Ontzettend ongeduldig!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Oreokoekje, 16 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Hoi allemaal,

Ik heb mij zojuist in het voorstelhoekje voorgesteld en ga nu meteen door naar hier. Want dat is waar ik, na jaren mee lezen maar niks schrijven hier, mee wil beginnen.

Even kort; ik ben 26, bijna 1 jaar getrouwd, 13 jaar aan de pil geweest en sinds september gestopt. Ik ben toentertijd aan de pil 'gemoeten' omdat ik echt ziek werd van de vreselijke buikpijnen en ontzettend & lang vloeide.

Nu, 13 jaar later, ben ik meteen goed en regelmatig ongesteld geworden en heb ik ook een eisprong gehad (die ik de 1e keer héél erg goed voelde en nu nog steeds wel aanwezig 'voel'). Echter ben ik (nog) lang niet zo hevig & veel aan het vloeien als toen en ook de buikpijn valt erg mee. Ook duurt mijn menstruatie niet lang; misschien zo'n 4 dagen waarvan 2 met helderrood bloed. Ik heb dit bij mijn HA aangekaart en die gaf als antwoord: dit is een gewone ongesteldheid, niks aan de hand. Wellicht wordt het nog heviger maar je hebt een eisprong en daar gaat het om!

En zoals je wel zult verwachten; ik ben ook nog niet zwanger. Al met al maakte ik me best druk, er gaan veel gedachtes om in mijn hoofd en ik heb eerlijk gezegd niemand waarmee ik het kan bespreken. Met 1 van mijn beste vriendinnen heb ik het contact verbroken omdat ze, na moeilijk zwanger worden, eindelijk zwanger werd en zichzelf steeds verder van me distantieerde, leek het wel.

En mijn andere beste vriendin blijkt nu ook moeilijk zwanger te kunnen worden en zit nu volop in de MMM. Ik wil haar niet lastig vallen met mijn twijfels en gezeur. Ik hoop dus een beetje mijn ei kwijt te kunnen hier.

Natuurlijk springt de ene naar de andere zwangere vrouw in mijn omgeving omhoog! Zul je altijd zien ;)

Mijn man en ik hebben ons 3 weken geleden laten testen omdat ik bij de HA heb geklaagd over mijn 'gedachtes'. Ik ben er teveel mee bezig en dat terwijl ik me nooit echt druk maar over dingen - maar over dit, hier ligt het totaal iets anders! Hij zei meteen: 'ach, dan laten we het toch even testen?'. Totaal niet verwacht! Dacht eerder een liefkozend preekje te krijgen.

Bij mijn man was alles goed en ook bij mij zag het er goed uit, alleen konden ze op de inwendige echo geen eisprong vinden. Die bleek 4 dagen naderhand te zijn want; ik kreeg buikpijn en deed voor de gein een ovulatietest. Die liep positief aan, ik heb daarna nog de HA assistente gebeld en die gaf als antwoord: 'we wilden je eigenlijk doorsturen om je eisprong nog te vinden maar dit is fijn, ik geef het door'. Ik heb dan zelf maar geconcludeerd dat ik ook oké ben?

De ziel is wat gerust nu maar sinds ik gisteren toch weer ongesteld ben geworden, ben ik toch weer wat weemoediger. Ik weet dat het lang kan duren allemaal maar ik vraag me af wanneer je nou eigenlijk seks moet hebben? We doen het om de dag, meestal, zoals overal op internet staat maar...wanneer begin je daarmee? Hoeveel dagen voor je geschatte eisprong?

Mijn cyclus is meestal 28 dagen, maar de laatste 3 maanden rond de 30/31 zelfs. Al weet ik niet goed waar ik moet tellen, want het begint altijd met 3 dagen oud bloed, lijkt het wel. Ik ben in de war qua mijn cyclus.

Lang verhaal maar: ik ben 13/2 voor het laatst ongesteld geweest, ik testte 3/3 positief (ovulatie) en we hebben die dag en de dag erna seks gehad. Ik ben gisteren begonnen met bruin te vloeien. Weten jullie nu hoe het zit? En wanneer hadden we dan seks moeten hebben?

Groetjes,

een licht wanhopig Oreokoekje

2. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Vooral VOOR je ovulatie klussen :). Maar probeer soizo in de week dat je je ei verwacht meerdere keren te klussen ;).
    Het kan gewoon even duren. Succes met proberen!

3. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    hallo!

ik begrijp je angst ! Had ik ook, die werd bij mij snel door broken in de 3 maand :)
    probeer er niet teveel mee bezig te zijn!

je hebt een mooie regelmatige cyclus! Je kunt zelf uitrekenen wanneer je eisprong is! Maar je kunt het ook met ovutesten doen! Heb ik de 3e maand ook gedaan en toen was het raak!
    wij hebben 4 dagen voor positieve test geklust, op de dag zelf, en 2 dagen later! Zo ligt er altyd wat vers sperma klaar!
    de rest van de weken hebben we wel geklust maar minder! Moet wel leuk blijven! De week van de eisprong het meeste!

je menstruatie is goed zo, ik was maar 1 dag ongesteld! En zie mijn banner! Fijn dat je weet dat alles goed is bij jou en je man! En je hebt een eisprong! Wees daar blij om, er zou niets je meer in de weg moeten zitten!

veel plezier en geniet ervan!

4. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    oh, en jullie hebben goed geklust hoor in je vruchtbare dagen!

5. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Ik kan me je ongeduld goed voorstellen; de wens is gewoon sterk. Maar helaas is het gemiddelde van een jaar om zwanger te worden niet voor niets gesteld. Het lichaam van veel vrouwen heeft echt even de tijd nodig om te gaan snappen wat er nu van verwacht wordt. Helaas zegt een regelmatige cyclus daarbij niet alles. Ik heb verhalen gelezen en gehoord van vrouwen die meteen een regelmatige cyclus hadden, maar na een half jaar ineens begonnen te rommelen. Ook kan het zijn dat je lichaam na de eisprong en bij bevruchting van het eitje nog niet helemaal doorheeft wat er dan gebeuren moet qua hormoonhuishouding. Dat komt in principe vanzelf, maar vraagt veel geduld. Echt heel moeilijk...

Sterkte!

6. mowglie

mowglie Lid

12 mrt 2014
    42
    1
    6
    NULL
    NULL
    Ik snap je onzekerheid en ongeduld heel erg goed! Ik ben zelf een aantal maanden geleden ook naar de HA geweest om mijn onregelmatige (tot geen) cyclus te bespreken. Er is toen uit mijn bloedonderzoek niets geks naar voren gekomen. Ik heb aanstaande woensdag opnieuw (eindelijk durven maken) een afsrpaak bij de HA. Ik hoop dat ik serieus word genomen en niet weg gestuurd zal worden met 'het zal wel goedkomen'.

Lastig dat je in je omgeving niet direct iemand hebt om je hart bij te luchten. Ik ervaar dat zelf ook wel een beetje. Een aantal van mijn vriendinnen zijn al moeder en laten duidelijk merken dat zij het met 'moeders onder elkaar' goed kunnen vinden. Ik voel me regelmatig het buitenbeentje.

Ik hoop dat het bij jullie snel zal gaan lukken! Het is in ieder geval erg positief dat je een regelmatige cyclus hebt! Wellicht kun je proberen om te gaan temperaturen?

7. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Hey Mowglie, wat ontzettend rot dat je je echt een buitenbeentje voelt :( ik heb er juist ook een paar bemoeials bij zitten. Ook irritant! Eigenlijk is het ook nooit goed. Bemoeien ze zich teveel, is het irritant. Vraagt niemand er naar en kun je je ei niet kwijt, is het ook niet goed.

Hoe ging je afspraak bij de HA?

8. mowglie

mowglie Lid

12 mrt 2014
    42
    1
    6
    NULL
    NULL
    Het is natuurlijk ook niet snel goed 😉 maar hier word ook wel eens gevraagd wanneer wij gaan beginnen. Maar dat zij meer de oppervlakkige mensen die we kennen. Helaas nig niet bij de HA terecht gekund. Ze belde gisteren op dat mijn eigen HA ( de enige vrouwelijke in de praktijk) er 6 weken uit ligt. Balen!! Nu heb ik maandag een nieuwe afspraak bij de andere arts in de praktijk! Hoop dat die man me wil snappen.
    Wij zijn vorig jaar april begonnen..

9. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik snap je volledig. Maar als ik een tip mag geven, begin dan eens met temperaturen. Dat is nauwkeuriger om je ei vast te stellen dan ovulatietesten. Vaak komt het ei pas 1 a 2 dagen later dan het moment dat je een positieve test hebt. Ik zou tempen, dan krijg je een beter idee van je LF.
    Enneeuh... 4 -5 dagen voor je ei beginnen klussen (om de dag of elke dag (heb ik gedaan, als het zaad van je man ok is dan geeft dat geen probleem) en tot een dag erna zou ik zeggen!

Deel Deze Pagina