Wat is jullie geheim?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kletskoek, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Dit zou ik kunnen typen, ben altijd te laat!!

Ben benieuwd hoe t straks gaat als de oudste naar de peuterspeelzaal gaat, lol

2. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Inderdaad op tijd opstaan! Ik laat de kinderen nog slapen, ga me rustig aankleden, tanden poetse, gezicht wassen, cremetje op doen. Haar borstelen & vastmaken, eyeliner op, daarna nog mijn hoofddoek op ;) (ben binnen 15 min klaar en dan doe ik nog rustig) ;) dan ga ik de kinderen wakker maken, luiers verschonen, aankleden, tanden poetsen & gezicht wassen. Dan ontbijt & thee maken, samen eten en de deur uit. En ze is (oudste dochter) altijd netjes op tijd ;)

3. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik sta ook altijd op tijd op (6 uur) en heb een heel strak schema.
    Eerst mezelf wassen, aankleden, make up doen, en dan haal ik mn zoontje uit bed en kleed hem aan. We ontbijten dan samen en ik drink zelfs nog mn kopje thee:)
    We vertrekken om 7.25 uur, zodat we om 7.30 uur op het kdv zijn. Dan zet ik hem af en ga dan gelijk naar het station om mn trein te halen.
    Juist omdat ik zo'n strak schema heb, kan het wel eens zijn dat ik alsnog heel erg moet haasten omdat iets tegen zit.
    Zoontje wil nog wel eens poepen, net voordat ik wil vertrekken....

Douchen (zoontje en ikzelf ook) doen we altijd 's avonds
    Mn haren was ik wel 's ochtends en fohn ze dan ook, dat past in het schema:)

Ben wel benieuwd hoe vroeg ik moet opstaan als we er straks 2 hebben...eigenlijk vind ik vroeger dan 6 uur niet menselijk;)

4. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Het is hier altijd haasten en rennen. Of ik nu s'middags een afspraak heb of s'ochtends. Het zit in mijn genen, mijn vader heeft er ook last van. De kinderen lopen er altijd netjes bij en op dat moment interesseert het mij niks wat ik aan heb, als ik maar op tijd ben. Totdat ik die andere moeders zie, dan begin ik al te balen van mezelf. En dan neem ik voor om de volgende ochtend écht op tijd op te staan en alles rustig te doen, maar als puntje bij paaltje komt haast ik mij de volgende ochtend nog meer als de ochtend ervoor.

5. Triskele

Triskele Niet meer actief

Probeer anders eens een soort van checklist op te hangen, dus een soort planning zeg maar en check deze af en plan ook gewoon even rustmomenten in, verder natuurlijk dingen al in de avond klaarleggen.

Je zult zien als je meer rustmomenten inlast dat het vaak wel meevalt en je dat gehaaste gevoel niet meer krijgt (want door dat gevoel vergeet je vaak juist het meeste)

6. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    zo doe ik het ook :)

7. 2jees

2jees Niet meer actief

Nou, heb niet alles gelezen maar aankeden terwijl mn kind eet daar doe ik niet aan..

Samen eten, als ze erg teut met haar thee ofzo, dan ruim ik vast wat op.

Maar goed, ik hoef nog niet elke dag op tijd de deur uit.

8. 2jees

2jees Niet meer actief

En o ja, ik zet alles klaar de vorige dag, voor het eten maar ook alle kleding enzo, scheelt een hoop gedoe.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Och meid, dit klinkt als een heel normaal huishouden .....;):p

10. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik sta om half 8 op en Ik zie er ook niet goed uit hoor, elke dag jogginsbroek en blouse aan en mijn haar zondr te kammen in staart. Als ik ga werken doe ik wel mijn jeans aan en vertrekken dan. Mijn zoontje staat om 8 uur en binnen een kwartiertje vertrekken we dan.

Vroeg opstaan lukt me helaas niet, ik ben een slaapkop.

11. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    gewoon eerder opstaan en beter organiseren :p
    ik badder ze savonds voordat ze naar bed gaan zodat we smorgens alleen een washandje hoeven te gebruiken.. de kleding leg ik alvast klaar.. broodtrommels en bekers, pakjes drinken e.d. leg ik ook vast klaar met de naam erop. smorgens is het dan een stuk relaxder.. :p als ze klaar zijn met ontbijten, dan moeten ze tandjes poetsen en de snoeten wassen... haren kammen... tassen inpakken... zelf ben ik altijd als eerste wakker en spring dan ff gauw onder de douche, kleed me aan, maak me op en doe mn haren.. lekker luchtje op en gaan met die banaan :p ik heb er een uurtje voor nodig voor dit alles.... :p

12. PreciousKids

PreciousKids Niet meer actief

ik zal niets nieuws vertellen maar ik zeg ook vroeg opstaan.

hier staan we om half 6 op... kids staan dan al naast mijn bed. kleding leg ik vaak s avonds al klaar. eten maak ik wel dezelfde dag. en make up doe ik in 5 minuten na het ontbijt, kids aan het spelen of tv kijken en ik snel de douche in.

13. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Hier is het zo al vanaf dat ik terugkom van verlof zeg maar.

Om 5.30 gaat de wekker, dan ga ik ontbijten en maak ik de fles voor m'n dochter klaar. Als ik klaar ben met ontbijten haal ik haar uit bed (meestal wordt ze wakker van mijn gerommel), dan krijgt ze de fles. Zij speelt na de fles op haar speelkleed en ga ik me aankleden. Tegen half 7 ga ik haar aankleden, schone luier om en kan ik de deur uit.

Avond van te voren staat klaar: de luiertas, mijn brood en drinken, haar flesvoeding stop ik er nog even snel bij in de ochtend en hapjes ook.

14. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    S avonds kleren klaar leggen voor de kids.
    Evt kun je vast t brood voor sochtens smeren en in de koelkast leggen. (doe ik niet)

Ons ochtend ritueel:
    7 uur sta ik op en ga douchen, aankleden, make-upen
    7:30 eten maken voor de dames en D eten geven. J eet zelf.
    8uur D aankleden, ondertussen trekt J dr kleren zelf zo ver mogelijk aan. Tandjes poetsen en opfrissen.
    8:30 J dr haren kammen en klaar maken voor vertrek.
    8:45 vertrekken.
    8:50 zijn we dan op de psz.

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik heb een giga ochtendhumeur en haat de ochtend, maar toch ga ik er op tijd uit. Aan haasten heb ik,zo mogelijk :)D), een nog grotere hekel.
    Ik wil alles op mn gemak kunnen doen, dus van te voren leg ik kleding klaar en zorg dat ik er als eerste uit ben.
    Vriendlief vertrekt al om 5 of 6 uur (verschilt) dus ben alleen met de kleine.
    We eten samen, maar hell no dat ik 40 min aan tafel ga zitten...;) zonde van de tijd en we eten s ochtends maar weinig omdat zoon en ik geen grote eters zijn.
    Na t eten doe ik mn haar en make up en daarna t haar van mn zoon en we kunnen gaan.
    Zonder make up ga ik no way de deur uit.

16. p1982

p1982 Niet meer actief

hier ligt kleding van iedereen avond van te voren klaar
    tasje zijn avond van te voren gevuld
    brood savonds gesmeerd
    savonds onder de douche

smorgens douch ik zelf, dan komt oudste uit bed en haar even met waslap doen, zij naar beneden en gaat ontbijten
    jongste wordt wakker en neem ik mee naar beneden gaat ook ontbijten

daarna omkleden jassen aan en weg

ik eet in de auto

totaal met 45 min weg

17. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Plannen, op tijd opstaan en vriend/manlief inschakelen. 's Avonds douchen/badderen, kleren klaarleggen, ontbijttafel dekken en lunchpakketten klaarmaken.

Onze ochtendplanning:
    7 uur uit bed
    vriendlief maakt dochter wakker en kleed haar aan, ik ga mij ondertussen wassen, aankleden en make-uppen
    rond 7.15 ga ik met dochterlief naar beneden om te ontbijten
    rond 7.45 naar boven om dochterlief te wassen en samen tandenpoetsen en haar haren doen
    tussen 8 en 8.15 de deur uit.

We hebben er nu nog 1 maar ik kan mij voorstellen als je er 2 of meer hebt dat het dan wat meer werk is 's morgens.

18. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    We hebben nu vakantie tot dinsdag maar ik beloof plechtig dat ik vanaf woensdag mijn leven ga verbeteren! Oftewel eerder opstaan en plannen.

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    7.15: op staan
    Kinderen aankleden: Oudste zichzelf, jongste door papa en mama in de douche en vast naar beneden om broodjes te smeren.
    7.30:Kinderen zitten aan tafel brood te eten, mama maakt tassen klaar en drinkt koffie bij de kinderen.
    Papa laat de honden uit.
    7.50: Haren van de kinderen doen, jongste schoenen aan.
    8.00: papa gaat de deur uit met de jongste, oudste moet schoenen aantrekken, tanden poetsen & jas aantrekken. Mama gaat haar doen en make-up doen.
    8.10: mama en oudste stappen op de fiets.
    8.20: Oudste afleveren op school
    8.45: mama werken

Maar ook hier is het chop-chop-chop. En we vinden dat de oudste ook zelf dingen kan doen. Ik leg haar kleren wel klaar. Ook douchen wij 's avonds.

20. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Ik sta om 7 uur op. Ga naar beneden voor koffie en een sigaret. Dan maak ik de meiden wakker en spring ik onder de douche. Samen gaan we aangekleed naar beneden . Dan is het half 8. We eten een boterham en drinken samen. Ik doe daarna hun haren en zij gaan plassen en hun tas pakken voor school. Samen gaan we naar boven. Zij poetsen hun tanden en wassen hun gezicht,terwijl ik mijn haren fohn en mezelf opmaak. Dan is het 5 over 8 en pak ik hun tassen in voor de dag en gaan we lopend naar school. Om 8.20 loop ik met ze naar binnen en om 8.30 fiets ik aan naar mijn werk waar ik dan om 8.50 ben. Dus tja, geen probleem hier.

Deel Deze Pagina