ik vind " struif " (rauw ei) echt een heel vies woord... daar krijg ik echt een heel vies gevoel bij. Het is ook best vies natuurlijk, maar het klinkt gewoon ook heel vies
Wat ik ook zo'n domme uitspraak vind is als mensen op 31 december tegen elkaar zeggen Een prettig uiteinde. Het klinkt alsof iemand gaat sterven.
Dat is net zoiets als zeggen dat je vroeg bent ingeslapen in plaats van vroeg in slaap gevallen. Dat hoorde ik echt
Mijn pedicure heeft het altijd over mijn 'voetjes' en mijn 'nageltjes'. "Kun je je voetjes even hier neerzetten?" "Zullen we je nageltjes even gaan lakken". Ik heb gewoon een gezonde maat 39
Als er maar geen einde lijkt te komen aan de taken die je op je werk moet afmaken zeggen: "Ik kom maar niet klaar!"
Whaha idd en een kind dat borstje drinken zegt....o ik ga zowat over mijn nek. Leer een kind dat dat melk heet.
En dan ben ik nog wel zo'n moeder die zelf ook borstvoeding geeft, maar ik krijg daar ook " jeuk" van. Ook heel erg: aan de tiet en tietjesmelk.
Tja, dan kan je het wel raar vinden (net zoals 'kinderen in bed steken'). Ik vind het zelf ook vreemd hoor.
Ja, maar voor mij klinkt bijna al het Vlaams raar. Is het andersom dan niet zo? Dat Belgen veel Nederlandse woorden of uitdrukkingen maar raar vinden.