Huis gekocht, eigen huis in de verkoop!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lief of Stoer, 16 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    We hebben de sprong gewaagd en hebben een huis gekocht. Onder voorbehoud van verkoop van onze woning en financiering natuurlijk. Gelukkig wilden de verkopers er in mee gaan. Wij wonen hier best fijn, maar de wens om vrijstaand te wonen bleef (wij kwamen uit vrijstaand en zitten nu 2/1 kap). Nu hebben we iets gevonden met een dubbel zo groot perceel, beneden meer woonruimte en de gewilde bijkeuken (die we nu missen) en boven ook iets meer ruimte. We kijken er naar uit!

Gisteren bij de hypotheekadviseur geweest en onze maandlasten gaan slechts een paar tientjes omhoog. Met de cao verhoging en loonstap van mijn man is dit gelijk ook weer opgevangen, dus merken we er in praktijk niets van. En dan is het ook nog de bedoeling dat ik na de zomer aaan het werk ga. Onze jongste zit sinds kort op de basisschool en nu lijkt alles op zijn plekje te vallen.

Gisteren zijn dus ook de foto's gemaakt van ons huis en deze zal morgen of overmorgen op funda verschijnen. Spannend! We hebben 6 weken de tijd om evt nog van het koopcontract af te kunnen, al zou ons huis niet verkocht worden. Maar de verwachting is gelukkig positief gestemd :)

Heb jij ook iets gekocht of in de verkoop? Vertel eens! Ik vind het leuk al die huizen perikelen!

DN2017, Sue87, rums en 8 anderen vinden dit leuk.
  2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Spannend waar gaat je huis te koop? Wij zijn op zoek :D PM mag ook als het in Gelderland is :D

Lief of Stoer vindt dit leuk.
  3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.632
    5.657
    113
    Spannend! Klinkt heerlijk

Wij hebben morgen 2 bezichtigingen. Te spannend allemaal

4. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Van je eigen huis of wat je gaat bekijken? Beiden spannend natuurlijk!

5. Jezz84

Jezz84 Actief lid

30 dec 2012
    455
    111
    43
    Wij hebben een paar maanden geleden ook de sprong gewaagd! Eerst een huis gekocht en daarna ons eigen huis in de verkoop gezet. Vond het best spannend maar binnen een week was ons eigen huis verkocht en deze week krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis!
    Veel succes met de verkoop en gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!

6. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Zo hopen wij natuurlijk ook dat het gaat, goed gedaan hoor!

Jezz84 vindt dit leuk.
  7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    We hebben net ons voorlopig koopcontract getekend voor een nieuwbouwwoning.
    De financiering zien we geen problemen in, voordat we op huizenjacht gingen hebben we al laten berekenen wat we kunnen lenen.

Ons huidige huis moet nog wel verkocht worden, we moeten alleen nog besluiten wanneer dit het beste moment is. Start bouw van onze nieuwe woning zou eind dit jaar zijn. Er is helaas nog geen planning bekend wat het inschatten wel lastig maakt.

Het scheelt dat we in een geliefde buurt wonen, dus over de verkoop maak ik mij niet heel druk.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.632
    5.657
    113
    Sorry onduidelijk. Nee huis wat wij gaan kopen. Wij huren al aardig wat jaren en nu zijn wij er klaar mee dus willen wij kopen. Maar de markt is hier bar slecht dus keuze is heel beperkt..

9. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Daar liepen wij dus ook al een poosje tegen aan. Er kwam niets naar de zin vrij. Het huis wat we nu kunnen kopen stond op dinsdag op funda, op woensdag gebeld, de week er na konden we pas op vrijdag kijken, zo druk had die makelaar het. Maar we waren alsnog de eerste kijkers en deden gelijk een bod. Die mensen hebben maar 1 bezichtiging gehad :)

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Wij hebben ook eerst gekocht en toen 2 wkn daarna ging ons huidige huis in de verkoop en was binnen 9 dagen verkocht :)

Gisteren de sleutel van ons nieuwe huis gekregen en volgende week de overdracht van het oude huis.

11. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Wij hebben ons huis ook net in de verkoop. Twee kijkers gehad, nog geen bod helaas. We hebben ook al een ander huis (nog niet officieel gekocht), dat huis is niet op de markt geweest.

12. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Hadden jullie geen issues met de overbrugging? Ik vind dat er zo veel regeltjes bij komen kijken. Nu hebben wij natuurlijk nog niet verkocht. Als dat getekende contract er straks wel ligt, kan ik een stuk lekkerder slapen denk ik :)

juultje vindt dit leuk.
  13. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Wij hebben in februari ook een huis gekocht. We hadden wel al wat rondgekeken, maar eigenlijk kwam dit huis vrij plotseling op ons pad:)
    Na het tekenen van het voorlopig koopcontract ons eigen huis te koop gezet en zes dagen later was deze verkocht, boven de vraagprijs.

Het enige dat onze hypotheekverstrekker wilde weten van onze makelaar was de geschatte verkoopprijs en geschatte overdrachtsdatum. Voor deze overbruggingsperiode moesten we voldoende spaargeld hebben. Aangezien we het voorlopig koopcontract van ons huidige huis al was getekend, en de overbruggingsperiode 3 weken zou zijn, was dat niet zo'n probleem:D

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Nee hoor. We hebben een overbruggingskrediet bij de hypotheek afgesloten, welke we zometeen met de overwaarde gelijk weer inlossen :)

Qua regels valt het mee.... maar dat is voor mij makkelijker praten denk ik, omdat ik in de hypothekenbranche werk en dus al een hoop weet ;)

15. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Wij zijn ook druk op zoek maar helaas nog niks gevonden. Al heel wat huizen bekeken maar nog niet echt iets gevonden waar we heel blij van worden. Ons eigen huis is al verkocht. Dat was binnen een week.

16. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wij hebben net (een uur geleden :D) besloten om niet te gaan verhuizen maar ons huis flink te verbouwen. Inclusief een 4e slaapkamer voor nummer 3 (ooit) :D:D:D

Laatste jaar veel op Funda gezeten maar geen huis gevonden wat kan tippen aan het onze. Dus tja, dan maar verbouwen :thumup:

Heel veel succes en plezier met jullie (ver)koopjacht :thumup::D

17. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Wij wonen momenteel in Duitsland (huur). (Voor werk) maar gaan dit jaar nog weer terug naar nl (heimwee, vindt het verschrikkelijk hier :) ) zijn dus nu bezig om ons eigen huis in de verkoop te zetten (nl huis, wat we momenteel verhuren) gisteren de makelaar op bezoek gehad.
    We hebben een prachtig huis gezien, waar we interesse in hebben, en vrijdag gaan we onze 2e bezichtiging doen :)
    Er moet nog wel wat aan gebeuren, erker plaatsen, uitbouw aan de tuin kant. Nieuwe badkamer. Nieuwe keuken. Dus hopen dan ook dat ze akkoord gaan met het bod wat we in gedachten hebben, ze vragen er nu 196.000 voor en met alles wat er nog moet gebeuren.... natuurlijk te veel.
    Al met al blijft het natuurlijk spannend :) ondanks dat manlief en ik allebei al een huis ooit gekocht hebben.

Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning :)
    Hopelijk gaat de verkoop ook een beetje snel :)

18. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij moeten dus voor minimaal een jaar overbrugging geld hebben staan, omdat het nog niet verkocht is. Geen probleem hoor, maar het had allemaal makkelijker geweest als het al verkocht was.

19. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ons huisje is als het goed is tussen oktober-december klaar. Huidige woning zetten we denk ik net na de zomer te koop, even kijken wat de ‘definitieve’ oplevermaand wordt. Wil niet 2 keer verhuizen. :)

20. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Wij hebben een huis gekocht en daarna ons eigen huis te koop gezet. Nadat het 20 dagen te koop stond hebben 2 mensen geboden waarvan 1 de vraagprijs. Verkocht dus. In deze tijd durfden wij het risico wel te nemen. Enige is dat je moet aantonen aan de bank dat je een jaar lang je oude hypotheek ook nog kan betalen als je je huis nog niet verkocht hebt.

Deel Deze Pagina