Ik ben verwend want mijn vriend is er 'smorgens ook nog, en ik breng dochter maar 1xpw naar school (Rest van de dagen ben ik om 5:45 de deur al uit).. Maar wat bij mij wel altijd helpt is om 'savonds alles al klaar te leggen, en als het moet dan maar zelf eerder opstaan en zorgen dat ik klaar ben voordat dochter wakker is. Dan kunnen we daarna samen eten en zo de deur uit.
Hmmm ik heb het geheim ook nodig. Kom echt mijn bed heel moeilijk uit en kom 's avonds ook niet vroeg genoeg mijn bed in omdat niet alles dat gedaan moet worden dan af is. Heb de afgelopen twee dagen mijn haar gekamd en gevlochten in de trein... wat mensen vast wel raar zullen hebben gevonden, maar heb de trein iig wel gehaald haha.
Tip.voor de dames die niet vroeg uit bed kunnen komen. N week lang stipt opstaan. Na die week is het veeeeeel makkelijker. Hier ook altijd n uitslapen geweest. Sinds ik sochtens op.tijd op sta, en dus alle tijd heb is de ochtend n stuk relaxter, waardoor het vroeg op staan makkelijker is.
Vanaf dat de kindjes klein waren ben ik altijd gewoon op tijd op gestaan, ik vind uitslapen ongezond en lui dus doe ik niet aan (ja een keertje op een zondag tot half 9 ofzo) ik heb de kindjes ook altijd zelfde tijd wakker gemaakt , dus nooit geen last gehad van slechte slapers of iets, ze weten dat ik vanzelf kom en wachten zelfs erop als ze al wel wakker zijn (met een boekje of speeltje) Het scheelt wel als je elke dag hetzelfde doet inderdaad..
Ff offtopic, zou je geen andere dagcrème kiezen dan?? Haha lijkt me geen goed teken als je huid er erg rood van word als het zo brand??
Ik lees ook dat sommige van jullie hulp krijgen van de man. Dat scheelt natuurlijk altijd. Hier een vent die s'morgens om 4.00 uur al weg is, zou een idee kunnen zijn om dan ook maar op te staan, ben ik hopelijk wel op tijd zonder te haasten
Haha!!! Of je bent ondertussen al in slaap gevallen op de bank Ik ben vrijdags ook altijd alleen, manlief is dan om 6 uur ook weg. Ik sta dan wel op om 7 uur, maak mezelf helemaal klaar, maak de oudste wakker, dan de jongste, loop weer terug naar de oudste. Kleed de jongste aan en spoor de oudste aan zich aan te kleden. Als we maar om 7.30 aan het ontbijt zitten.
Hmm nou ik heb drie kinderen, sta rond 6.50 op. Twee moeten er naar school. Ik sta zonder problemen met de hele bups om 8.15 bij de voordeur netjes in de kleren en opgemaakt. Soms ook nog wel met meer kinderen die soms mee ontbijten en ook naar school moeten. Ik vraag me juist soms af hoe sommige zo oververhit de school komen binnenvliegen
Ik heb minstens een uurtje nodig om mezelf en mijn zoontjes in orde de staat op te laten gaan....maar zonder make-up of make-over. Gewoon zoals we zijn (wat ook verzorgd en schoon is). In dat uurtje zit ik niet te chillen ofzo, hard doorwerken om op tijd de deur uit te gaan want met kleine kindjes kost het toch allemaal tijd, vooral als ze een sterke eigen wil hebben.....*zucht* Wij gaan lopend (kwartiertje) naar de voorschool (van mijn oudste) en de jongste zit dan in de wandelwagen, als we iets te laat de deur uit stappen dan lopen we gewoon wat harder door
Geloof mij, dat is echt niet moeilijk hoor Te laat opstaan, kinderen die niet meewerken en ik ben ervan overtuigd dat iemand stiekem onze klok gewoon vooruit zet terwijl ik druk bezig ben, het kan gewoon niet anders.
Vooral het plannen daarbij lijkt me belangrijk. Dat geeft jezelf rust, je kinderen weten (na een tijdje) de routine. Dat maakt alles zoveel makkelijker Op de dagen dat ik niet werk, sta ik om 7 uur op, kleed eerst mezelf aan (m'n haren kammen valt daar voor mij ook onder. Make up gebruik ik niet), maak m'n oudste dochter wakker, daarna de jongste. Ga dan de jongste gelijk aankleden, daarna oudste (zij heeft altijd wat tijd nodig om wakker te worden). Oudste kan prima zichzelf aankleden, maar ze is een treuzelkont pur sang en laat zich door van alles en nog wat afleiden. Om mijn eigen stresslevel dus niet tezeer op te laten lopen, kleed ik haar meestal aan. Daarna naar beneden en ontbijten. Daar is het juist de jongste die nogal kan treuzelen (ze kan serieus 3 kwartier doen over 3 crackers ). Maar die hoeft gelukkig nog niet naar school, dus als ze om 8 uur nog niet klaar is met eten, jammer dan, dan eet ze maar verder als we terugkomen van school. Dan schoenen & jassen aan en wegwezen. 8.10 zijn we buiten, 10 minuten later op school. Als ze 's middags ook naar school gaat (ma, di, do) maken we het lunchbrood de avond vantevoren klaar (op haar school is het gebruikelijk dat de kinderen overblijven), evenals de drinkbekers en het fruit. Op de andere dagen doen we dat meestal 's morgens. 1 stuk fruit en 1 beker met drinken is niet zoveel werk Kleren klaarleggen doen we soms de avond ervoor, soms dezelfde ochtend. Net hoe het uitkomt. Onze dochters zijn (nog?) niet zo moeilijk daarin, dus kan zo wat uit de kast trekken zonder gezeur te krijgen.
Dan wordt het voor jou ook nog een hele uitdaging als de jongste naar school gaat. Als ze nu al zo lang doet over 3 crackers, haha.
Tja... Je moet je kinderen natuurlijk ook niet de tijd geven om te ontbijten!!!! Gewoon het brood meegeven onderweg in een plastic zakje....!!..... Geintje.... Nouja, ik zag dat dus bij vrouwen van wie ik dus ook dacht, hoe kunnen ze zo perfect zijn..... Ons geheim... Ritme, ritme, ritme... Vier kleine kindjes en elke dag hetzelfde ritme.. Zelfde tijd op, zelfde tijd. Beneden... Etc... Ze zijn nu al zo goed "afgericht" fat de oudste van vier en zes, nu zelf hun schoenen en jas gaan aandoen, omdat de wijzers zo staan.... En tja.. Make up.... Als het dan niet mee zit, dan toch niet.... Mijn kinderen hebben iig goed gegeten!,...
Ik vind het verschil tussen 1 en 2 wel meevallen. Hier kan ik geen manlief inschakelen. Maar als onze zoon niet spuugt of poept dan redden we het met zijn 3en makkelijk. Gelukkig wil mijn dochter zich nu zelf aankleden. Ik douche trouwens s avonds (de kinderen en mijzelf), s ochtends ff opfrissen. Had me zo mooi voorgenomen om de wekker om half 6 te zetten, lekker te douchen, ontbijt maken etc... maar helaas zijn de kids al om half 6 wakker (soms nog vroeger) en kan ik dat rooster niet meer volgen. HAHA. Nu douche ik 's avonds en dat vind ik ook wel erg fijn om na een drukke dag (elke dag is druk) even te ontspannen onder een warme douche.
Is mijn dochter bij je langs geweest! Die wou laatst zo graag dat haar papa uit zijn bed kwam 's middags, dat ze de klok 2 uur vooruit wou zetten omdat het dan 3 uur was en papa eindelijk uit zijn bed zou komen. (ML draait nachtdiensten).