Wat is jullie geheim?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kletskoek, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier staan we pas om 7.15 op.

s'Avonds duochen we en liggen de kleren al op de stoelen voor de volgende ochtend.
    Om 7.15 sta ik op en hijs me in mijn kleding, dan ga ik naar onze oudste en hijs haar in de kleren. Als onze zoon naar de PSZ moet ga ik daarna zoonlief aankleden, anders blijft hij lekker liggen tot 8.05, trek ik hem kleren aan en neem ik hem mee naar school en eet hij daarna wel.
    Om 7.40 komen wij beneden, worden er boterhammen gesmeerd voor de kids (ik eet als ik terug ben van school), daarna worden de haren gekamd, door het gezicht gepoest en de tanden gepoest incl mezelf. Meestal heb ik dan nog 5 minuten over om de vaatwasser leeg te ruimen.
    Om 8.20 zijn we kant en klaar en om 8.25 staan we op school (woon er maar 100 meter vanaf :D)

2. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    #62 Bibiche79, 16 mei 2013
    Laatst bewerkt: 16 mei 2013
    Wat velen doen. Heel veel dingen klaarzetten de avond van tevoren.

Hier is de ontbijttafel al gedekt.
    De kleren staan klaar.
    Douchen doen we 's avonds.
    Boterham smeren doet mijn man en ik kleed de jongste aan in de ochtend.

Ik sta om 7 a 7.15 en fiets rond 8.15 weg van huis.
    Ben altijd netjes gekleed en opgemaakt. Alleen als ik sport heb ik mijn sportkleren al aan.
    Ook als ik sport ben ik opgemaakt ;)
    En mijn man begint met hun te ontbijten en ik sluit aan. Dus we eten altijd samen.

Oh ja en we hebben beneden ook tandenborstels zodat we niet altijd naar boven hoeven.
    Beneden haarborstel ook mocht ik boven vergeten hun haren te doen.

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Op de dagen dat ik werk kleed mijn man de oudste aan en zet haar aan een boterham. Ik spring om 06.45 uur onder de douche, dan aankleden, haren doen en opmaken. Uiterlijk om 07.30 uur haal ik mijn zoontje uit bed, aankleden en eten. Om 08.00 wordt mijn dochter opgehaald en tussen 08.00 en 08.15 uur vertrek ik op de fiets met mijn zoontje naar het kdv en vervolgens fiets ik door naar mijn werk.

Hier is het geheim echt om op tijd op te staan, anders ga ik lopen stressen en dan is het ochtendritueel echt een drama.

4. henkie24

henkie24 Niet meer actief

zuchtttt. ik word daar zo moe van;) waar slaat het nou weer op dat je sneu bent als je jezelf voor school netjes aan wilt kleden:( ik doe dat niet voor school. ik doe dat in de eerste plaats voor mezelf, en dus niet voor een ander. ik sport niet maar waarom mag je onder het sporten geen makeupje ophebben? wat is daar raar aan? wanneer mag je er dan volgens jou wel opgetut uitzien? als je naar een feestje gaat?

je tweede stokpaardje met elkaar gezellig eten wordt ook een beetje eentonig meid. hier zitten ze met zijn drietjes gezellig te eten, ze eten ook gewoon 2 boterhammen en drinken. ik help de jongste en tussendoor maak ik de tasjes klaar/jasjes en schoentjes klaarzetten. ze freten hier dan beter op deze manier als dat ik er bij ga zitten eten want op de een of andere manier gaan ze dan vervelen.
    maar goed... we weten hoeperfect jij bent:) maar meid geloof het of niet. ook jij hebt je tekortkomingen;)

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Misschien voorbereidend werken? Kleding klaar leggen brood klaar leggen etc?

6. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Leuk om te lezen hoe iedereen het doet zo 's ochtends vroeg!
    Hier is onze oudste dochter deze week voor het eerst naar de psz gegaan en dat is een ochtend en een middag (ze zit er op dit moment) in de week.
    De eerste ochtend ging redelijk gesmeerd, maar ik houd mijn hart vast voor de komende jaren als de jongste ook naar de psz gaat en de oudste naar de basisschool.
    Ik ben dan wel thuis, maar 4 x op een dag (8 x hetzelfde stuk!) heen en weer om ze naar school te brengen, lijkt mij best een uitdaging:D
    Voor mij is het nog even aankijken hoe lang ik er over loop, hoe lang ik erover fiets en hoe lang het duurt met de auto...
    Deze beide keren waren we veeeeeeeel te vroeg (ik haat te laat komen) :)
    Maar ik weet nu al dat van tevoren een plan hebben, en alles hebben klaargelegd het beste gaat werken.
    Respect hoor, voor de vele drukke ochtenden van iedereen!
    (Ik ga waarschijnlijk over een paar jaar met verlangen terugkijken naar deze twee dagdeeltjes dat de oudste naar de psz gaat :D)

7. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Waaaauw, respect voor de drukke mama's met een druk ochtend schema!!!

Mijn dochter hoeft nog nergens heen, en denk als dat nu zou zijn dat ik werkelijk altijd te laat zou komen. :p Ik kom 's ochtends nooit mn bed uit, echt een ramp haha! Maar die schema's wat hier staan zijn wel echt heel handig! (vooral ook voormezelf omdat ik nooit kleding uit kan kiezen). ;)

Ik ga ondanks dat ik dochterlief nog niet naar school hoef te brengen hier gebruik van maken. Dan heb ik ook eindelijk een ritme 's ochtends ipv maar blijven liggen tot het echt niet meer kan. ;)

Dank jullie wel .. :D

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier 7 uur colin mee naar beneden ik maak brood voor de dag en voor ontbijt. Shannon eruit om 7.15 a 7.20 als ze nog slaapt. Colin kleren aan ( vaak nog even helpen, niet zo"n ochtend mens) , shannon kleed ik vaak boven al aan.

Hun gaan op het bankje aan de kleine tafel zitten eten met de tv aan:p. Ik maak koffie en zit er tegen over in mijn stoel te eten. Aan grote tafel is geen optie, daar kan ik niet aan zitten s ochtends, moet in mijn eigen relaxstoel. als ik klaar ben met eten, kam ik mijn haar, deo, luchtje, make up gebruik ik zelden. Kinderen klaar met eten, schoenen aan. Allemaal in keuken tandenpoetsen en jas aan naar buiten in de auto. 8.05/8.10

Kleren leg ik klaar s avonds voor mezelf en kinderen. douchen doen wij ook s avonds.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Daar wordt je vanzelf handig in... En meestal is het geen uuuuuren lopen :)

En bij ons blijft dochterlief altijd over omdat we gewoon net te ver van school wonen om nog relaxt te kunnen eten :)
    (Scheelt toch weer 4x lopen :) )

10. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Als ik moet werken ben ik al weg voordat iedereen opstaat.
    Als ik thuis ben, sta ik rond half 8 op. 2 kleintjes eruit en een boterham op de bank voor de tv, jaha, voor de tv!
    De meiden kleden zichzelf, smeren zelf boterhammen om mee te nemen etc…daar hoef ik niets voor te doen.
    Met psz schiet ik snel mn kleding aan..of laat mijn oudste dochter mijn zoon brengen nog makkelijker.
    Het interesseert me niet zoveel hoe ik eruit zie, het verschilt ook nogal. De ene keer zie ik er tiptop uit en
    de andere keer kom ik rennend onder de douche vandaan. Maar over het algemeen zie ik er prima uit.
    's Ochtens gezellig aan tafel ontbijten? Voor ons niet hoor..dat doen we 's avonds wel, kunnen we rustig
    alle verhalen van de dag aanhoren.
    Ik leg ook nooit kleding klaar, kan zo wat uit de kast pakken wat gewoon goed bij elkaar staat.
    We komen nooit te laat…goed af en toe moet ik wel wat bevelen geven..maar dat heeft niets te maken met eerder opstaan.

11. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Ik sta standaard om kwart voor 7 op.. zorg dat ik zelf eerst klaar ben en dan pak ik me kleine meid uit bed...

12. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Hier is het s'ochtends altijd spitsuur. Ik sta om 7.00 uur op en zet de oudste voor de tv. Ik haast mij naar de badkamer waar ik snel in mijn kleding schiet. Ik doe mijn haren en maak de jongste wakker. Die kleed ik om en kam haar haren.(als ze meewerkt) Dan naar beneden waar ik de oudste omkleed en zijn haren doe. Ondertussen blijkt het al een uur later te zijn en smeer ik snel de boterhammen. Waar de een miept dat hij liever iets anders op zijn brood had, prop ik ook snel wat brood in mijn mond. Dan de jassen en schoenen aan. De een rent met een schoen nog maar aan weg en de ander zeurt dat hij met dit weer zijn sandalen aan wilt. Bij het vasthouden aan mijn haren om toch uiteindelijk de schoenen aan te krijgen, zit dat ook weer in de war. Snel in de auto en dan beseffen dat ik zijn fruit ben vergeten, weer terug naar binnen en als een speer gaan.

13. Triskele

Triskele Niet meer actief

Wie zegt dat die andere mama's waar jij je oordeel over geeft niets anders te doen hebben en waarom zouden ze zich moeten optutten voor school als ze daarna hun huis poetsen of gaan sporten?

Ik vind het sneu als je je netjes aan zou kleden voor school om daarna weer om te gaan kleden voor sporten ja en vooral zonde van je tijd, ik kijk verder ik weet niet wat die moeder allemaal nog moet doen, lekker belangrijk als ze niet opgedirkt naar school toe komt, ze zal betere dingen te doen hebben denk ik dan als zichzelf optutten.

Ik heb ook gewoon normale kleding aan en een licht make upje als ik niets anders te doen heb maar ik heb dingen te doen waarbij ik het onzin vind om mezelf eerst helemaal op te tutten om daarna flink te gaan sporten en zweten en dan daarna WEER onder de douche te moeten stappen (zonde van je tijd, energie, water zullen we maar zeggen)

En ja wat je zegt over eten ik vind als je kinderen niet gezellig eten (vreten doe je in een schuur) vind ik jammer, het is juist fijn om wat rust erin te brengen s ochtends en dat je daar ook een onderdeel van bent in plaats van alles doen op de achtergrond terwijl (als je werkt bv) ze toch al heel de dag moet missen) zonde van de tijd die je samen kan hebben, zoals Saskia zegt vind ik het nog wat anders, dan ben je nog erbij maar douchen, aankleden en makeuppen terwijl je kindje alleen zit te eten vind ik niet erg gezellig of het geven van een goed voorbeeld qua eetgedrag want je van wie moeten ze het anders leren dat je rustig even je ontbijt eet in de ochtend?

Moet je eens kijken bij mijn antiliaanse vriendin thuis, echt heerlijk, elke dag om 5 uur op maar uitgebreid word er gebakken en gedaan in de ochtend, eieren, wafels, pannenkoeken nog iets wat ik even zo niet kan opnoemen, het is daar in de ochtend gewoon een feestje, geen sjaggie of gehaast mens te zien, ja dan is het in de slippers naar school daarna opruimen en dan is ze zelf aan de beurt...

14. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ow je moet toch je gelijk hebben he;) en lezen doe je ook niet goed. laat maar... heb al weer veel te veel energie aan jou besteed.had beter mn make up even bij kunnen werken:p

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik maak alles klaar voor de volgende dag. Ook de trommel voor onze oudste die naar school gaat.
    No way dat ik voor 7 uur er uit ben. Ik ben niet zo'n ochtend mens.
    Douchen doe ik 's avonds, 's ochtends even wassen.
    Jongens eten brood of beschuit, ik eet kwark met fruit.
    Om 7:45 ga ik me opmaken, jongens voor de tv. Dan rond 8 uur alle tanden poetsen, haren in de gel, gezichtjes wassen, schoenen aan en om 8:15 zijn wij de deur uit, paar minuten later op school.

16. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Hahahaha nou ik heb sowieso pluizig krulhaar dus kammer hoef ik niet.
    Veeg smorgens ff met een babydoekje onder mijn ogen om resten mascara onder mijn ogen weg te vegen (ja ik ben echt te lui om savonds mijn mascara eraf te halen).
    Poets mijn tanden samen met de kids en mijn kleren.. ja ik draag altijd jeans en een shirt dus super easy.
    Dochter zit ik altijd achter haar vodden aan. (tegenwoordig hoef ik haar niet meer weg te brengen want ze gaat zelf naar school).
    Dus geniet nu nog vol op van de komende jaren dat ik de jongste nog nergens heen hoef te brengen hahahaha

17. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Nou ik ben nu klaar met werken, mag over 2 uur weer beginnen. Nu dus naar huis en de puinhoop van vanmorgen opruimen. Want ook daar had ik vanmorgen geen tijd voor.

18. Papaver

Papaver Niet meer actief

Hahaa kletskoek, zou best eens bij je willen kijken. En beetje chaotisch huishouden msschien, maar wel gezellig? Ik heb gewoon en heel stak schema en tempo. Veel voorbereiding s avonds (kleren en tas van mijn kleintje en mezelf, ontbijtspullen etc) ik sta om 7.30 uur op en ga om 8.30 de deur uit.

10 minuten douchen
    5 minuten aankleden
    5 minuten haar doen
    10 mnten kleine wassen en aankleden
    20 minuten ontbijten
    10 minuten koffiedrinken terwijl ik me opmaak

Maar goed, ik heb maar 1 kind. Dat scheelt een hele boel denk ik

;)

En weet je, af en toe een beetje slonzig is toch niet erg? Lekker low key :D

19. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Idd, 's avonds douchen, kleding klaar leggen avond van te voren, spullen die de volgende dag mee moeten al klaar zetten en dan heb je 's ochtends al tijd over :)

Ik ben zelf echt binnen 10 min. klaar met aankleden, haar doen en m'n make up. Als ik een belangrijke afspraak heb doe ik er iets langer over omdat ik dan vaak mijn haar wil stijlen en iets meer make up draag. Maar ook dan stijl ik de avond van te voren mijn haar al 'voor' zodat ik geen half uur bezig ben de volgende ochtend.

20. mamsie86

mamsie86 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.635
    0
    0
    Grappig om te lezen! :) gelukkig heb ik van die ochtenddrukte nog geen last, ben totaal geen ochtendmens! Zal wel komen als mn meisje naar school gaat. Ik werk door de week alleen 's avonds en dan komen we eruit wanneer mn dochter honger krijgt en we kleden ons aan wanneer we zin hebben. Om het weekend werk ik overdag en dan moet ik er uiteraard wel vroeg uit maar dan is mn man thuis dus neemt hij de zorg voor mn dochter over. Sta dan altijd om 06.45 op en ga om 07.35 de deur uit.

Verder vind ik vooral dat iedereen moet doen waar hij zich goed bij voel. Heb je geen zin om je 's ochtends op te maken moet je dat vooral niet doen!! De 1 vind dit belangrijk en de ander dat..

Deel Deze Pagina