Hahaha maar dat ís ook vreselijk Ik zeg het zelf nooit hoor! (mijn Lief daarentegen... En dat is niet eens een Brabander )
Hier ook. Friet oorlog klinkt toch ook niet, patatje oorlog. Ik krijg ook jeuk van mensen die steeds Engelse woorden gebruiken. 'Nice, sweet, cute' etc. Een oud klasgenoot op een reünie reageerde op zowat alles met 'chique' ook zo vaag.
In Engeland gebruiken ze het wordt "wee" Dus "little wee man" oh that is wee whatever.. Ik wil iemand echt een mep verkopen wanneer ik het lees.. Op facebook heb ik ook mensen die serieus last hebben van spelling, nu ben ik zelf ook echt geen held maar.. Wand wanneer het want is gaat een stapje te ver..
Oh ja! En mijn beste vriendin noemde de spenen van haar kinderen tutjes Dus ik hoorde hem regelmatig.
Net als Nijna met mayonaise dus. Geen frietsaus ofzo. Mijn man bedoelt met dadelijk straks en ik zo meteen. Allebei ergens anders opgegroeid.
Ik moet altijd lachen als iemand 'straks' zegt als het over het verleden gaat "toen we straks uit de auto stapten" Eerste keer zat ik echt 'heuh?'
Van het woord luizen krijg ik letterlijk jeuk. Als mensen 'me' schrijven ipv mij, helemaal 'me ventje' dan gruwel ik! Oh en 'je moet...' ik moet helemaal niks!
Oh wat ik ook bloedirritant vind is als mensen over hun moeder of vader vertellen en dan zeggen 'mama was vanmiddag op bezoek' of 'toen heeft mama dit even voor mij gedaan..' 'Papa zei ook al .....' Ipv 'm'n moeder was vanmiddag nog op bezoek' En dan heb ik het er dus niet over als je broer/zus of familie bent van diegene maar gewoon tegen jan en alleman. Ik denk dat dit misschien iets brabanda is iod, heb het verschillende keren in die hoek meegemaakt.
Kwam dit zojuist tegen op facebook: inpersiepe ipv in principe. Verder vind ik het bloed irritant als men zegt: me moeder, me hond, na huis ipv naar huis. Het spijt me maar dan krijg ik echt het vooroordeel dat diegene niet erg snugger is