Ik maak vaak een ovenschotel met spinazie en die is echt super lekker! Ingredienten: - tortellini met kaasvulling - pak spinazie (maakt niet uit welke soort) - koksroom - nootmuskaat, peper en zout - geraspte kaas Bereiding: - spinazie ontdooien (ik neem altijd spinazie uit de diepvries) - tortelini koken volgens aanwijzingen op verpakking - ovenschaal invetten - tortelini in de ovenschaal, spinazie erover scheppen - in beslagkom de koksroom doen, peper en zout en nootmuskaat en een handjevol geraspte kaas erdoor heen roeren - dit papje over het geheel in de overschotel gieten - daarna de overige geraspte kaas er overheen strooien - in de oven op 175 graden, tijd weet ik niet precies, ik hou altijd gewoon in de gaten tot de kaas een beetje een korstje is geworden En smakelijk! Mmmmmm!
hier is spinaziefussili een groot suc6 bij vriend en dochter kipfilet in stukjes bakken fussili koken pak diepvriesspinazie in een pannetje laten ontdooien 1/2 zakje geraspte kaas erdoorheen roeren dan het mengsel door de fussili roeren en een bakje room erdoor heen roeren. En de kipstukjes erdoorheen
Wij eten ook regelmatig spinazie met pasta. Ook met kip, dieprvriesspinazie en doe er vaak nog een schep boursin light doorheen. Ook heeeeerlijk, maar dan als salade. 'Rauwe' spinazieblaadjes Sla (rucola, veldsla etc) Courgette in stukjes en champignons door de helft even insmeren met olijfolie en knoflook en grillen. Ossenhaas in iets grotere stukken, peper en zout, even kort bakken (rosé) Pijnboompitten roosteren Honing mosterd dressing. Alles mengen en je hebt een heerlijke salade Lekker met geroosterd brood en boter of stokbrood met kruidenboter/tapenade.
Klinkt lekker allemaal! Ik maak wel eens heel simpel, spinazie stamppot met geitenkaas. Een lekkere aardappel puree maken en dan de rauwe verse spinazie erdoor roeren. Eventueel nog wat verwarmen om het wat te laten slinken. Daarna wat geitenkaas en overheen kruimelen en erdoor roeren. Ook lekker om nog wat walnoten of pijnboom pitjes toe te voegen.
Spinazie carbonara is hier een favoriet. naast de spinazie heb je nodig: pasta, wij nemen meestal (volkoren)penne carbonara saus (uit pakje of pot) Vlees of kip (wij varieren hierin vaak kipblokjes en spekjes is erg lekker) kruid de kip naar smaak en roerbak het evt met de spekjes. Voeg de spinazie toe en roerbak kort mee. Voeg de saus toe en laat even pruttelen. Krijg gelijk honger haha.
Verse spinazie roerbakken of wokken, met simpel wat pijnboompitjes er door... * 'k weet wat ik eet vanavond*
Niet geroerbakt, wel lekker: Spaghetti met spinazie, blikje tomatenblokjes, flinke lepel crème fraiche, blokjes kipfilet en een beetje peper. Supersimpel, snel klaar, errug lekker.
verse spinazie: met knoflook, uitje, spekjeblokjes bakken. diepvriesspinazie: (ben dol op spinazie dus eet het graag spinaziegehakttaart: gehakt rullen met knoflook peper en zout spinazie ontdooien half pakje geraspte kaas en 4 eieren er door heen doen. dan alles bij elkaar en dan in bakblik (bekleed met bladerdeeg) in de oven (echt heerlijk) of... verse tagiatelle (gekookt) met spinazie (met knoflook zout en peper toegevoegd) gerookte zalm snippers en daarop een rauw ei en dan nog 10 min in de oven..heerlijk
Spinazie blancheren en goed uit laten lekken. Daarna twee of drie (afhankelijk van hoeveelheid) rauwe eieren erdoor mengen en dan als een omelet bakken in de koekenpan. Beetje grof zout erover. Mmmmmmmmmm!!! Lekker met een aardappeltje en eventueel een stukje vlees.