Wat is jullie geheim?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kletskoek, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Op tijd op staan.

Toen ik nog werkte moest ik om 9 uur beginnen stond ik half 7 op. Eten koffie drinken aankleden tandenpoetsen make upje op.
    kwart voor 8 de deur uit S. naar het kdv brengen en door naar mn werk en was er dan vaak nog te vroeg ook XD

2. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik (en de kinderen) douchen/badderen 's avonds. 's morgens staan we rond 7:00 op, man maakt ontbijt en voor dochter lunchdoos. Ik kleed jongste aan en help dochter met haar haar doen. Als de kinderen beneden eten, dan kleed ik me aan (spijkerbroek, trui/t-shirt, gympies). Make-up gebruik ik niet, dus alleen even snel een dagcreme en m'n haar in een staart en klaar. Dan zelf even eten terwijl man douched en aankleed. Om 8:00 weggaanritueel starten, tas dochter inpakken, plassen, jassen en schoenen aan. Om 8:10 deur uit (man vertrekt om 8:00) en dan lopen naar school, om 8:20 op school.

3. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja verschil wij eten met zijn allen uitgebreid aan tafel, als goed voorbeeld laat ik zien hoe je gezond eet en dus ook mee eet, als ik mn make up en haren ga doen dan is dat niet gezellig aan tafel, daarnaast heb je maar 1 kindje, ook een verschil want met meerdere kids die bv hun boterham niet kunnen smeren (en mijn kinds eten 2-3 boterhammen in de ochtend ongeveer) ben je daarmee ook gewoon bezig, tenminste als je gewoon aan tafel mee eet, ipv een broodje voor de "kwakt" en je ding gaat doen, dat is toch niet gezellig?

Ik sport vaak sochtends of poets, ik ga daarvoor echt niet make up op doen (ziet er ook een beetje wanhopig uit vind ik als je zo gaat sporten LOL) dus ik doe dat en daarna douche ik lekker uitgebreid, het boeit me echt niet wat ze op school e.d. van mij vinden, de kids zien er schoon en verzorgd uit en ik om 12 uur ook als ik ze kom halen om lekker een boterham thuis te eten, nadat ik van alles heb gedaan, ik vind het wel erg sneu als je voor school jezelf netjes gaat aankleden ik zit zeker genoeg in mijn vel om dat niet te hoeven, natuurlijk kleed ik me wel leuk aan, maar niet als ik ga sporten of poetsen thuis natuurlijk, dat is gewoon onzin.

Ik sta elke ochtend 7 uur op niet extreem vroeg ofz, de kids worden wel savonds gedouched en leg de kleren klaar', boterhammen e.d. hoef ik allemaal niet te smeren, ze eten gewoon thuis, fruit en drinken doe ik in de rugzakjes elke ochtend.

Gewoon goed plannen en niet te lang in bed blijven liggen denk ik maar... dan komt het vanzelf goed als je dat elke dag gewoon zo doet (het moet ook een ritme worden)

4. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik sta om zes uur op, douche,make-up, haren doen, kopje thee drinken, journaal kijken en om zeven uur de meiden wakker maken.
    Die worden even rustig wakker en ik pak vast de tassen in, maak ontbijt klaar, oudste kleed zich aan, ik kleed de jongste aan, en om half acht aan tafel, zitten er ongeveer twintig minuten. Dan de meiden hun haren doen, tanden poetsen, schoenen aan en rond tien over acht op de fiets.
    Als ik smorgens sport (drie keer per week) doe ik mijn haar ook, maar meer praktisch.maak me wel op.

Elke.dag.weer.

:p

5. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Mensen zullen van mij denk ik ook weleens vinden dat ik er als een slons uitzie, pech voor hun! Ik trek wel altijd minstens een spijkerbroek en fatsoenlijke schoenen aan, nette jas erop en dan ziet niemand mijn oude shirt+vest :).

Mijn routine:
    Half 8 worden we allemaal wakker, de oudste trekt mij uit bed om zijn broertje te halen. Als het iets vroeger is of ik heb geen haast knuffelen we even met z'n allen in het grote bed.
    Dan allemaal naar beneden, ontbijt maken en voor tv of aan tafel opeten. Terwijl ik de oudste aanspoor om zich aan te kleden (kleding heb ik al mee naar beneden genomen) ga ik mezelf aankleden, make-up soms, bijna altijd wel bb-cream + rode lippenstift. Ik heb krullen, dus mijn haar zit goed en dan doe ik er niks aan, of het zit niet goed en dan gaat er een staart in.
    Als ik beneden kom spoor ik de oudste weer aan, kleed in de jongste aan, poets gezichten en tanden.
    Meestal zijn we rond 8.15 weg, uiterlijk 8.30.

Ik werk vaak thuis, dus heb weinig zin om me dan helemaal op te maken en supernetjes aan te kleden. Qua tijden is het dus ook wat soepeler voor mij. Wordt wel lastiger als de oudste naar school moet na de grote vakantie...

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik sta altijd 6 uur op en verzorg mezelf en drink een bak koffie. Dan begin ik meteen met ontbijt voor het hele gezin en maak ik fruit en lunch klaar voor de kinderen en man. 1 voor 1 komt er dan wel een kind uit bed die ik meteen aankleed en neerzet bij het ontbijt. Kwart voor 8 wil ik iedereen aangekleed hebben en ruim dan nog even snel de boel op, alle dekens open en de ramen open etc. 8 uur schoenen aantrekken etc, 10 over 8 de deur uit.

7. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik sta 7:00 op. De avond van te voren leg ik alvast de kleding klaar van onze dochter (samen met haar) zodat ze weet wat ze aan kan trekken als ze wakker word. Ze heeft ook haar eigen Nijntje wekker staan. Soms slaapt ze er doorheen dan maak ik haar wakker. Als mijn wekker gaat dan sta ik op, Haal ik beneden broodjes uit de vriezer, loop ik naar boven naar de douche en controleer ik even snel of ze wel wakker geworden is van de wekker. Na het douchen en aankleden (mijn kleding leg ik ook altijd klaar van te voren anders ben ik een uur langer bezig :D ) haal ik mijn zoon uit bed die al een hele tijd ligt te zingen in zn bed en kleed ik hem aan. Dan ga ik samen met mijn dochter naar beneden (of ze is er al) en dan smeer ik de broodjes en kunnen ze lekker eten terwijl ik mijn haar en make up doe. en onder het broodje doe ik hun schoenen aan, doe ik het haar van mijn dochter in een vlecht of staart en leg ik hun jas klaar, ik pak de tas van mijn dochter in (dat doe ik wel in de ochtend want dan is het fruit nog lekker vers!) en dan zijn we vaak 8:00 klaar. Tussen 8:00 en 8:15 poetsen we de tanden en trekken we de jas aan en dan wandelen of fietsen we naar school toe.

Ik heb doordeweeks elke ochtend dit riedeltje en de kinderen zijn het zo gewend dat ze erin mee gaan. Ik stress ook nooit maar doe alles rustig aan en dan werken ze het beste mee. Heb altijd wel een afspraak dat mijn dochter om 8:00 haar broodje op moet hebben (ze heeft dan een half uur dus dat moet haar lukken) en zo niet dan gaat het broodje mee naar school en mag ze het in de kleine pauze opeten ipv het fruit. Dat fruit krijgt ze dan vanmiddag pas uit school ipv een koekje.

Mijn ontbijt doe ik als ik terug kom van haar naar school brengen of daarvoor als ik tijd heb. En mijn man is ondertussen zijn tas voor zn werk aan het inpakken en die helpt op zijn vrije dag mee in ditzelfde schema. Dan smeert de een alvast broodjes beneden terwijl de ander doucht en andersom of 1 van ons blijft lekker liggen. Verschilt per keer.

Ik denk dat als je elke ochtend aan het haastten bent dat je kids ook niet echt mee werken (uit ervaring met de oudste is dat bij ons iig wel zo) Nu weet ze precies wat haar te wachten staat en is het een routine. Zelfs als ze een studie dag hebben doen we dit op deze manier en dan gaan we lekker wandelen buiten rond die tijd. Zo zit de routine er altijd in. In het weekend hebben we een ander ritme, dan staat haar Nijntje wekker ook altijd om 8:00 ipv 7:00. Ze mag er dan wel eerder uit als wij haar broertje uit bed halen maar vaak slaapt die ook uit tot 8 a half 9.

Mijn gouden tip is dan ook een schema voor jezelf zoeken waar het hele gezin in past en je daar strak aan houden, dan word het voor jezelf en voor iedereen in het gezin een routine en automatisme.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@triskele: wat hier nogal scheelt is dat we in de keuken eten.
    Dochterlief aan het barblad en ik sta er tegenover brood te smeren voor de lunch. Eet mn brood netjes aan de bar en ga daarna weer gewoon aan het aanrecht d'r tas inpakken.
    Dus zo ongezellig is het niet bij ons 's ochtends :)

En als er nog tijd over is... Of dochterlief heeft een schooldip dan kijken we nog even Freek in het wild of klokhuis 's ochtends.
    Meestal Freek.. Dat duurt maar 10 minuten.

9. Triskele

Triskele Niet meer actief

Is toch geen goed voorbeeld als je je brood staand eet terwijl je bezig bent, je hoort even rustig aan tafel te zitten en liefst even met elkaar praten of in elk geval bezig zijn met 1 ding tegelijk... het is helemaal niet goed voor je om zo te eten) wij dekken zoiezo heel de tafel en gaan echt 30 (soms zelfs 40) minuten op het gemakje aan tafel zitten...

Ik vind dat wel belangrijk om even een rustig moment te hebben en dat je even rustig eet, ipv even snel wegeten.. maar goed ieder zo zijn ding voor mijn kinderen zou ik dat niet willen, ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag!

10. Saskia78

Dat zei ik toch niet? :)
    Ik STA brood te smeren voor de lunch en eet (zittend dus) m'n brood aan de bar.

Overigens duurt het ontbijt van dochterlief ook zeker een half uur... Die tijd kan ik wel besteden aan het smeren van d'r lunch zonder dat ik snel en gehaast m'n eigen boterhammen op hoef te eten. Aan de andere kant van de bar dus. Ondertussen kletst ze de oren van m'n hoofd en is het (vinden wij.. :) ) ook gewoon gezellig :)

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Nee sowieso dus niet...

Maar je bedoelt dus gewoon kleren ( tenminste wat ik dus gewoon kleren noem)

Het gaat dus niet om welke kleding...als het maar niet vies of versleten is..

12. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Het maakt niet uit wat je aan doet toch? Als je het de avond ervoor klaar legt kost het aandoen ervan weinig moeite. Het combineren van leuke kleding kost de meeste tijd en idd meer tijd dan het aangooien van de eerstedebeste spijkerbroek en de trui die toevallig bovenop de stapel ligt. Maar als je dat leuke setje de avond ervoor al uitzoekt en klaar legt is het net zo makkelijk en snel aangetrokken als een spijkerbroek+trui. Ik heb ook altijd iets leuks aan en combineer het altijd met verschillende riempjes kettingen en oorbellen e.d. Ik zoek alles de avond ervoor uit en hop er zo in. Of dit nu een tuniekje is, jurkje of broek met blouse erboven, ik zit er altijd zo in omdat het al uitgezocht is en ik niet meer alles moet checken.

13. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik sta om 5.15 op. Verzorg de beesten, aankleden, ontbijt, schop man zijn bed uit. Die laat de honden uit. Ik doe nog wat kleine huishoudelijke klussen.Haal om 6.15 dochter uit haar bed. Ze krijgt eerst nog een fles. (anders wil ze uren niks eten) Kleed haar aan, pak de fiets en breng haar naar de gastouder.
    Daar ontbijt ze echt. :) (en gaat daarna 9 v/d 10 keer meteen weer slapen haha)

Nu is het nog zo dat de huisdieren meer tijd kosten dan mijn dochter. :)

Als het echt moet zijn we in 1,5 uur klaar. Mits man tegelijk met mij opstaat.

Maar goed, hoe zorg je ervoor dat je geen slons bent als je de kinderen weg brengt? Dat was je vraag. Vroeger opstaan dus en zorgen dat je bent aangekleed voor de kinderen wakker zijn.

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou dan zijn wij een slecht voorbeeld zeg wij ontbijten nooit met zn alle.
    Man slaapt en ik krijg om 7 uur geen hap door mn strot.. Zoontje daar in tegen wel dus die krijgt gewoon lekker zijn boterhammetje en mama eet een uurtje of anderhalf later.

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    7u gaat de wekker, ik kleed me aan en doe mijn haar en make-up in een kwartier. Haal zoonlief uit bed. Wassen en aankleden etc. Dan naar beneden eten. 8u pluk ik dochterlief uit bed en om 8:15 lopen we naar school.

Ik hoef niet strak in de plamuur of wat dan ook. Poedertje en mascaratje en een gekamde coupe vind ik genoeg.

16. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ik sta om 6:15 uur op.
    Ik kleed mij aan (avond van te voren kleding uitgezocht) Ik doe mijn haar (hoef er niets aan te doen, heb lang haar) Daarna make-up (Dagcreme met kleur, rouge, eyeliner, mascara)
    Naar beneden, brood uit de vriezer, sigaretje roken, daarna brood eten, ondertussen het boekje van het KDV invullen.
    07:00 uur kleine uit bed halen. Aankleden, fles maken en daarna gaan met die banaan.

Om half 8 ben ik op mijn werk!

Tot nu toe loopt het helemaal gesmeerd. Maar ik denk echt dat een goede planning zoveel stress scheelt!

17. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik sta een half uur voor de wekker op. Spring in de douche poets mn tanden en kleed me aan, onder de douche bedenk ik wat ik aantrek. Make up zit er in 1 minuut op.
    Dit alles in 10 min?
    Dan zoontjes uit bed en aankleden. Oudste krijg een boterham in zn handen.
    In de auto en gaan;)
    Jongste krijgt zn fles bij de oppas. Dat is te vroeg voor hem anders.
    Ik eet op mn werk, krijg sochtends niks door mn keel en mn bed ligt ook gewoon veelste lekker haha

18. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ik sta om 6.45 op. Lekker onder de douche, beetje make-up, kleren & haren. Vervolgens naar beneden om brood te smeren en fruit te maken voor op de psz. Om 7.45 de oudste wakker maken om te wassen & aan te kleden. Daarna de jongste. Met z'n alle tegen 8.10 naar beneden en samen ontbijten. Dan hebben de kindjes nog ruim de tijd om even te spelen. Meestal doe ik de vaatwasser even en hang boven het beddengoed buiten. Om 8.45 schoenen en jassen aan en lopen we richting de psz.

Vanaf volgende week moeten we om half 9 op school zijn, dus dan was/kleed ik de jongste lekker als we thuis komen. Hoeft ze niet zo vroeg uit bed :)

19. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Nog eerder opstaan?! Ik sta al 1,5 uur van te voren op.

20. Saskia78

Kletskoek: dan zou ik toch mn routine eens onder de loep leggen en kijken wat je zoal doet 's ochtends :)

Deel Deze Pagina