Ik heb er nog een: mensen die hun kinderen leren dat ze drukken. Omdat ze poepen een vies woord vinden. Mensen die winden laten vind ik ook belachelijk. Zeewind zeker. Iemand zei hiervoor trouwens: als je het aan mensen koppelt, zeik je ze af. Dat is niet het idee achter dit topic. Maar ik zie die woorden inderdaad niet als de schuldige, ik zie altijd mensen voor me die woorden gebruiken en soms vind ik dat tenenkrommend. Het woord drukken an sich doet me weinig. Het woord wind evenmin. Het zijn bij mij inderdaad jeukuitspraken.
Hahaha. Me hubbie wilt niet mee na de vlos. Absoluut in de categorie 'vette ding daaro' (Daniël Arends).
We gaan na de vlos want wij zijn zwanger en kijken of onze beeb goed is gegroeid. Ons prins(es)je, diva of parasiet. Ons dreumesJE is bij de oppas en ja hierna willen wij nog wel een keer klussen want we willen nog meer kindJES.
Wanneer mensen op social media een foto plaatsen van wat ze gaan eten of gegeten hebben en er dan "mnom mnom mnom" of "yum yum" erbij zetten. Echt tenenkrommend!
Onderkantje. Als je bent bevallen dan heb je ineens geen vagina meer maar dan heeft iedereen het over je onderkantje. "Hoe gaat het met je onderkantje?" "Mag ik even naar je onderkantje kijken?" Alsof je een geslachtsloze teddybeer bent ofzo.
Dat heb ik ook! Mijn man snapt er niks van maar ik vind het echt een naar woord. Korstje dan weer niet.
Ik weet niet of het al genoemd is maar ik zit op fb op een soort van groep waar je ideeën kunt vinden voor het inrichten van je huis. Nu lees ik constant dat heel veel mensen het hebben over hun huisje. Wij krijgen morgen de sleutel van ons huisje. Even een blik in ons huisje. Huisje weer helemaal gezellig aan kant. grrr je woont in een huis geen huisje.
groentJES!!! G.R.U.W.E.L. kindJE(s).....het is gewoon kind of kinderen!!! 😝😝😝
Oh ja.....helemaal vergeten! Ook zo'n gruwelijk jeukwoord: huisJE!!! Het is gewoon een HUIS ongeacht hoe groot het is!!! 😝😝😝
Verkleinwoordjes Brusje (sorry) En ships zeggen in plaats van shit. Maar goed, ik vloek soms als een bootwerker en daar zal ook niet iedereen van gecharmeerd zijn .
Ik weet eigenlijk niet wanneer 'poepen' opeens de gangbare term is geworden, ik ben zelf opgegroeid met 'drukken' en zeg dat dus ook nog steeds. En hier worden ook winden gelaten trouwens, niets mis mee toch.
Ik had een collega die 'pot-vol-blommen' riep als ze boos was. Had altijd zin om haar te slaan of door elkaar te schudden als ze dat zei. Zeg dan gewoon niets, alles is beter dan dat. Nog iets, 'oepsie', daar kan ik ook niet tegen. Vooral niet als er best serieuze dingen fout gaan en iemand reageert met oepsie.
Meisje-meisje.. Schijnbaar gaat het dan over iemand die van tutten (ook al zo'n vreselijk woord) houdt en andere meisjesachtige dingen.
Haha nou als ik aan mijn vroegere woning terugdenk was dat echt wel een huisJE vergeleken met waar ik nu woon.