kerstavond gaat de deur dicht en op slot telefoons uit en gaan wij gourmetten met het gezin, cadeautjes onder de boom en lekker quality time met elkaar.
Op kerstavond: zelf pizza maken en all you need is love kijken. Die kerstballen kopen vind ik ook een leuk idee trouwens
Kerstavond gaan wij altijd gourmetten met het gezin en all you need is love kijken! Dat doen we elk jaar! en eerste en tweede kerstdag altijd ontbijten met kerstbrood daar raak je al gauw vol van en de hele dag nog hapjes en Home alone kijken we altijd elk jaar en wat andere foute kerstfilms en eerste zijn we altijd met familie en de tweede gewoon met het gezinnetje! de leftovers eten en lekker luieren! En de hele dag door staat sky radio Christmas station op! Luisteren we trouwens nu ook op de radio
Hier begint het al op 6 december. Met het hele gezin de boom opzetten en het huisversieren. Als we klaar zijn maak ik wat lekkers en gaat er een gezellige film op. In de weken voor de kerst gaan we er een paar keer op uit om kerst cadeautjes te scoren. Daar maken we echt uitjes van. Elk jaar ook regelmatig lekkere kerstige dingetjes bakken. en ik maak elk jaar een cranberry compote, gaat het huis zo lekker van ruiken. Op kerstavond maak ik altijd uitgebreid eten. Wat weet ik nu nog niet. Dan de kindjes op bed en dan gaan manlief en ik lekker all you need is love kijken. Kerstochtend mogen de kids allebei al 1 kadootje uitpakken de rest gebeurt bij opa en oma. Eerst lekker ontbijten, dan nog even luieren. En dan in de middag naar mn schoonouders. 2 de kerstdag naar mijn ouders. En dit jaar gelukkig nog een 3de kerstdag waarop we lekker lui gaan doen ( en mama met haar gekregen TC bonnen en flink wat kerst spullen gaat scoren ) Heerlijk , ik hou van deze tijd en al die tradities.
Haha de mac zit altijd vol met kerst (rijden we langs), vroeg me altijd al af wie er 2e kerst naar de mac gaat. Niet negatief bedoeld hoor, zou ook liever naar de mac gaan dan naar mn schoonouders .
Wij eten uitgebreid thuis op kerstavond met zn drietjes. 1e en 2e kerst zit eigenlijk al vol gepland. Ontbijten dan nog wel uitgebreider. Oja dochter mag elk jaar een kerstbal uitzoeken.
Tweede kerstdag altijd in huispak, film kijken Vorig jaar gingen we naar het theater, we kwamen langs zeven McDonald's en ze waren allemaal dicht eerste kerst.. toen om 21.30 zelf maar een frietje in de pan gedaan.
Onmisbaar is voor ons de kerkdienst op eerste kerstdag, vieren met z'n allen waar kerst echt om draait! Zo fijn! later op de dag eten met schoonfamilie en tweede kerstdag in de auto op naar Friesland voor familie bezoek daar en blijven logeren.
Deze traditie is wel erg leuk ga ik een overdenken of het praktisch is aangezien wij kerst avond, eerste kerstdag en tweede kerstdag met familie vieren.
Wat een leuk topic! Wij luisteren 's ochtends (ongeveer 7 uur) naar een kleine selectie van het korps hier uit het dorp, zij lopen door het dorp en spelen hier en daar wat kerstliedjes. Dat is zoooo mooi op de stille ochtend! Verder gaan we beide dagen uitgebreid ontbijten, in onze pyjama's, met kerstliedjes op de achtergrond, en kijken we Home Alone 1 en 2 😊 Voor de rest gaan we op visite of krijgen we visite, dat verschilt ieder jaar (wordt afgewisseld). Ik vind dat idee van de kerstdoos ook wel heel leuk, en dat de kindjes ieder jaar een kerstbal mogen uitzoeken!
Vind dat kerstbal uitzoeken een erg leuk idee.. Alleen misschien leuker geweest als ik daar vanaf geboorte al mee was begonnen.. Ga d'r over nadenken! Sky radio Christmas! Wist niet eens dat het er was.. Wilde al kerstcd kopen
al sinds we samen zijn gaan we gourmetten en home alone kijken haha nu doen we dat met de kindjes erbij
vroeger thuis met het gezin: - Kerstavond naar de kerkmis en daarna worstenbroodjes eten - 1ste kerstdag overdag langs diverse (levende) kerststallen rijden en vaak ook wandelen. Oma kwam 's avonds bij ons eten - 2e kerstdag gourmetten en daarna film kijken met het gezin Nu, ons eigen gezin: - kerstavond worstenbroodjes en warme chocolademelk. 's avonds all you need is love kijken (met mn man) - 1ste kerstdag bij schoonfamilie, overdag gezellig bij elkaar, 's avonds eten (American party style, iedereen maakt wat en neemt mee) en als alle kids naar bed zijn, gaan we spelletjes doen. -2e kerstdag bij mijn familie, gourmetten met daarna een film (zoals vroeger ) Verder koop ik ieder jaar iets nieuws voor in de kerstboom of op tafel en gaan we in de weken voor kerst regelmatig naar tuincentra om te kijken naar al het moois.
Hier op 1e kerstdag eerst lekker uitslapen dan de cadeaus uitpakken dan lekker ontbijten dan rommelen in huis en dan vertrekken we s,middags naar schoonouders om daar heerlijk te eten en ook weer cadeaus uitpakken 2e kerstdag heerlijk de hele dag in pyama/makkelijke kleding lekker rommelen in huis en spelletjes spelen en dan lekker in de avond gourmetten
Eerste kerstdag uitslapen en uitgebreid ontbijten. Daarna een lekker eind wandelen en dan naar schoonfamilie. Tweede kerstdag naar de bios met de oudste kinderen en dan komt oma op de kleine passen en dan 's avonds gourmetten. Niet echt tradities en die van vroeger herinner ik me vooral dat er vaak ruzie was tussen mijn ouders. Niet altijd maar wel vaak. We gingen wel altijd fonduen en mijn moeder maakte lekkere pudding en we deden spelletjes en keken tv. In die tijd lag er ook nog weleens sneeuw en dan was het sleeen of schaatsen. Ben altijd weer blij als die hele opsmuk weer klaar is. Ik ben er gewoon niet voor gemaakt haha. Volgend jaar gaan we heerlijk naar CP met de feestdagen.
Niet met kerst zelf, maar rond de kerst: elk jaar naar de Intratuin om bij de kersttreintjes te kijken. Vindt hij tot nu toe echt geweldig Met kerst zelf hebben we nog niet echt tradities.
Haha leuk! Moest meteen denken aan de dvd 'My Little Pony - A Very Minty Christmas' van mijn dochtertje: https://www.youtube.com/watch?v=jJoLT1w4USU Helaas op Youtube alleen in het Engels in Nederlands veel leuker
Wij gaan ieder jaar op vakantie met de familie, super gezellig! Meestal richting de sneeuw of Duitsland. We zorgen altijd dat er een kerstboom klaar staat in het huisje en nemen lichtjes etc mee. Ook nemen we altijd cadeautjes mee: kinderen krijgen altijd boeken waar we iets in hebben geschreven over het afgelopen jaar. Ook kopen we altijd 2 gezelschapsspellen en ook deze komen onder de boom. We gaan altijd iets leuks doen op 1 van de dagen en op de andere dag een heerlijk lange kerstwandeling maken en daarna lekker in de sauna of zwemmen. Veel pyjama's mee, warme chocolademelk drinken en nogmaals: heeeeel veel lekker eten.