Weet niet of ie al genoemd is maar collega van mij zegt vaak Hatseflats. Ik word daar zooooo chagrijnig van, wat een vreselijk woord!!!
'Ongi' verdient een mokerslag. En mijn man zegt 'broodje' als hij een boterham bedoelt. Hij komt met veel weg, maar dit....
Ohja, vergeet ik bijna: ik kreeg ooit een appje van een kennis, zij noemde mij 'vrouwtje'. Echt, doe dat nooit weer.
Dit topic is zo grappig! Al die frustraties! Ik krijg echt jeuk van de zin:' we gaan is thuis kijken'.. Wat vreeeselijk vind ik dat!! Ga je thuis kijken en kom je dan weer terug? Zeg gewoon dat je naar huis gaat!
Jaa oepsie! Vreselijk! Vooral in de context die jij beschrijft. En mijn man noemt yoghurt en vla "pap" wat ik ook irritant vindt. Het is havermout of Brinta pap en yoghurt of vla is gewoon yoghurt en vla!
O'ja een vriendin van mij noemt ook vla/yoghurt pap. Ik snapte destijds al niet dat je na de warme maaltijd nog havermout of brinta zou gaan eten. Zij heeft dit echt vanuit huis meegekregen en ik vind het ronduit dom klinken
Haha dat er zoveel mensen zich irriteren aan woorden Poepen in Belgie kunnen wij beter niet zeggen Het enige wat ik wel echt vreselijk vind is wanneer mensen steeds zeggen ze scheiten en pissen alles onder. Waarom niet gewoon plassen/poepen?
Haha, doet mij denken aan familie van mij. We waren bij ze op bezoek in Thailand toen ze een nieuw flatje zouden betrekken. Ahum, flatje? Penthouse met 4 slaapkamers en 4 badkamers. Nee, dan zie ik echt wat anders voor mij.
In het ziekenhuis vragen ze hier bijna ook altijd of je nog "pap" bij het eten wil, en bedoelen dan inderdaad vla/yoghurt. Heel vreemd...
Ook dat is een "jeukwoord". Maar wat ik nog veel erger vindt, is het woordje "lol" achter iedere zin plakken. En dan vooral bij de oudere generatie. Vre-se-lijk! Zoiets als : " ik ben naar de winkel geweest, en het was zó druk. lol " Ik snap de lol daar niet van hoor...... En sowieso heb ik een hekel aan de afkorting FB. Mensen schrijven het niet alleen zo, maar zeggen het dus ook zo. Zo hebben we ook een vriendengroep op de Whats-app. En daar zit een meid tussen die inmiddels allang de 30 is gepasseerd en gerust "peutertaal" gebruikt. Zoiets als : " Zullen we een happie gaan doen ergens? " Of " ikke vind jou lief " Arrghhhhhhhh!
Hier is een wind laten iets anders dan een scheet laten. Een wind hoor je niet, is enkel lucht. Een scheet daarentegen knettert door de ruimte