Wat is jullie gouden tip om zwanger te worden :)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door knorretje87, 21 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knorretje87

knorretje87 Actief lid

2 dec 2009
    381
    154
    43
    Vrouw
    Pedagoog
    Amersfoort
    Dag dames,

In het kort:
    Dec 2015 zijn wij begonnen aan het proberen te realiseren van onze kinderwens.
    Mei 2016 een miskraam gehad en in nov een spoed operatie aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Daarna is ontdekt dat mijn linkereileider een hydrosalpinx aandoening had, deze is afgelopen februari verwijderd.
    Wij zijn er nu wel echt echt echt klaar voor dus mijn vraag wat deden jullie toen je zwanger raakte. Bijvoorbeeld bepaalde vitamine of etenswaren laten staan ik kan 't zo gek niet bedenken maar ben heel benieuwd of ik wat inspiratie op kan doen :)
    Ik gebruik ovulatietesten (Z&K) en verschillende vitamines (zink, foliumUur, vitamine e400, multi en D)

Please help me :D

2. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik was in november 2015 aan mijn kinderwens begonnen, februari 2017 een plakbaby. 1 biochemische zwangerschap in januari 2017.

De maand dat ik zwanger raakte heb ik een halve strip Etos zwanger worden gekregen van een vriendin en deze gebruikt. In de week van de eisprong elke dag geknuffeld en flink carnaval gevierd.

Maar of t zwanger worden hier aan gelegen heeft durf ik je niet te zeggen. Ik had voor januari 2017 niet eenmaal een positieve test gehad en de moed was me in de schoenen gezonken. Onderzoeken vh ziekenhuis gaven geen oorzaak. Het zou gewoon moeten kunnen. Ik kan je helaas niet verder helpen, maar ik wil je wel een dikke digi-knuffel geven. Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en miskraam is niet niks, heel veel sterkte.

knorretje87 vindt dit leuk.
  3. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Hier ruim 1,5 jaar bezig geweest en ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb van alles geprobeerd haha. Granaatappelsap, tarwekiemolie, hele cyclus sokken aan, elke dag seks, om de dag seks, voeten omhoog, ovulatietesten, temperaturen, Davitamon zwanger worden pillen, noem t maar op. Ik denk helaas niet dat dé gouden tip bestaat. Maar ik ben zwanger geworden in de maand dat ik een dubbele dosis foliumzuur ben gaan slikken. Geen idee of dat het m gedaan heeft maar in veel andere landen is de aangeraden dosis hoger dan in Nederland.

Succes meis! Hopelijk ben je snel goed en blijvend zwanger.

4. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Ik heb ook alles geprobeerd maar nog niet de gouden tip gevonden.. Ik denk persoonlijk wel dat een gezonde lichaam en geest helpen; gezond eten, voldoende slapen en elke dag even op de yogamat, of probeer het appje Calm een keer om een begeleide meditatie te proberen.
    Mocht het niet helpen om zwanger te worden voel je je er in ieder geval fijner bij :D

Littlegirl1989 en knorretje87 vinden dit leuk.
  5. PetiteBelge

PetiteBelge Actief lid

27 okt 2017
    354
    152
    43
    Vrouw
    Zoals @Pimpelmeesje zegt, een gezond lichaam en geest helpen zeker!
    Verder ook foliumzuur slikken en ik liet koffie, alcohol, rauw vlees,... al zoveel mogelijk staan.
    En om de dag klussen, maar zonder druk dat het moét.
    Temperaturen enzo heb ik nooit gedaan, zou het stresserend vinden (al had ik het misschien wel gedaan als het langer zou geduurd hebben).
    En ik weet niet of het helpt, maar de maand dat het raak was, ging ik na het vrijen met mijn benen wat omhoog liggen. Baat het niet, dan schaadt het niet :roflmao:

Succes!!

6. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Eens met @Pimpelmeesje. Zwanger worden is vooral een kwestie van geluk hebben. Je kunt alles goed doen en drie jaar moeten wachten, en andere vrouwen worden al zwanger als ze een nachtje met het raam open slapen. Ik eet en leef al jaren gezond (biologisch en plantaardig eten aangevuld met supplementen van goede kwaliteit, acht uur per nacht slapen, niet roken en drinken, veel sporten, yoga, mediteren, een stressvrije baan) vooral voor mezelf, maar wel met het idee dat ik daardoor ook vruchtbaarder zou zijn. Helaas. Maar ik ben wel van mening dat mijn gezonde lichaam en geest me door dit moeilijke traject heen slepen. En ik denk dat een toekomstig baby'tje ook baat heeft bij een zo fit mogelijke mama (en papa, want it takes two to tango)! Dus mijn tip is: leef gewoon je leven, maak gezonde en bewuste keuzes, en dan hoop ik dat je maar gauw die zes mag gooien met de dobbelsteen :).

Lafelife, Anniek88, Jennifer15 en 9 anderen vinden dit leuk.
  7. Evi88

Evi88 Niet meer actief

Eerst een dikke knuffel! Ik hoop zo dat ook jij binnenkort een mooie test in handen hebt.

Ik kan je vertellen wat wij hebben geprobeerd. Ik zal niet zeggen dat dit de gouden tips zijn, wil niemand beledigen/kwetsen die dezelfde dingen al doet en waar het helaas nog niet bij is gelukt.

In een dik jaar ben ik drie keer zwanger geraakt. Bij de drie keren hebben we het volgende gedaan:

- alle drie keren was ik net begonnen met het oppakken van sporten (ipv bankhangen van ellende). Ik ging 3x per week hardlopen en mijn bloeddruk ging hierdoor ook omlaag.
    - na de seks even met de beentjes omhoog :oops:.
    - temperaturen om ovulatie te vinden. Seks: 3 dagen voor ovulatie, 1 dag ervoor en 1 dag erna.
    - gezonder eten. Minder chips en chocolade.
    - uiteraard foliumzuur slikken.

8. Sjaslique

Sjaslique Actief lid

9 jul 2016
    293
    197
    43
    Zoals al eerder gezegd is het vooral een kwestie van geluk. Hier de eerste zwangerschap zwanger geworden na gebruik van teunisbloemolie en tarwekiemolie en speciaal glijmiddel. Helaas is die zwangerschap een vroeggeboorte geworden, daarna geen bijzondere dingen gebruikt, maar een miskraam en nu zwanger en heb walnoten gegeten een handje per dag en heb mijn baarmoeder warm gemaakt door de douchekop erop te zetten dagelijks. Geen idee of dit daadwerkelijk heeft geholpen. Ik hoop in ieder geval dat jullie tijd ook mag komen.

9. knorretje87

knorretje87 Actief lid

2 dec 2009
    381
    154
    43
    Vrouw
    Pedagoog
    Amersfoort
    Bedankt meiden voor zoveel lieve reactiez dat jullie de moeite nemen om alles op te schrijven ! Thanks

@Jenneke88 bedankt voor je fijne reactie :) jullie hebben ook geduld moeten hebben, fijn dat het gelukt is! En natuurlijk is niets een garantie ;)

@Flamingooo heftig ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en lang gewacht. Bedankt voor je lieve reactie. En ik ga dit van de foliemzuur toepassen, kleine aanpassing :p

@Pimpelmeesje pff wat een weg leg jij ook af! Wat een goeie tip van je :thumup: dat appje ga ik eens bekijken, thanks! Veel succes met jouw traject!

@PetiteBelge helemaal mee eens rust, reinheid, gezondheid zijn heel belangrijk! Dit zit denk ik, zonder extreme, wel goed gelukkig. Die benen ja ook geregeld gedaan :roflmao:

@nizzie86 ja zes gooien dat zou heel fijn zijn!! En nee er is geen goude tip, maar al deze lieve berichten doen me nu super Goed :oops:

@Evi88 Dank je wel, lief!! En bedankt voor je uitgebreide tips! Ik ga er wat mee. Expirimenteren, wie weet :)

@Sjaslique gefeliciteerd met je zwangerschap! Bedankt voor het delen van jouw ervaring, lief:)

Sjaslique, nizzie86 en Evi88 vinden dit leuk.
  10. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Wat wachten jullie ook al lang zeg. Erg verdrietig.

Zoals eerder gezegd, het enige dat je kunt doen is proberen zo gezond mogelijk te leven. Verder is het echt een kwestie van vreselijk veel geluk hebben. Ik ken een aantal vrouwen die snel zwanger waren en met een dikke buik stonden te paffen. Dat brak echt mijn hart. En er zijn zoveel dames die een moord doen voor een zwangerschap en zorgen voor een gezonde start, maar in verwachting raken? Ho maar. Wat dat betreft kent moeder natuur echt geen genade en dat is zó zuur.

Ik hoop dat je snel en ook blijvend zwanger mag raken! :)

Jennifer15, Brondy, Brinsa en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. knorretje87

knorretje87 Actief lid

2 dec 2009
    381
    154
    43
    Vrouw
    Pedagoog
    Amersfoort
    @Chocoladetaart ja het is niet altijd even makkelijk, maar we houden hoop en blijven (met nu en dan een dipje) positief :). En laat dat geluk maar komen:D
    Bedankt voor je lieve woorden.
    Begrijp ik uit je handtekening dat jullie voor de tweede ook al een tijdje bezig zijn ?

12. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Klopt! Ik heb al een kindje uit een eerder relatie maar mijn partner nog niet. We willen dus nog heel graag een 'liefdesbaby', van ons samen :D

Ja die dipjes, herkenbaar hoor! En daarna weer de moed bij elkaar rapen en gaan met die banaan. :roflmao:

13. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik mis in je rijtjes van vitamines nog selenium.
    Kijk maar eens op de site van rika lukac ;)

14. knorretje87

knorretje87 Actief lid

2 dec 2009
    381
    154
    43
    Vrouw
    Pedagoog
    Amersfoort
    @Chocoladetaart precies (spierbal armpje)!! Veel succes

@aicirtap thanks :thumup: ik ga de site raadplegen en waarschijnlijk dan selenium kopen!

15. knorretje87

knorretje87 Actief lid

2 dec 2009
    381
    154
    43
    Vrouw
    Pedagoog
    Amersfoort
    @aicirtap en natuurlijk hele goeie zwangerschap gewenst :oops: bijna vergeten! Heeft ook heel wat doorzettingsvermogen gevraagd zie ik!

16. knorretje87

knorretje87 Actief lid

2 dec 2009
    381
    154
    43
    Vrouw
    Pedagoog
    Amersfoort
    Top site :thumup: thanks!

17. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of het geholpen heeft maar dit was wat ik deed de laatste maanden:

Voor eisprong:
    -elke dag twee lepels maca poeder om mijn bms dikker te maken.

Na eisprong:
    -sokken aan in bed, ook zorgen dat ik op andere momenten geen koude voeten had.
    -niet in bad heter dan 40 graden.
    - niet in de sauna.
    - elke dag granaatappelsap of halve granaatappel voor betere innesteling.
    - geen koude dranken en is (theorie: warme baarmoeder) die heb ik volgehouden tot 7 weken zwangerschap
    -niet meer intensief sporten (wel yoga, maar niet meer hardlopen)
    - geen alcohol/rood vlees/rauwe eieren

Hele cyclus:
    -elke dag handje paranoten (selenium zit daarin).

Geen idee of er een gouden tip tussen zat maar het gaf mij een rustgevend gevoel dat er dingen waren die mogelijk invloed hadden op het zwanger worden/blijven.

Heb ook veel aan het boek ‘innesteling’ gehad en laatste periode mijn eten aangepast (vooral weinig suiker en helemaal geen gist, geen varkensvlees, zoveel mogelijk biologisch eten).

TheBronx vindt dit leuk.
  18. Citroentje93

Citroentje93 Fanatiek lid

28 feb 2017
    1.760
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    De maand dat ik zwanger raakte heb ik hijama verricht (Google maar even haha) en daarnaast bloempollen geslikt met pure honing. Hiermee raakte vele vrouwen vroeger zwanger. Ik was heel sceptisch maat gek genoeg was het wel raak diezelfde maand. Helaas wel een miskraam. Ik heb 2 maanden rust genomen en Nu weer er tegenaan.

Ik doe mijn benen omhoog houden na de seks zeker 20 minuten.

Ik heb elke dag een kruik in bed zodat mijn voeten warm blijven.

Ik heb denk ik net de eisprong gehad dus weer lekker wachten 2 weken nu. Succes !

19. Citroentje93

Citroentje93 Fanatiek lid

28 feb 2017
    1.760
    933
    113
    Ambtenaar
    Ergens in het Zuiden
    Mijn vriendin van Egyptisch kom af gebruikte 1 bos peterselie.

Jullie gaan schrikken als ik jullie vertel hoe ze het gebruikte hahahah.

Na de seks pakte ze 1 bosje(goed gewassen) peterselie, en deze legde ze op haar vagina met haar benen omhoog. Ze vertelde mij dat de vrouwen dat doen In Egypte. Nouuu ik wachtte telkens tot ze zou zeggen dat het een grapje is. Maar nee hoor ze is wel dik zwanger en nu al 23 weken haha !!!,

Brondy en Diazz vinden dit leuk.
  20. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik doe het volgende:

Tot aan mijn eisprong 2 x per dag 500 gram maca capsule

Tot aan mijn eisprongn1 x per dag ubiquinol ( bevordering gezonde eicel, werkt optimaal na drie maanden gebruik, maar ik was na een week gebruik al zwanger , dus weer gestopt)

Elke dag een granaatappel

Elke dag multivitamine Davitamon mama omega3

2 x per dag tarwekiemolie

1 x per dag bijenpollen capsule

Verder niet roken, niet drinken, gezond proberen te eten ( weinig suiker en vet) en bewegen, elke dag een stuk wandelen of fietsen.

Verder gebruik ik ovulatie testen en doen we om de dag vrijen en op de dag van Mn positieve test een x extra.

Benen in d lucht doe ik niet maar wel even een kwartiertje blijven liggen.

Ik ben de afgelopen 8 maanden drie x zwanger geweest. Nu nog blijven plakken. Maandag begin ik weer met mijn pillen en granaatappelregime

Deel Deze Pagina