Ja, heel erg. Ik heb zelf lang borstvoeding gegeven maar ik heb dat soort termen nooit gebruikt. Toen een vriendin eens zei dat ze "er nog één aan de tiet had hangen" kreeg ik ook echt jeuk. Ik vond dat echt ordinair klinken.
Ow maar dat heb ik überhaupt met de term 'vers'. Hoe vaak ik hier en elders niet lees dat men verse worst oid gaat eten... Wie eet er überhaupt dan oude en/of bedorven worst? En sowieso vind ik het een term die tegenwoordig overal maar te pas en te onpas wordt neergekwakt zonder dat men zich echt verdiept in de definitie 'vers'...
Ik heb nog wel een jeukgeluid ipv een woord. Dat overdreven gekraak van chocolade in de Magnumreclame. Dat vind ik zo'n akelig geluid. Maar ik kan dan ook echt niet tegen eet- en drinkgeluiden. Ook cola-reclames met dat geklok vind ik echt verschrikkelijk. Dat die dame in de magnumreclame na dat geluid zo smerig langs haar lippen likt helpt ook niet echt. 😝
Oh ja, gadverdamme. Laatst las ik ook dat iemand het 'vloeibaar goud' noemde. Rot op zeg, het is gewoon melk. Doe normaal.
Dan ben ik benieuwd hoe degene sperma noemt , vloeibaar zilver misschien? Echt, gadverdamme. Snap sowieso niet dat bv of welk ander lichaamssap/vloeistof zo opgehemeld wordt.doe je met stront toch ook niet terwijl dat ook zeer natuurlijk is. Maar goed, ik dwaal af
Wedden? Hoofdluis, hoofdluis, hoofdluis, hoofdluis, hoofdluis, hoofdluis, hoofdluis, hoofdluis, hoofdluis, hoofdluis, hoofdluis, hoofdluis!
Ik heb ook een hekel aan de uitdrukking: ' het zij zo'. Of als mensen weggaan "hoi" zeggen. Of goeiesmorgens...