In het verzorgingshuis waar een familielid zit , worden de mensen, dus vaak zo'n 80-90-100 jarigen, vaak door zusters met schat, lieffie en nog meer koosnamen aangesproken. Of bij het wassen : " kom gaan we even wassen". Of over dat ze een schone luier krijgen. Dat zeg je toch niet tegen (oudere) mensen, ook al zijn ze hulpbehoevend? Ik heb het zelf nooit direct zo gehoord, maar via mijn -nog goed bij de tijd zijnde- familielid. Maar heb het weleens vaker gehoord of gelezen dat er zo gepraat wordt tegen of over oudere mensen in verzorgings en verpleeghuizen.
Als iemand boodschappen is WEESTEN doen. Of mensen die naar de MART gaan. Of als iemand hebben/heeft verkeerd gebruikt. En er zullen vast nog wel meer woorden zijn op grammaticaal gebied waar mijn haren van overeind gaan staan (vooral het formele). En ik vind het vreselijk trouwens als iemand mijn dochter 'jullie princesje' noemt.
Ja die ook inderdaad! Selfie..... ik vind dat zo n "peutertaal - achtig " woord! Zoiets als in : " ik kan het selfie ".
Zo'n beetje alles wat je hier kunt lezen . En mensen die hun kindje 'de kleine' noemen. Mensen die drinken inschudden, volgens mij ga je dan aardig knoeien . Wat te snoepen regelen, dat koop je gewoon in de winkel. Zinnen als 'ik ga na de winkel.' Dan wil ik bijna schreeuwen NAAAAAAR de winkel.
Dan zijn ze wel echt flink Leids, als ze wijffie zeggen. Ik kom er zelf ook vandaan maar niet uit het 'plat Leids' gedeelte. En ja, die Leidse r heb ik helaas wel..
#durf te vragen #gewoon omdat het kan Zie je vaak op fb. Vreselijk! O ja en dinnie zeggen als je het over een vriendin hebt. Klinkt zo kinderachtig.
Werk zelf in het verpleeghuis maar het komt echt niet in mij op om dat soort dingen te zeggen. Hoef ik ook niet te proberen want dan krijg ik een draai om de oren whahaha Het word echt niet in elk verpleeghuis gedaan. Dat is hetzelfde als tutoyeren, zo'n hekel aan. Bij ons is het gewoon netjes U of Mevrouw/ Meneer
Hahaha ja ik ook! Maar daarom nog wel een leuke uitdrukking Sjonge, heel veel woorden gebruik ik ook . Waar mensen zich al niet aan ergeren . Veel dingen zijn streekgebonden ook volgens mij. Ik erger me dan weer aan mensen die zich aan dingen ergeren. Ik denk al snel, wat maakt dat nou uit. Zie vaak de lol er wel van in. Behalve je kinderen prinsjes en prinsesjes noemen, dat vind ik echt onzin. Of vlindertjes of engeltjes. Voor mij zijn het gewoon kinderen, hoe geweldig ze ook zijn.
Nou snap ik de topic titel die ik hier eerder op de dag las. snapte maar niet waarom haar topic slagroom heette hahahahaaa. Nu dus wel
Ik heb er echt een hekel aan als mensen tegen hun kind van die baby woordjes gaan gebruiken Bijvoorbeeld als er een klok aan de muur hangt dat ze dan tegen hun kind zeggen : kijk eens wat een mooie tiktak, het heet een klok !!! En een auto is een auto en geen broembroem. Of als hun kind wat uithaalt bij een ander thuis dat ze er 1 niks van zeggen of het goed gaan praten.
Hahaha, zag ik ook... Ik dacht huh? O ja, zo wordt moedermelk genoemd... Vreemd genoeg is slagroom beschermd en mag alleen gebruikt worden voor koemelk.
Niet zozeer van het forum.. Maar toen we op een groepsrondreis door india waren (waar het al niet schoon is) had 1 iemand het constant over 'okselfris' maken... Brrrrr! Ik wil niks weten over andermans oksels! 😝
Ik heb de afgelopen dagen alweer meerdere topics voorbij zien komen met de termen DL, ML, ZL, ik word daar zo onpasselijk van. Zeg gewoon mijn man, mijn dochter, mijn zoon. Ik hoor mijn man al zeggen vrouwlief, hij zou direct een pets voor zijn oren krijgen. Ik vraag me dan altijd af hoe ze thuis met elkaar communiceren. Liefje schatje popje...
Helemaal top vind ik ook een irritante uitdrukking en dan ook met zo'n vreselijk duim erachter. Zo had ik een aantal jaren terug ook een collega die alles helemaal super vond. Was ik bij wijze van spreken naar het toilet geweest en dan was dat helemaal super??