Bonuskind vind ik ook een jeukwoord maar nog erger vind ik het als iemand een kind krijgt met een man of vrouw die kinderen heeft uit een eerdere relatie en dan ineens gaat spreken over alle kinderen als "onze kinderen". Die oudste kinderen zijn niet van jou! Wat moet hun vader/moeder daar wel niet van vinden?
Haha. Leuk topic dit! Er zijn wel een aantal woorden waar ik me aan stoor maar die zijn hier allemaal al genoemd. Wat ik vooral heel storend vind is zinloze informatie. Dus als iemand iets aan het vertellen is dat daar dan een hoop geklets bij komt die voor het verhaal zelf er totaal niet toe doen.
Selfie Zelfs op m'n werk moet er wekelijks iemand een selfie maken Irriteert me mateloos aan dat semi hippe gedoe
Ja, inderdaad. Net als "ik vind het vrij pittig met 2 kindjes" of " ik heb een dochtertje/zoontje met een pittig karakter".
Voorbeeld: Als het vorige week minder warm had geweest Dus combinatie van voltooid deelwoord met verleden tijd, het is toch echt: was geweest.. (of ben ik nou gek? ) Beetje moeiijk uitleggen, maar m'n nekharen gaan er recht van overeind staan. En bij iets opnieuw doen, terug gebruiken.. Terug is voor mij echt: terug gaan naar een bepaald punt of bepaalde handeling, je maakt iets ongedaan. Niet iets weer opnieuw doen.. Krijg ik ook de kriebels van, maar kan me goed voorstellen dat dit in bepaalde streken juist weer heel normaal taal gebruik is..
Ik heb nog een nieuwe...gebruik het woord zelf al niet meer sinds mn 13e....maar toevallig deze week een paar keer op fb door een volwassene: mensjes...o mensjes kijk hoe leuk.