tygo heeft hier die grote rode kat van jans jans en de kinderen, hij vind hem helemaal geweldig... hij doekt(knuffelt) met poes en dat ding moet overal mee naartoe van mij mag het... ik zal hem die knuf niet afnemen, dat bepaalt ie wel als ie ouder is
Ja idd waarom zou je de knuffel afpakken??! Mijn zoontje heeft ook een slaapknuffel en daar sabbelt ie op en s'ochtend speelt en "praat"ie ermee! Hij gaat ook overal mee naar toe...zou niet weten waarom je dat je kindje moet afnemen...
Ja ik zie er ook niet echt het nut van.. wat is dan de rede dat haar kind geen knuffel meer mag? Kijk van een speen ofzo kan ik nog inkomen, slecht voor tanden of taalontwikkeling. Maar het is toch fijn voor een kindje om vooral s nachts een knuffel te hebben!
mijn vader is bijna 70... hij had vroeger een slechte relatie met zijn vader.... en het punt dat steeds terugkeert in zijn verhalen is dat zijn vader zijn knuffelbeer heeft weggegooid...... moet er wle bijzeggen dat de hele situatie vroeger niet fijn was.... steeds verhuizen..... ruziende ouders en dramatische scheiding met armoede etc.....maar dat zijn enige veilig knuffelbeer werd weggegooid.... dat heeft gewoon een trauma opgeleverd.... zo erg zelfs dat toen ik een zak met speelgoed tutlapjes van josefien op zolder opborg hij heel erg kwaad werd of ik niet zeker wist dat haar favoriete speeltje ertussen zat... ze was toen 6 maanden en toe aan iets interesanter speelgoed dus dat was nog niet het geval.... maar ik bedoel maar..... nu wil ik niet beweren dat je per definitie je kind beschadigt... want daar is wel wat meer voor nodig... maar ik zie niet in wat de meerwaarde er van is om je kind zijn veilige vertrouwde knuffeltje weg te pakken in deze toch al spannende en nieuwe grote wereld voor zo,n klein ukkie gr Jose
hahahahaha ik slaap ook nog af en toe met me knuffel jemig dat vind ik echt lullig als dat afgepakt word dat is iets heel anders dan een speen ofzo
Knuffel hoort hier echt bij het bed ritueel En is niet te missen! Het eerste waar ze naar kijkt en zoekt in bed en die ze meteen te pakken heeft en echt mee knuffelt, kust en kletst: geweldig! (we hebben nu in totaal 4 knuffels, je weet maar nooit )
hoi, ik had al gereageerd, maar ik valt me ineens nog wat te binnen en ben wel benieuwd hoe jullie daarover denken. Mijn zoontje heeft wel een paar keer geslapen met een beertje, van 25 cm bij 10 cm ofzo, maar ik had gelezen dat het (ivm wiegendood) gevaarlijk is om een `grote`knuffel in bed te leggen. Ik leg nu 3 kleine knuffeltjes in zijn bedje. Geven jullie een grote knuffel mee in bed en zijn jullie dan niet bang dat de kleine zijn neus erin drukt en niet meer ademen kan?
@Ons Kleintje Ik geef al best een tijdje een groeter knuffel mee in bed omdat ik er het vertrouwen in heb dat Kyra het zelf op kan lossen mocht ze met haar neusje er in gaan liggen. Maar als jij het geen fijn gevoel vindt zou ik het gewoon bij de kleine knuffeltjes laten. @TS Ik vind het erg zielig voor het kindje en geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken om zoiets te doen!
Ik heb zelfs 2 knuffels inmiddels op voorraad! Ik zal Tygo's tutdoekje nooit afpakken. Wel is het zo dat we op een gegeven moment de speen en het tutdoekje achter lieten in bed. Heb gezien hoe mijn neefje zich hechtte aan zijn speen en knuffel, ook overdag, hoe dit problemen met zijn tanden en spraak opleverde, dus dat wilde ik voorkomen door op tijd te leren dat zijn knuffel en speen voor slaaptijd is. Als we ergens heen gaan, heb ik het wel altijd bij me voor het geval hij moe word, dan heeft hij er troost aan en ook savonds als ie nog even bij ons op de bank hangt in zijn pyama mag hij alvast zn speen en tutdoek hebben. Er zou geen enkele leeftijd voor mij zijn waarop ik zijn knuffel af zou pakken (speen is natuurlijk een ander verhaal ) Wat er hier wel meer gezegd wordt, hij of zij komt vanzelf op een leeftijd waarop het niet meer 'stoer' is en dondert het ding wel uit bed of ruimt um op...
Wiegedood is geen echt risico bij kinderen die oud genoeg zijn om te draaien etc en zeker niet in combinaties met knuffels. Wiegendood komt ongeveer 7-10 per jaar (op 200.000 geboortes)voor en de oorzaak is eigenlijk altijd onbekend en bijna altijd te relateren aan roken tijdens en na de zwangerschap! Verstikking door knuffels in bed is echt heeeeeeeeeeeeeel zeldzaam (als het al ooit voorkomt ).
Valerie slaapt ook met een knuffel. Overigens blijft die knuffel wel in bed, wil niet dat ze overal en altijd de knuffel nodig heeft, in bed is voldoende.
Ooh wat ligt hij heerlijk te slapen! zo'n bumbaknuffel heeft mijn zoon ook is ook onmisbaar in zijn bedje, krijgt elke avond voor het slapen gaan een knuffel en kusje van mijn zoon en dan gaan ze slapen
klopt! Het is niet zo dat een favoriete knuffel hebben betekent dat er iets aan de hand is met de hechting. Ook bij aanwezige en liefdevolle troostende ouders is een favoriete knuffel belangrijk. (voor degenen die zich erin willen verdiepen: google eens op de term 'transitional object') Het kind kan bij afwezigheid van de ouders (dus ook als alles prima verloopt in de ontwikkeling) zichzelf troosten in geval van angst, verdriet etc. Die gevoelens leert het kind te verdragen via zijn knuffel. Misschien heb je wel eens gemerkt dat je je ergens angstig over voelt of onzeker, en dat je dan aan je moeder denkt en dan rustig wordt, omdat je weet dat ze je zou troosten. Kortom, je kunt jezelf troosten door de GEDACHTE aan je moeder. Een kindje moet dat nog leren en de overgangsperiode van 'de ouder is echt aanwezig en troost' naar 'ouder is afwezig en kind kan zichzelf troosten' wordt vergemakkelijkt door de knuffel, oftewel het 'transitional object' (overgangs-object). Eigenlijk troost de knuffel het kind, maar staat de knuffel voor de troost van ouders/ouderfiguren. Mooi he! conclusie: afpakken van knuffel is wreed en moet je JUIST NIET doen! groetjes Amber
Ons zoontje heeft er wel meer als 1 in bed liggen.Iedere avond rangschikt hij ze zodat ze "goed "liggen. Wij vinden het alleen maar lief.Hij heeft 1 favoriet en dat is Woezel.Hij mag die alleen maar mee naar bed nemen want ik ben veel te bang dat we hem ergens vergeten of kwijt raken.We hebben wel een reserve maar die ruikt of voelt anders want die legt hij meteen weg.
Ik vind dat ie een knuffel mag hebben tot hijhem zelf niet meer wil, als hij uit logeren gaat heeft hij altijd iets vertrouwds. Bij ons is er 1 regel en die is kroelletje hoort in bed en niet beneden. (behalve als ze ziek zijn)
Wat een ONTZETTEND scheetige foto zeg en ik maar bang zijn met die grote knuffel in bed (zie mijn vorige reactie.. pff)
*kucht* Ik ben 25 jaar oud en heb welgeteld 2 nachten zonder mijn knuffel geslapen. Nog nooit zulke slechte nachten gehad, haha! Toch heerlijk, zo'n veilig iets van jezelf, ik zie het probleem ook ECHT niet, WAAROM moet een kind van zijn knuffel af? Heeft toch niemand last van?
Als ik ruzie wil met mn kind dan moet ik zijn Oes (ooievaarknuffel) afpakken. Geen haar op mn hoofd die daar aan denkt, oes heeft hem al door vele moeilijke perriodes heen geholpen, het is zijn troost, veiligheid en zijn maatje! Ik heb vanaf het begin af aan Oes iedere week omgewisseld, en nu heb ik er een stuk of 15 van die ooievaartjes liggen, en als hij vies is, gaat hij in de was, zonder probleem. Als Quinn ziet dat er een vlek op de Oes zit, dat gooit hij hem zelf al in de was haha zo schattig, en dan komt er gewoon een andere Oes Hierbij een foto van een van de momenten dat Oes erg belangrijk was