wat is jullie jeukwoord

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 4 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, klopt. En waar ik ongelofelijke jeuk van krijg is kinderen "lullebatje" noemen. Mijn schoonvader heeft daar nog wel een handje van. En met dat woord wordt iets in de zin van ondeugd/snotneus bedoeld. Maar het klinkt gewoon echt nergens naar: Lullebatje....

2. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Whahahhahaa :D dat woord daar ben ik mee opgegroeid. Op een latere leeftijd vond ik dat woord vreselijk! :$

3. Islah

Islah Niet meer actief

Nooit gehoord. Maar vind het een beetje in dezelfde categorie vallen als pikkie...

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, dat komt door het woord waar L*l in zit. Het is ook eigenlijk geen echt lelijk woord, maar ik vind het maar een raar woord. Vind ik ook met pikkie. Het lijkt nergens naar.

5. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Bij ons (Zuid-Holland) zeggen we in de familie zoet of hartig beleg. Hartig zijn vleeswaren en (smeer)kaas etc. Zoet is hagelslag, pindakaas en jam etc.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Lol!!!

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik stoor me aan 'na' zeggen waar 'naar' bedoeld wordt.

En de eeuwige discussie die ik met mijn man heb is 'zo' en 'straks'. Voor mij is 'zo' snel. Ik zie je zo of tot zo is 'ik ga nu weg en zie je dan'. Maarhij roept ook 'tot zo' als hij vervolgens nog twee of drie uur wegblijft. Dat is voor mij 'tot straks'. :):p

Oh en hij zegt 'oppelepop' in plaats van 'opperdepop' :cool:

8. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Mijn moeder begint de helft van haar zinnen met: Nietomheteenoftander. Ja, als één woord. Nu heet mijn broer Sander, vroeg dacht ik altijd dat ze zei Nietomeensander.

Ik vind het leuk om te lezen wat er allemaal voorbij komt. Ik kom uit de Betuwe en herken veel van wat hier geschreven wordt. Daarnaast woon ik in Twente, en hoor de mensen hier in de buurt al die dingen ook zo zeggen in het Twents :D

9. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Deze inderdaad :D vreselijk
    Ik heb meer als je verder over woorden gaat nadenken, dan vind ik ze raar. Zoals: inlegkruisje

Vrijen ( als mijn man dat zou zeggen... mag hij met de hand verder ;) )
    Ongesteld ??
    "Mijn wijf" respectloos. Het is je vrouw of vriendin
    Mannetje, ventje
    Of de afkortingen: wjnmk hvj enzovoort
    "Rustig man" als afscheid zin

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zo zeg ik het ook (kom ook uit ZH ;))

11. Islah

Islah Niet meer actief

Lijkt me logisch, zoet/hartig beleg maar bedoelde dus dat volgens mijn familie in Twente iets dat zoet is geen 'beleg' kan zijn. Maar je belegt je boterham er toch mee, dus dan is het beleg...

12. Cupcake01

Cupcake01 Fanatiek lid

8 feb 2016
    2.983
    1.320
    113
    Vrouw
    Kids .. Zoals wel meerdere vinden :)

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    Hilarisch vind ik echt een afschuwelijk woord, hoog SBS6 gehalte.
    Pittig, als in een pittig kort kapsel. Sorry hoor, maar wat is er pittig aan kortgeknipt dertien in een dozijn kapsel ?? Pittig is heet eten. PUNT!!
    En die Stacey Rookhuizen heeft destijds bij X factor zo vaak het woord belachelijk in haar mond genomen , als in : oooooh, ik vond je BELAAAAACHELIJK goed zingen!!!! Als ik dat woord nu hoor word ik nog net niet agressief!:p

14. Bones

Bones Actief lid

12 jun 2015
    281
    80
    28
    Vrouwtje. Mijn man is militair gebruikt dit woord vaak.
    Daarnaast ben ik zelf militair en hoor manlijke collega's dit vaak gebuiken als ze het over hun vrouw hebben. Klinkt een beetje denigrerend

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.034
    6.135
    113
    Happyland
    En ik kan er absoluut niet tegen als mensen een gesprek beginnen met: ' Moet je luisteren, blablabla'
    Ik moet NIKS!!!:x

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, lijkt mij wel. Zoet is gewoon beleg hoor (ook volgens mijn man ;))

17. Islah

Islah Niet meer actief

Misschien verschilt dat wel per dorp dan ofzo.

18. Lovelymom85

Lovelymom85 Actief lid

1 mei 2016
    330
    9
    18
    NULL
    NULL
    En hier heeft drukken (of nou ja, druk'n) weer een hele andere betekenis :):D Vooral onder de jeugd dan..

19. Islah

Islah Niet meer actief

Net zoiets als 'breng even een kopje thee voor me, als je wil'
    'zet even de computer aan, als je wil'
    'doe even de deur dicht, als je wil'

Nee wil ik niet...

20. Islah

Islah Niet meer actief

Waar ik ook heeeeel slecht tegen kan, is wanneer je gesprekspartner je zin afmaakt. Dus het laatste woord dat je van die zin zegt, meepraat. Aaaargh!

Deel Deze Pagina