En van een netto bedrag hoeft natuurlijk ook geen inkomstenbelasting meer vanaf. Dat maakt het juist bruto.
Wij verdienen prima. Ik stijg niet meer zo erg en werk maar 24 uur. Vriend werkt 40 uur en gaat nog heel veel stijgen in de toekomst. Geld is ook niet alles, wij leven liever leuk
Ligt er aan wat voor opleiding ze hebben, er zijn hbo of nog hogere opleidingen waar gewoon weinig werk in is, die zijn gewoon te lui om te werken. Eigen bedrijf kan ook, zeker in de huidige tijd, maar dat is even een hoog inkomen maar als er wat gebeurd zijn ze nergens voor verzekerd en geen pensioen, dat risico willen we gewoon niet hebben.
Geld maakt het leven wel makkelijker, merk om mij heen dat een stel het lastig heeft qua gezondheid maar dan zit je wel snel knijp het hele leven is gewoon zo duur tegenwoordig. Elkaar helpen door samen op vakantie te gaan en ze mee te nemen om ons visbootje en zo maken we er wel wat van met minder geld, maar iets minder opletten voor hun en ons zou prettiger zijn.
Sorry maar je bent erg aan het invullen. Te lui om te werken? Er zijn een heleboel mensen die een prachtige opleiding hebben gevolgd waar simpelweg geen werk in te vinden is. Die zijn uiteindelijk iets anders gaan doen, wat ze leuk vinden. Geen pensioen? Ik ken genoeg mensen met een goede verzekering die rekening houden met hun pensioen terwijl ze een eigen onderneming hebben.
We hadden het over netto salarissen in dit topic maar ik denk dat jij bruto noemt nu? Want als jij 2900 netto krijgt in je eentje heb je wat mij betreft geen reden tot klagen... Mijn man heeft overigens een MBO opleiding maar er is schaarste in wat hij doet en hij is er gewoon heel goed in. Vandaar dat salaris terwijl hij gewoon een 9 tot 5 baan heeft. Moet zo ongeveer eens in de twee maanden naar Duitsland of de Nordics maar verder zit hij gewoon ‘s avonds aan tafel.
Eeeh te lui om te werken, hoezo dat nou weer...? Zeker de zzp'ers die ik ken, werken echt heel hard maar verdienen niet echt veel, en inderdaad geen pensioenopbouw en alles, om die nou lui te noemen lijkt me wat voorbarig. Toen ik mijn opleiding koos dacht ik in elk geval niet: o ja handig, daar is vast over 4 jaar weinig werk in dus dan kan ik lekker luieren na mijn studie
Nou... als ik heel eerlijk ben, werk ik niet hard voor mijn geld. Ik doe mijn werk wel altijd goed, naar eer en geweten, met aandacht. Maar het kost me geen moeite. Ik zou waarschijnlijk ander werk kunnen doen dat me meer uitdaagt. Dus ik zou niet zeggen dat ik hard werk, wel dat ik goed werk en dat ik integer ben. En dat laatste telt in mijn werk het allermeest.
Nou inderdaad, wij betalen ons scheel (rond de 850 euro per maand) aan verzekeringen voor mijn man als er iets gebeurt. En pensioen daar sparen we zelf voor, en ons huis is over 16 jaar afbetaald dus dat is ook een beetje zijn pensioen.
Ik zit gewoon thuis en mijn man werkt daarnaast heeft mijn man ook zijn eigen huizen in Turkije verhuurd aan mensen die het nodig hebben om te wonen.
heb het niet over zzp,ers, maar er zijn wat hoogopgeleiden figuren die een studie hebben om het studeren en niet toekomst gericht. Een zzp,er moet wel meer vragen om verzekerd te zijn, maar zie in mijn sector tot een 50 jaar dat goed gaat, maar dan komen de lichamelijke klachten wel willen ze erg graag terug in loondienst
Als je baas het er al afgehaald heeft klopt dat.. Met een eigen zaak moet het achteraf (met of zonder maandelijks voorschot), dus hier komt het geld van beide ondernemingen eerst op onze rekening binnen, daarna gaat de IB er weer af..
Dat begrijp ik. Maar er moet nog belasting betaald worden, dus dan hou je dat bedrag niet netto over.
Tsja, ik heb ook gestudeerd om te studeren, zo raar vind ik dat niet. Kon op mijn zeventiende echt nog niet bedenken wat voor werk ik zou willen doen, dus dan kies je iets wat je leuk lijkt en waar je goed in bent. Voor het werk dat ik nu doe (functioneel beheer) bestaat niet eens een studie dus veel daarvan hebben een culturele achtergrond. En geen ervan is lui hoor, dat kan niet met zo'n baan! Ik ken vooral zzp'ers die vertalen of redigeren, daar zijn nauwelijks vaste banen in te vinden, maar daar speelt het lichamelijke klachten-aspect ook niet (afgezien van rsi...)