Ect in plaats van etc voor etcetera Bonusdochter (of zoon) Kampnaam Tokkie En absoluut op nummer 1 (ge)flabbergasted.
Kids, oh my god (geen woord maar toch) en van het man/zoon/dochterlief hier word ik echt een beetje misselijk.
Haha, nou in het Noorden ook hoor. Ik bestelde in Twente een keer niksvermoedend "friet", en dat had ik beter niet kunnen doen. Werd uitgelachen en ze vroegen gelijk "bdoellie ptaaat?" Dus tja... Friet betekent dat het gefrituurd is. Patat betekent dat het aardappel is. Dus technisch gezien moet je beide termen met elkaar combineren, dan is het 100% correct. Hebben we allebei een beetje gelijk, haha.
Ik krijg jeuk van dat gemiep over friet/patat. 😏 Omdat het regionaal verschilt heeft iedereen gelijk.
In België zijn het frieten In Frankrijk frites In het engels fries In het duits fritten Tja..... Patat is dus onzin
Denk niet dat we het daar eens over kunnen worden. Patat is geen onzin, wel lekker! Is het patat of friet?
De meeste mensen uit die regionen zullen patat waarschijnlijk friet noemen. Kunnen ze ook niets aan doen.