Wat is jullie gouden tip om zwanger te worden :)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door knorretje87, 21 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Nee meestal 13, morgen dus 11 dpo
    Voel me anders, maar durf bijna niet te denken dat t een zwangerschap kan zijn. Al hoop ik er wel op natuurlijk en had ik ook een heel goed gevoel deze maand. Domme muts ben ik ook he :rolleyes:

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hier was dat ICSI. maar dat is vast niet waar jij naar opzoek bent haha :D

Ik heb als tip; het boek van rika lukac. Innesteling Zwanger worden en blijven.

nizzie86 en Brondy vinden dit leuk.
  3. knorretje87

knorretje87 Actief lid

2 dec 2009
    381
    154
    43
    Vrouw
    Pedagoog
    Amersfoort
    Haha als t even kan liever niet nee ;)

Bedankt heb al wat zitten lezen op de site :rolleyes::)

Gefeliciteerd met je zwangerschap :thumup:

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik voelde mezelf rete grappig vanmorgen :p nee doe maar niet idd, als het niet hoeft.

Op dr website vind je ook al diverse dingen. Ik heb destijds een aantal tips opgepakt, niet alles uit het boek sprak mij aan.

Dankjewel! En jij veel geluk!

5. knorretje87

knorretje87 Actief lid

2 dec 2009
    381
    154
    43
    Vrouw
    Pedagoog
    Amersfoort
    Dank je lief van je :)
    En ik kon er ook om lachen hoor nor worries :D

Bubblez vindt dit leuk.
  6. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 2 keer zwanger geworden en in die maand heb ik teunisbloem olie geslikt tot mijn ovulatie. Andere maanden niet gedaan. Of het daardoor komt?

7. Rooooos

Rooooos Lid

14 jan 2018
    67
    35
    18
    Vrouw
    Mag ik weten hoeveel je nam? Ik lees namelijk heel veel verschillen over de dosering..;)

8. qwerty123

qwerty123 Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Ik kan 2 capsules van de Kruidvat per dag tot de ovulatie. Weet niet wat andere doen maar zo staat het ook op het doosje.

9. Layali01

Layali01 Bekend lid

31 aug 2017
    729
    645
    93
    Vrouw
    De afgelopen rondes dronk ik veel thee, zaden zoals lijnzaad hennep en chia. Deze ronde besloten dat niet te doen en gewoon normaal gezond en gevarieerd te eten en sinds de eisprong geen thee meer gehad en geen zaden door de shake of yoghurt ( wel noten ). Deze maand raak, geen idee of het toeval is hoor.. verder ook 24/7 sokken aan en warme voeten en draag ook een legging tijdens het slapen terwijl ik normaal gesproken liever in Mn onderbroek slaap

Brondy vindt dit leuk.
  10. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    De ronde dat ik zwanger werd:
    - heb ik geminderd met alcohol;
    - dronk ik vanaf ei elke ochtend een glas granaatappelsap
    - zorgde ik voor warme voeten (sokken aan in bed);
    - voldoende nachtrust;
    - voldoende afleiding;
    - ik gebruikte die ronde voor het eerst utrogestan.

Denk dat het echt een combi van die factoren is geweest, maar vooral de utrogestan is voor mij een wondermiddel!

11. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Utro krijg je toch alleen maar op recept?

Nina Sanders vindt dit leuk.
  12. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ja

13. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    @Nina Sanders
    Wat was de reden dat ze voor jou Utro voorschreven?

Nina Sanders vindt dit leuk.
  14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik was aan de Menopur, Pregnyl om de eisprong op te wekken en daarna ook nog 3x een pregnyl injectie van 1500IE om de innesteling te bevorderen. Omdat ik veel last had van tussentijds bloedverlies en vaak op 12dpo alweer ongesteld werd, heb ik gevraagd om utrogestan. Dat was al eerder een optie en toen koos ik dus voor pregnyl omdat dat me makkelijker leek.

Het is idd enkel op recept te verkrijgen. Ik moest het gebruiken tot 8wk zwangerschap maar ben toen via die huisarts door gegaan tot 12 wk (gyn vond het niet nodig). Wel ben ik vanaf 8 weken gaan afbouwen.
    Het resultaat is alweer 7.5 mnd!

Brondy vindt dit leuk.
  15. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Nou ik ga deze ronde iig proberen mijn voeten de hele dag warm te houden. Ookal betekend dat mijn ‘bont’ schoenen aan terwijl het 27 graden wordt buiten :roflmao: mensen zullen mij voor gek verklaren :rolleyes:

knorretje87 vindt dit leuk.
  16. JulietteVarkevisser

JulietteVarkevisser Actief lid

19 aug 2017
    109
    42
    28
    Vrouw
    Hey dames! Ik heb ook zn aparte vraag: wij hebben besloten om weer proberen zwanger te worden en ik ben dus al sinds vorig jaar juni van de pil af en ben deze maand met de ovulatie testen begonnen alleen denk ik dat ik te laat begonnen ben met testen.. foto ervan bijgevoegd. 21 heb ik ochtend en avond getest en vandaag ochtend en straks avond. Wel klussen we al sinds ik niet meer ongesteld ben dus daar ligt het hopelijk niet aan. Ik heb een cyclus van 30 soms 31 dagen. Volgens de berekening moet mijn ovulatie dan 24 april zijn.

Mag ik om jullie mening vragen?

Xxx

Bijgevoegde bestanden:

17. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Ik ben hier heel slecht in maar zou denken 21 avond positief

Oooooh dan heb je hem iig niet gemist ;)

18. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik denk dat deze vraag op zich simpel is. Bepaalde dingen helpen nu eenmaal. Maar dat is wel in het geval van optimale vruchtbaarheid. Als er iets niet lekker loopt kun je alles doen wat moet, en kan het toch erg lang duren. Dat is logisch.

Ik ben beide keren dat ik probeerde gelijk zwanger geraakt. Ik deed wel alles. Niet roken, geen alcohol, weinig koffie, vitaminen, redelijk vaak seks, orgasme voor de vrouw (sowieso een must vind ik maar met zwanger worden helpt het) :roflmao: even blijven liggen erna, en heel hart hopen.

19. Brondy

Brondy Fanatiek lid

23 jun 2011
    3.660
    438
    83
    Overijssel
    Gefeliciteerd!!!
    denk dat meteen zwanger worden ook wel heel veel geluk is ;)
    Want dat alles deed ik ook vanaf begin en zijn toch 2 jaar verder helaas. Manlief zaad was laatste x zelfs uitzonderlijk goed en bij mij is ook niks gevonden, dus zeg het maar :confused:

nizzie86 vindt dit leuk.
  20. JulietteVarkevisser

JulietteVarkevisser Actief lid

19 aug 2017
    109
    42
    28
    Vrouw
    Haha thanks! Ik dacht ook 21 avond maar ga zo nog een keer ovulatie test doen. Hihi zo vervelend dit.

Deel Deze Pagina