Maar dan krijg je toch een totaal verkeerd beeld? Stel je hebt voor 5 dagen voor 3 kinderen opvang nodig en verdient minimumloon, dan krijg je een godsvermogen aan kot. Dan heb je een laag inkomen, maar lijkt het alleen maar veel als je de kot meerekent.
Haha dat vraag ik me ook af. Die laatste post komt over of uitgaven later pas van belang zullen zijn en dat stukje nog gaat volgen
Ik heb ook alleen rekening gehouden met salaris hoor Ik kan er wel KOT bij rekenen, maar die gaat er 3x zo hard weer uit met de netto kosten voor het kdv. Ik zie dat ook echt niet als inkomen...
Is ook geen inkomen want die kot is toch puur voor de rekening van de ko?! Je hebt geen keuze deze ergens anders aan te besteden.
dit soort topics zeggen sowiso erg weinig over hoe het er financieel voorstaat. Enige vraag die daarin een niet vertekend inzicht kan geven is "wat hou je over na aftrek vaste lasten" en dan nog moet je kijken of iedereen hetzelfde verstaat onder vaste lasten. De een vind boodschappen er wel bij horen en de ander kleding, kapper enz.
Dat is waar, ik heb niet helemaal stilgestaan bij de grote bedragen die worden uitgekeerd door de KOT. Maar je hebt gelijk, ik had een betere analyse kunnen maken als ik alleen inkomen had gevraagd.
Ja inderdaad en ook daar zijn natuurlijk tig topics over geweest. Ik heb kot ook niet mee gerekend in het salaris, maar ik krijg ook alleen kot over 5 uur per week psz dus dat is sowieso geen vetpot.
Wij werken allebei 32 uur (contracturen, zeer regelmatig zijn het er meer) en we verdienen samen ruim 6.300 euro. Alleen KOT erbij gerekend, hypotheekteruggave laten wij 1x per jaar uitkeren. KOT is met alleen BSO opvang 2 dagen in de week niet zo hoog
Exact. En ik was 'gewoon' nieuwsgierig naar wat iedereen per maand aan inkomen krijgt. En dat zegt natuurlijk niks over de financiële situatie van iemand. Ik ken mensen die veel geld verdienen en niks hebben en visa versa. En ik hou 'r van om juist onderwerpen te bespreken in de taboesfeer. Om het bespreekbaar te maken en het te normaliseren
Hihi idd...Hier net zo 5 uurtjes per week. nog geen 100 euries..is idd geen inkomen want het gaat naar psz in zn geheel toe...en t restje
Precies. Ik moet ook mijn eigen pensioen opzij zetten, maar dat doe ik gewoon netjes hoor. En verzekeringen dat is inderdaad een ander verhaal...het zijn vaak torenhoge premies die bijna niet te doen zijn als je als zzper werkt, Maarja...als je ziek wordt....
Hier sluit ik mij volledig bij aan! Zelf werk ik ook nog 32 uur en verdien ik ook goed maar ik verlang toch vaak nog terug naar de “rust”.
Ik moest serieus opzoeken wat KOT is. Wij maken geen gebruik van opvang, ik werk niet buitenhuis. Verder ook geen toeslagen. Als ik die zou krijgen zie ik die niet als inkomen, maar als tegemoetkoming om bepaalde kosten te dekken.
Ik werk parttime 22 uur per week (ouderschapsverlof ) Man werkt 40 uur pw Wij zitten gezamenlijk op €3650 Dit is zonder KOT
Ja precies dit dus. Ik kan hier wel gaan stemmen in deze poll, maar dan lijkt het alsof we bij de hogere inkomens horen, terwijl ik rond het minimumloon verdien, mijn man gelukkig niet maar ook geen vermogen of zo. Maar doordat er die dagen 3 kinderen naar de opvang gaan, komt er wel iedere maand 2000 euro aan kot binnen.