Ouders gebruiken geen autostoeltjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik kan er een heel lang verhaal van maken, maar kort gezegd komt het erop neer dat het me enorm dwars zit dat mijn ouders lang niet altijd een kinderzitje gebruiken als ze kinderen in de auto vervoeren. Ze weten dat wij willen dat ze die gebruiken als ze onze kids vervoeren. En meestal regelen we ook wel dat ze alles voor elkaar hebben. Maar ze zien de ernst er niet van in als ze het niet gebruiken. Dit doen ze wel eens bij andere kinderen, waarvan de ouders het blijkbaar niet erg vinden. Ik vind het zo erg dat ik al zenuwachtig word als ze op onze kids passen.

Het is zo dubbel, want mijn ouders zijn zo goed voor ons. Ze doen zoveel voor ons en zijn zo gek met de kids en daar ben ik ze heel dankbaar voor. Maar ik vertrouw ze niet als het gaat om vervoeren van de kids. En als ik er iets van zeg dan krijgen we altijd ruzie.

Het is ook moeilijk omdat het niet om mijn eigen kids gaat. Maar ik wil er gewoon op kunnen vertrouwen dat ze mijn kinderen veilig vervoeren. Ze hebben ooit een autostoel van ons gekregen, maar die willen ze niet standaard in de auto hebben. En als het dan eens nodig is om iemand te vervoeren, dan gaan ze niet eerst die autostoel ophalen.

En mag een kind van 3 al in een stoelverhoger zonder rugsteun?

Ik wil gewoon een manier om ze duidelijk te maken dat het zo ander is dan vroeger. Toen waren die regels en nog niet, maar nu wel!!

Wie helpt mij???

2. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Heel simpel, als mijn ouders geen autostoel gebruiken gaat mijn zoon niet met ze mee. Daar is geen discussie over mogelijk.

3. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    idem dito

4. Ummy

Ummy Actief lid

7 okt 2008
    361
    0
    0
    Als het mijn ouders waren dan mochten ze mijn kinderen niet meer vervoeren in de auto.
    Het klinkt heel hard maar de veiligheid van een kind gaat toch voorop en zeker als je hen al een autostoel hebt gegeven, vind ik het eerlijk gezegd, heel gemakzuchtig van je ouders.
    Ze beseffen niet wat voor grote risico´s eraan vast zitten, lijkt me.

Veel succes in ieder geval!

5. tulip

tulip Niet meer actief

mijn kinderen zouden ze ook niet meer mogen vervoeren. Of ze nu veel voor je doen of niet. Voor mij zou dat out of the question zijn.

6. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

idd geen autostoel geen kleinkind mee.. das hier ook.. nou heeft mn moeder er zelf ook 1 die staat standaard in haar auto.. maar als ze die niet had.. geen kleinkind op bezoek heel simpel..

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Het is zelfs wettelijk verplicht dat kinderen in de auto in een goedgekeurd autozitje zitten.

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zou hier ook goed kwaad om zijn,en het blijven aansnijden
    Een kind van drie mag trouwens op zo'n ophoging zitten.

9. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hier hetzelfde, als ze geen autostoel willen gebruiken krijgen ze haar niet mee is heel simpel en vind ik niet echt een punt om ruzie over te maken ze hebben het gewoon te respecteren uit veiligheid voor jouw kinderen en hun kleinkinderen..

10. glimworm

glimworm Niet meer actief

hier hetzelfde
    Ongeacht of het vroeger allemaal wel kon ( ik kan de keren niet meer tellen dat ik vroeger languit op de achterbank van de auto van mijn ouders heb liggen slapen) het is jouw kind en zij hebben zich aan jouw regels te houden.

en misschien gaan ze ineens luisteren als je ze dit vertelt:

Hoe hoog is de boete voor het niet gebruiken van de gordel of een kinderzitje?

Het niet gebruiken van de autogordel of een goedgekeurd kinderzitje terwijl dat wel verplicht is, kost € 100. Kinderen vanaf 12 jaar die de gordel niet dragen, krijgen zelf de bekeuring thuisgestuurd.

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zou het ze alsnog duidelijk zeggen dat ze in een kinderstoel moeten, en anders dan maar niet meer de kleinkinderen mee!

12. Meta

Meta Bekend lid

8 okt 2010
    816
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kun je uitleggen waarom je er ruzie over krijgt als je er wat van zegt? Zit er iets achter bij je ouders? Doen ze wel vaker dingen die de kinderen in gevaar brengen?

(Mijn ouders zijn t.a.v. de kleinkinderen juist extra bezorgd en voorzichtig (bijna tot het overdrevene toe) ik dacht echt dat alle opa's en oma's zo waren.)

Ben erg benieuwd waarom ze zo reageren...
    Ik sluit me overigens aan bij vele andere reacties: niet in een stoel dan niet mee. Je moet er niet aan denken dat er wat gebeurd, toch...

13. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Hier ook geen goedgekeurde stoelen, geen kinderen mee. Mijn ouders denken daar gelukkig ook zo over.

Zou toch het gesprek aangaan en duidelijk uitleggen waarom jullie dit willen.

14. augustus

augustus Niet meer actief

Om die reden zie ik mn schoonloeder al een jaar niet. Maf mens een beetje mijn kostbaarste bezit los vervoeren in de auto. nee hoor dat gaat mij veelste ver.

15. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Wij hebben mijn ouders en schoonouders een kinderstoel cadeau gedaan met kerst.
    Bij de wehkamp een aanbieding van een maxi-cosi voor 100euro.
    Is een hoop geld maar ik wilde ook niet dat ze zo mee ging.

De meeste ouders, en zeker die van mij en mn man, kunnen niet meer zo goed rijden dus ik neem geen risico.
    Nu alleen maar hopen dat ze weten hoe het werkt! Wat dat wisten ze de laatste keer helaas niet meer...........en ze kregen de gordel niet om...........pfffff ouders!

16. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Mijn ouders worden gewoon kwaad als ik er iets van zeg. Zij denken dat ze het goed doen. Ze gebruiken een zittingverhoger als ze het zoontje van mijn zus vervoeren. Hij is 3. En bij onze kinderen wil ik gewoon dat ze stoeltjes gebruiken. Maar het is ook wel eens voorgekomen dat mijn dochter daar geslapen had en dat ze haar terugbrachten in de zittingverhoger. Ja ik vind haar daar te jong voor. Ze is nog maar 2. Maar dan krijgen ze de autostoel er niet zo snel in ofzo... Maar het probleem is dat mijn zus het allemaal ok vindt en daarom zien ze de ernst er niet van in. Ze rijden zachtjes zeggen ze. Vroeger was het allemaal ok om het zo te doen, maar nu niet meer.
    Ze vinden ook dat ze de kids wel een stukje mee kunnen nemen op de scooter. Dus nu het mooie weer er weer aankomt ben ik als de dood dat ze ze als ze oppassen een keer een stukje meenemen...

Ik vind het gewoon heel moeilijk want alles is koek en ei met mijn ouders. Behalve dit!!!

Het is dus niet zo dat ze mijn kinderen iedere keer onveilig vervoeren maar andere kinderen wel. En als het dan zo uitkomt dat zullen ze dat ook bij mijn kids doen denk ik.

17. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan je geen filmpjes opzoeken op internet?
    Ik heb eens een programma op Discovery gezien waar een dummy met nog 50km/u door de voorruit vloog.
    (Vooral voor mijn ex was dit heel confronterend.)

Mijn jongste lag laatst lekker te slapen in de kinderwagen.
    Mijn moeder vond dat ik best de kinderwagenbak op de achterbank kon zetten, dan kon hij lekker blijven liggen slapen.. Uhm nou nee mam! Dus ik kan mij er wel iets bij voorstellen.

Ik zou ondanks de eventuele ruzie blijven doorhameren op het veilig
    vervoeren van kinderen. En ik zou dus bv filmpjes opzoeken om mijn verhaal te onderbouwen.
    Succes!

18. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn schoonmoeder is ook wel is met de kids helemaal vanuit tilburg naar eindhoven gereden terwijl wij ouders aan het werk waren. normaal laten we de stoeltjes thuis zodat zij de kindjes veilig kan meenemen.

uiteindelijk hebben we nu een autostoel extra staan zodat ze de smoes niet kan gebruiken dat er geen stoeltje was. (hema aanbieding nog geen 50,-) en voor alicia hebben we als extra een gewone zitverhoger zonder rugsteun. winkel zij dat dit voor bij de grootouders voldoende zou zijn en vanaf 3 jaar mogen kids als er geen stoeltje aanwezig is zelfs los op de achterbank met gewone gordel.

mijn schoonmoeder zij ook ik kijk wel uit en ik rij voorzichtig maar niet iedereen doet dit op de weg en een of andere mafkees kan ook lekker dronken jou auto inrijden

19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik geef altijd de autostoeltjes mee als mijn ouders met de kinderen weggaan. Maar mijn ouders vinden het ook belangrijk dat de kinderen veilig vervoerd worden.
    Toen de maxicosi op de markt kwam hebben ze er 1 gekocht en mijn vader heeft vroeger ook gordels achterin geplaatst toen het nog niet verplicht was.
    Dus nu gaan ze ook helemaal mee met de veiligheidseisen van nu.

Ik zou de kindjes in ieder geval niet meer meegeven aan mn ouders als ik jou was.

Deel Deze Pagina