moet ik vanwege zijn autisme wel constant op weg helpen, dus zeggen dat zijn shirt vuil is, dat hij dichte schoenen moet aantrekken omdat het regent, etc. Anders loopt hij in een vuile trui met een korte broek en sandalen in de winter bwv spreken
idd op tijd het bed uit..... ik sta om 7 uur op. geef mn kindjes brood, kleed mezelf netjes aan en doe mn make up. alles bij elkaar 10 minuten. kindjes hebben hun brood op. ik kleed ze aan, maak de tasjes klaar en we vetrekken om 8;15. ik heb dus ook 3 kindjes. ik zie idd ook vaak moeders ( toevallig vanmorgen weer) ongekamde haren, trainingspak en sportschoenen eronder) echt net wakker...dan denk ik tjee vrouwtje toch... voel je jezelf nu echt fijn zo? ik voel me echt vreselijk in zon outfit en draag dat dus ook nooit. hooguit trek ik savonds mn huispak aan. ( als alles op bed ligt) dus ook hier netjes gekleed en in de make up naar school
Nu ik niet werk douche ik wel vaak nadat ik dochterlief naar school heb gebracht... Maar normaal doe ik dat gewoon een kwartiertje eerder. Ga ook altijd gewoon fatsoenlijk gekleed en gekamd de deur uit. Ook als ik bij thuiskomst nog ga douchen dus. Overigens.. Zie ik 's middags ook regelmatig mensen in een joggingpak en ongekamd haar hoor.. Blijkbaar hoort het dan zo
Maar waarom perse... Je kunt toch gewone kleren aan doen? Geen idee of je nu ook een spijkerbroek bedoelt. Want gewoon een spijkerbroek en een jas kunnen toch gewoon prima... of loop je in je mantelpak naar school ( wat natuurlijk ook helemaal prima is hoor) Echt soms kunnen mensen het zichzelf ook wel vreselijk moeilijk maken vind ik. Ga gewoon zoals je zelf wil en verder moeten mensen toch lekker denken wat ze denken. Ik kwam net mijn jongste van de peuters ophalen... zat er nog wat verf aan mijn handen ( oeps) Nou ja..daar kan ik echt niet mee zitten.
Netjes gekleed alsin.. Kleding waar ik de rest van de dag ook mee over straat durf Ene keer is dat een net rokje, de andere keer een spijkerbroek. Net hoe m'n pet staat en wat de plannen voor de rest van de dag zijn.
Je kan volgens mij net zo snel een spijkerbroek als een joggingbroek aantrekken dus daar zal het verschil niet in zitten. Idd goede voorbereiding en er op tijd uit zijn wel nodig om enigzins toonbaar en op tijd de deur uit te komen. Ik smeer bb cream op en mascara, zie er dan net even beter uit dan helemaal zonder make up en kost me 5 minuutjes.
nette kleding is bij mij spijkerbroek shirtje blazertje/jasje/vestje maar dat kan idd ook een jurkje of rokje met panty zijn. en qua schoenen nette laarsjes, pumps, ballerinas of sneakers. ligt helemaal aan de outfit. maar je zult mij echt nooit buiten zien op afgetrapte schoenen, een slordige broek met trui of met mn haar niet gedaan
idd dit dus vandaag toevallig een mintgroene strakke broek met een rood subtielglitterachtig ( klinkt heftiger dan het is hoor) truitje erop. pumps eronder en als ik weg ga mn zwarte blazertje erover.
Ik ga ook altijd netjes naar biiten. Met make-up en mijn haar gedaan. Moet er niet aan denken het anders te doen maarja..dat is voor iedereen anders. Ik leg alles de avond ervoor klaar. Ook de boterhammen smeer ik.
Ik sta eerder op dan de kinderen zodat ik alles op mijn gemakje kan doen Ik ben dus ook een moeke die in nette kleding en make up haar kinderen afleverd in de klas.
o en je vraag waarom perse? omdat ik me daar prettig invoel. en niet in een spijkerbroek met trui en klaar bijvoorbeeld