Plakbeeb of 'ik hoop dat het een plakkertje is' en alles in die trant. Manlief, dochter/zoonlief of ml dl zl Brrrr
Seksvriend ja (zag dat iemand anders het ook al had gezegd). Ik blijf ook telkens 'schoonvader' lezen, brrr.. -- Ik vind 'smikkelen' en 'mama to be' vreselijk, bonuspunten als ze een 2 gebruiken. :x Oh, en 'nicht' als het over iemand gaat die op hetzelfde geslacht valt. Zag ik heel vaak voorbij komen over het nieuwe programma van Gerard Joling en Gordon, daar heb je die twee valse nichten weer..
Vrouwtje of collegaatje (waarom zeggen mensen dat bijna alleen maar over vrouwen?) Kids Brusje Klussen (als je het over seks hebt)
Klopt mijn man is ook militair en verteld dat dit zo is. Overigens doet hij dat niet. Ik vind dat ook echt vreselijk. Zijn collega kwam op kraamvisite binnen; "heb je goed gedaan vrouwtje!" (Sorry?) Verder: Baantje (en, heb jij ook nog een baantje? Baantje? Baantje? Ik ben geen 12 ik heb een heuse carrière ) Gezellie (zullen we gezellie thee drinken?) Me (me mannetje , me vrouwtje, me meisje)
Een paar collega's zeggen "helder" en dan met zo rollende rrrr.. (als ze iets duidelijk is)... Gaan mijn haren overeind staan.. En toen ik nog geen kindje had / zwanger was; las ik vaak op dit forum het woord "ongi" heeft serieus even geduurd voordat dat voor mij "helderrrr" was
Wat ik de laatste tijd vaak hoor is HOE DAN!!! Waarom zeggen mensen steeds hoe dan??? Hoe kan ineens dat een woord of zin een trend word?
Tenenkrommend vind ik echt tenenkrommend brusje, zo'n raar woord als het over een broertje of zusje gaat Smikkelen
Dinnetje/vriendinnetje. Of zoals de partner van mijn vader zegt: Ik ga lekker met een vriendinnetje op vakantie. Beide dames zijn in de 70 En hier in t midden van t land bestellen we patat, friet is voor belgen
Alle verkleinwoorden!!! Waarom moet toch overal -je achtergeplakt worden?! 🙄🙄Ik las laatst serieus de volgende zin: Ik ga vanmiddag gezellie met ME kindJE en vriendinnetJE een gebakJE eten in de stad. Daarna een leuk kadoTJE kopen voor ME ventJE en daarna lekker ME huisJE schoonmaken. Ik kon mij nog net weerhouden om niet over het toestenbord heen te kotsen! 😝😝😝 Los van de verkleinwoorden: - me - ongi - klussen - brusje - patat - poepen - plassen - spleetje - pikkie
Ik dacht vannacht (ja, vannacht) aan nog een jeukwoord. Mijn moeder zegt altijd "griet" als ze het over een meisje heeft. Dat klinkt altijd alsof ze het meisje helemaal niet serieus neemt...
Dat bestaat al erg lang. Mensen die nog geen kinderen hebben kennen het woord niet altijd omdat het niet door iedereen gebruikt word.
Volwassenen die hun vrienden 'vriendje' of 'vriendinnetje' noemen. 'Me' als bezittelijk voornaamwoord gebruiken. Plassertje, ook al zo verschrikkelijk