Wat is jullie geheim?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kletskoek, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Hier in huis amper ritme, geen vaste tijden, ik ben een vreselijke chaoot.
    Maar als ik om 7 uur uit bed ga is mijn zoontje op tijd op school.
    Sta ik een half uur later op dan wordt het een drama.

Dus ik denk dat het toch gewoon iets eerder opstaan wordt. Als regelmaat niet in je zit dan komt dat ook nooit. Zorg dan dat je meer tijd hebt!

2. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Dan krijgt ze doordeweeks gewoon geen crackers meer :p (brood eet ze over het algemeen een stuk sneller).
    En als ze toch treuzelt en rond 8 uur nog wat wil, jammer maar helaas, had je maar door moeten eten. Leert ze vanzelf wel :)

3. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oja... En over het eten betreft...Hier staat de tv uit, MAAR als ze goed luisteren en opschieten, weten ze dat ze nog even 10 minuutjes (beloning) kunnen kijken..... Staan ze wel al in de startblokken met schoenen en jas aan...

4. Linana

Linana Niet meer actief

Ik sta ook eerder op... dat is HET geheim. Iets anders is er gewoon niet.
    Ik moet mijzelf klaarmaken, ik moet mijn zoontje klaarmaken (broodje eten, thee drinken, aankleden, haar doen)
    Alleen het doen van zijn haar kost me al gemiddeld 10 minuten.

Dus ja, vroeg opstaan is het geheim, helemaal als je er zelf ook toonbaar uit wil zien :D

5. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    gewoon op tijd opstaan :) Ik sta hier 6.45 op en om 8.15 gaan we naar school. Ja en dan komen we daar allemaal in matchende outfit ,met mooie haartjes ;) aan op een niet gehaast tempo.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113

Ik heb drie kinderen dus dan is het echt heel lastig er tijd voor vrij te maken hoor, met eentje ging dat Nog een stuk makkelijker.Helemaal omdat ik slapen belangrijker vind dan make up, daar ga ik echt mijn wekker niet voor zetten.

7. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Hier overigens ons schema ( mijn man is om 6.30 al de deur uit)

6.45 opstaan met de jongste. ( die gaat vast even beneden zitten op de bank) Ik maak ondertussen koffie en smeer vast hun brood.
    7.00 komt de oudste eraan. Hun gaan brood eten en ik maak ondertussen ook de tasjes klaar
    7.20 brood eten is klaar. DE kids kijken dan eventjes tv. Ik ga mij ondertussen aankleden ,haar doen en opmaken.
    7.35 ik kleed eerst de jongste aan en doe de haartjes
    7.45 ik kleed de oudste aan en doe de haartjes.
    7.55 ik drink nog even een bakkie koffie bij de kids en ruim even vlug de keuken op.
    8.05 ik zet de fiets vast buiten.
    8.10 we doen allemaal de jassen aan
    8.15 we stappen op de fiets naar school

8. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Niet per definitie lastiger als het om make-up gaat. Het is een keuze die je maakt, omdat je slapen belangrijker vind dan make-up :) Hier denk ik nou 15 min minder slaap is geen wereldramp en dan kan ik toch lekker mijn make-up doen ;)

9. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Haha nou als het zo makkelijk was.... Het maakt hier echt niet uit hoe vroeg ik op sta hoor, uiteindelijk moet ik me altijd haasten :(

Er is er altijd wel 1 die niet wil eten, drinken, beker om laat vallen, geen jas aan wil, nog even snel een volle luier, ruzie maken, autosleutels door de kids "opgeruimd", bloedlip, drama om de jongste in de autostoel te krijgen.... Nou ja altijd wat dus ;)

Wel zorg ik altijd dat ik zelf klaar ben voordat de kids uit bed komen, dus ik zie er wel gewoon verzorgd uit.

10. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Wat hier trouwens wel redelijk helpt is een app met een klok die tijdsbegrip leert. Ze hebben 30 min om de eten en jas aan te trekken, een vlak met een kleurtje op de klok wordt steeds minder en als die weg is is de tijd om en moeten we dus weg. Uitprobeersel omdat onze dochter meer zat te kleppen als te eten/drinken. Zelfs onze zoon van net 2 begrijpt het al, die roept dan steeds "klok op, jas aan!

11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hier sta ik met de kids op om 7 uur, we eten dan een broodje, poetsen de tandjes, washandje over de gezichten, kleding aan en gaan dan om kwart over 8 naar school.

Het is hier nog nooit een gehaast geweest, we komen nooit te laat en nee we zitten niet uitgebreid aan tafel te ontbijten, we hangen gewoon lekker rustig met ze alle op de bank en kijken dan even tv. Kinderen blijven niet over dus hoef geen brood vooraf te smeren, mijn man is dan al weg dus daar smeer ik sowieso geen brood voor.

Make up heb ik sowieso heel weinig op, en ik gooi ook zeker wel eens makkelijk even mijn haar in een strik en loop snel heen en weer, kan er niet zo wakker van liggen, ik ga echt niet nog eerder opstaan omdat andere het misschien niet netjes vinden dat ik met een make up loos gezicht en in een makkelijke outfit de kids aflever. Ik moet juist altijd enorm lachen om die hittepetitjes met de pumps en plamuurlaag waar je vinger in verzuipt als je de wang aanraakt, vraag me dan altijd af hoe laat die wel niet op moeten staan hihihi. Maar goed, iedereen moet natuurlijk doen waar hij/zij zich goed bij voelt :)

12. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Hier is het vooral ook vroeg opstaan en we doen het samen. Ik sta meestal rond 06.00 op en stap dan meteen onder de douche, make-up en aankleden. Dan maak ik mijn vriend wakker die zichzelf gaat douchen en aankleden en in de tussentijd wordt onze zoon meestal ook wakker. Die kijkt beneden even televisie terwijl wij het ontbijt klaarmaken en de broodjes smeren (zeker een stuk of 20 broodjes dus in totaal) om te eten en mee te nemen naar het werk. Vervolgens wordt onze dochter wakker (of die is al eerder wakker en kruipt wat langs ons) en eten we even een broodje.
    Ik stap vervolgens rond 07.15 in de auto om van 8 tot 17 te werken en mijn vriend brengt de kinderen rond 08.15 naar het kdv en school (zit op zijn route naar het werk)

We doen overigens niet aan gedekte tafels en gezamenlijk ontbijten. De kinderen eten gewoon een broodje bij de tafel en ik neem mijn brood meestal mee in de auto. In de weekenden ontbijten we wel uitgebreid aan tafel.

Verder hebben we beiden 1 dag in de week vrij en op die dag gaat het wat relaxter! :D

13. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik leg mijn kleding en dat van de kids savonds al klaar. Ook douchen we altijd savonds.
    Smorgens gaat om 7 uur de wekker, mijn man gaat dan douchen, ik smeer de boterhammen. Man is ongeveer 7:20 klaar, dan kleed hij de kinderen aan. Ik va intussen mezelf opmaken, haar stylen en aankleden. Om 7:40 gaat mijn man de deur uit, dan kijken de kindjes tv. Ik ben om 7:50 klaar, dan doe ik de haren van de kinderen en doen we het nog even rustig aan.
    Om 8:10 zitten we allemaal fris en fruitig in de auto :)

14. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Ik sta om uiterlijk 7u op, ongeacht of de kinderen wakker zijn. En de avond van te voren zorg ik dat voor ons allemaal de kleren klaar liggen (scheelt ook weer tijd)
    Als ik opsta zorg ik als eerste dat ik aangekleed ben, en verzorg ik mijn haren. Daarna maak ik de kinderen wakker (zal om 7.10 zijn ongeveer) de oudste kleed zichzelf aan en de jongste help ik met aankleden, haren van de kinderen doen.
    Naar beneden voor ontbijt waar ik gelijk ook zorg dat de lunchtrommel van mijn dochter gevult is en haar tas klaar maak.
    Als ik daarmee klaar ben zal het ongeveer 7.30 zijn, dan drink ik even een kopje thee, doe ik evt nog wat make-up op (heb ik niet zo heel vaak op) daarna weer naar boven met de kinderen voor tanden te poetsen, naar beneden, nog even tv kijken, en dan jassen aan schoenen aan en om 8.15 zitten we vrolijk in de auto of op de fiets

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Ja klopt op zich, maar mijn jongste slaapt van 21.00 Tot 05.30 uur ongeveernen wordt daar tussen in nog zo'n drie keer wakker dus dan is de wekker eerder zetten ook niet echt een optie. Want 15 minuten is hier best een ramp en drie is ook wel lastiger dan twee, vooral als ze nog jonger zijn.

16. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38

Ja dat snap ik, dan is slaap idd heilig :D Hier hebben we dat ook gehad en duurde dat bij onze jongste tot 2 jaar. Hopelijk bij jou wat minder lang :)

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Bij de oudste twee dus dat hier idd ook tot twee jaar dus daar houd ik maar rekening mee.

18. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Grappig, zie nu trouwens dat ik toch best vroeg opsta... 06.15 uur...Hahahaha.....

@suus1983
    Herkenbaar... Mamahonger door borstvoeding...

Deel Deze Pagina