Wat is jullie kijk hierop?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 2g4e, 6 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ik zou mijn man zeker laten gaan maar wel met eigen auto. Dat moet geen probleem zijn lijkt mij.

2. Kimcrans

Kimcrans Lid

27 feb 2014
    37
    0
    0
    Paard
    Amstelveen
    Nou ik zou het toch ook echt vervelend vinden.
    Het is dubbel want ik zou me schuldig voelen als hij niet kan gaan, maar dan moet hij maar zorgen dat als er iets gebeurd hij direct terug kan komen! Dus of niet drinken of inderdaad taxi of iets dergelijks.
    En als hij dat onredelijk zou vinden, dan ben je maar lekker onredelijk toch?

3. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Mijn man zou het zelf wel bedenken hoe of wat. Ik weet zeker dat hij bij de geboorte wil zijn, 100x liever dan op een bierfiets zitten...

4. Kimcrans

Kimcrans Lid

27 feb 2014
    37
    0
    0
    Paard
    Amstelveen
    En zo hoort het ook!

5. soeza

soeza Niet meer actief

De bevalling van je bloedeigen kind lijkt me toch geen verplichting? :D

Mijn man had een vrijgezellenfeest toen ik ruim 39 weken zwanger was. Uiteindelijk heeft hij zelf besloten om niet te gaan omdat hij bang was dat hij het anders zou missen... (1e en 2e bevallingen waren heel snel gegaan)

6. Mnon

Mnon Niet meer actief

Het kost ook geen €2000.- ik zou de gok zeker nemen. Ts is dan nog niet a terme dus hoe groot is de kans? Als ik of mijn man op een vrijgezellenfeest zou zijn en iemand gaat papa worden dus moet weg dan zou ik met alle liefde €10/€20 meebetalen aan een taxi, liever dat dan dat iemand nuchter moet(ECHT willen is anders) blijven. Na de bevalling zal de papa ook veel moeten doen ivm keizersnee dus ja dan zou ik een vrijgezellenfeest van zijn broer gewoon vol laten vieren. Niet denken in problemen maar in oplossingen.
    Al is hij mega dronken, denk je dat de gedachte dat je kind geboren gaat worden niet mega nuchterend werkt?

7. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Meen je dat echt, joh? Ik zou me kapot schamen en vreselijk balen/verdrietig zijn als m'n vent lallend en stinkend naar bier, mogelijk te laat, in het ziekenhuis arriveert. En geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om 20 euro te betalen omdat iemand zo nodig moet zuipen. Voor die 20 euro koop ik liever 2 pakken luiers!
    Wat is het nou voor opoffering om zelf te rijden en niet te drinken? Bovendien kan hij na de bevalling ook echt wel een keer een avondje lol hebben, hij hoeft geen borstvoeding te geven;)
    Alsof het het einde van de wereld is om niet te drinken, heel apart voor mij persoonlijk, en ik tufte er echt niet in voor de zwangerschap hoor.

En ik kan je verzekeren: de gedachte dat je kind geboren gaat worden zal er níet voor zorgen dat de alcohol spontaan uit je lijf verdwijnt:D

Ieder z'n mening natuurlijk, dat vooropgesteld!

8. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Nou sorry hoor maar ik wil geen vent met dikke alcoholwalm naast m'n bed hebben hoor. Denk ook niet dat ze hem dan op de OK binnen zouden laten.

9. Mnon

Mnon Niet meer actief

#29 Mnon, 7 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mei 2014
    Ts is toch nog niet a terme tijdens het vrijgezellenfeest?! De kans is dus klein. Mijn man kan een lekker biertje drinken maar hij is nooit dronken als een puber. Neem aan dat een volwassen vent zijn grenzen kent. (Mijn man heeft altijd fisherman friends bij zich, dus stinken naar alcohol zal wel meevallen, Het is anders als je zeker weet dat je die dag gaat bevallen of als je de 37 weken voorbij bent. Maar om nu al te zeggen dat papa in spe maar met eigen vervoer moet gaan of thuis moet blijven.... Kijk op zijn minst naar hoe het tegen die tijd ervoor staat met lichamelijk welzijn en eventuele "problemen" in de zwangerschap. Ben je tegen die tijd een hulpeloos schaap, dan is het logisch dt manlief thuisblijft maar als je je goed voelt, waarom zou het niet kunnen?

Blijkbaar hebben wij gewoon een heel relaxte relatie. Ik zou er niet zo moeilijk over doen, in ieder geval niet al weken van te voren zeggen dat hij niet mag drinken op het feestje. Tuurlijk is alcohol absoluut niet noodzakelijk, maar als iedereen een borrel drinkt dan zou mijn man ook wel willen. (Voordat jullie denken dat ik een hork van een vent heb die heel vaak drinkt waardoor ik het normaal vindt, een krat bier gaat hier meestal (een) maand(en) mee. En hij maakt bloemetjeskettingen voor onze dochter. Dus ondanks dat hij zou gaan en zou drinken, is hij echt wel een fantastische vader!)

Ts hoe zou jij het graag zien dan? Man kan/wil niet rijden, je wilt het hem niet ontzeggen....? Ik ben er wel benieuwd naar.

10. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    helemaal mee eens ;)
    Ik begrijp je helemaal hoor ts.
    Mijn eerste is met 36 weken geboren, ging super snel allemaal, dus bij de tweede wou ik hem het liefst vanaf 35 weken continu in mijn buurt hebben ;)
    Eigenlijk is het niet relevant wat wij vinden he; als jij het niet fijn vind, hoort jouw vriend daar rekening mee te houden. ;)

11. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Je hoort me nergens zeggen dat ik wil dat hij thuisblijft. Ze gaan nadat ze 's middags op een partyboot hebben rondgevaren en gegeten een kroegentocht houden tot in de late uurtjes. Persoonlijk had ik liever gezien dat ze na die partyboot richting huis zouden gaan en dan hier in het centrum de kroeg in zouden duiken. We wonen nou niet bepaald in een duf dorp waar geen kroeg te vinden is ofzo. Ik vind het ver gaan om van hem te verlangen om na het eten naar huis te komen maar liever heb ik dat wel. En ik zou het ook zeer op prijs stellen als hij geen alcohol drinkt die dag. Hij drinkt nooit maar als hij drinkt, stopt hij ook niet na drie biertjes ofzo. Ik vind het moeilijk om er tegenover hem over te beginnen omdat ik me dan zo'n zeikerd voel ofzo. Ik had gehoopt dat hij zelf wel met iets zou komen.

En zeggen dat de kans heel klein is omdat ik dan de 37 weken nog niet gepasseerd ben, helpt bij mij echt niet. Ik roep al weken dat ik bang ben dat ik de 38 weken (dan krijg ik m'n geplande keizersnede) niet ga halen en vooral omdat dit kindje zo voor ligt ben ik bang dat de vliezen eerder breken. Als dit dan overdag zou gebeuren kan ik zo iemand optrommelen maar niet als het al middernacht is en ik heb ook nog een dochter op bed liggen. Gelukkig snappen velen van jullie mijn angst wel.

12. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Ja is ook het fijnst als je man zelf met iets komt, zoals sommige mannen dat wel doen. De mijne ook, die drinkt zelfs spontaan uit solidariteit m'n hele zs niks ookal vind ik dat echt niet nodig, maar daar heb jij niks aan.

Dan blijft er toch niks anders over dan hem laten weten dat je er niet gerust op ben en vertellen wat je zorgen zijn.
    Als je dan vervolgens niks zegt over wat je zou willen wat hij wel of niet doet, geef je hem alsnog de kans zelf met iets te komen. Dat voelt voor jou dan ook beter.
    Goede kans dat ie nog niet zover vooruit gedacht heeft en de "tip" wel even kan gebruiken

13. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Wat vind hij er zelf van?

14. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Misschien moet je het er met hem over hebben, in plaats van met ons? Jij zegt dat hij niet zelf wil rijden, maar heeft hij dat ook daadwerkelijk gezegd tegen jou? Of is dit jou aanname?

15. Mama Rebecca

Mama Rebecca Actief lid

15 feb 2014
    219
    0
    0
    Hier was de afspraak week 37-42 (als uk er nog niet zou zijn) altijd eigen vervoer. Werd al misselijk van het idee dat hij met bierlucht naast me mee stond te puffen, nee dankje.... Laat staan dat hij de helft niet mee zou krijgen.

Gelukkig dacht hij er zelf ook zo over en zei ook dat ik 9mnd (+maanden erna met bv) niet kon drinken, dat hij die paar weken ook wel zou redden. Ook al waren er wat (zuip) feestjes in die periode.

16. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik zal het er ook zeker met hem over gaan hebben maar wilde hier eerst even peilen naar soortgelijke situaties van zp-leden. Ook wilde ik even weten of ik me sowieso niet aanstel en mijn angst voor te stellen is dus vandaar dat ik dan dit forum raadpleeg. Ook dat is het idee van dit forum toch?
    Hij heeft nog niet daadwerkelijk gezegd niet met eigen ervoer te willen gaan maar we hebben het er ook nog niet over gehad. Het is dus een aanname maar die kan ik je op een briefje geven. Hij rijdt niet graag en al helemaal geen onbekend terrein en in het donker.

17. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Hier hadden we sowieso de laatste weken de afspraak dat hij nuchter moest zijn, stel je voor dat hij me naar het ziekenhuis zou moeten brengen? Of dat nou 80 km weg is of 2 km verderop.
    Ik zou hem lekker laten gaan, maar met eigen auto, dus geen drank en mobiel paraat.

18. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Okay, nou ik heb het net even ter sprake gebracht maar nuchter gaat hij niet blijven. Hij zegt zelf prima in te schatten wat verantwoord is en zal zich niet lam zuipen maar hij zal gewoon wat biertjes drinken. Ik ga niet eens over het vervoer beginnen want dat is sowieso nog een issiue tussen de mannen want ze willen met 11 man in een 8 persoons busje gaan en daar zijn sommige het uiteraard niet mee eens. Nou ja, we wachten maar af.

19. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    mijn vriend zit op die termijn voor een maand in miami. hij heeft een jobaanbod. gaat hij niet, geen werk daar. zijn droom.. .ik zou hier totaal geen probleem van maken. taxi is sneller genomen dan een vliegtuig! succes! komt wel goed met een taxi!

20. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Sorry maar ik snap sommige reacties niet; moet een partner dan de laatste 4 weken constant in de buurt zijn?

Deel Deze Pagina