Ik las dus Buu Business Unit. BuZa wordt ook vaak ingekort tot BU. Is See You dan SY? Ik ben niet zo thuis in die platte taal. Counselling vind ik trouwens niet 'eigentijds en fris'. Wat is je doelgroep?
Vind je? Ik heb geen idee wat een 'coach' die niks met sport te maken heeft, doet. Hip gedoe allemaal dat coaching, counseling en consulting.
Tuurlijk, haha! Maar ik lees dat nooit zo he, dat zit niet in mijn systeem. U2. Verder kom ik niet, gwahaa!
Je moet juist omdat je iets wilt gaan doen waar weinig van is duidelijk zijn in wat je doet. Counseling is er al zat namelijk. Je moet dus een naam hebben waaruit naar voren komt dat het met zwangerschap te maken heeft. Ook met een logo moet je daar over nadenken. En check eerst ff of de naam die je kiest niet al bestaat via google en kvk site. Succes
Ach ja, ergens heeft zogelukkig wel een punt. Iedere gek kan zichzelf coach, counselor of consultant noemen. Dat is namelijk geen beschermd beroep, en je hebt er geen enkel diploma of wat voor kennis dan ook voor nodig. Niemand ziet toe op de kwaliteit. En dus zie je ook van alles langskomen wat zich onder die noemer presenteert. Toch roept het wel een bepaalde verwachting op over wat iemand doet en wat iemand kan, toch?
Ik vind het vaak het professioneelst staan bij ZZP-bedrijven als gewoon de naam van de persoon het merk is. Dus zoiets als Marietje Jansen, Fertiliteitscoaching of zoiets.
Ik vind het denk ik niet heel prettig om mijn naam te gebruiken. Moet ik eens over nadenken. Ik vind het soms ook te zakelijk. @Yummy, wat vind je onprofessioneel aan BU? De afkorting?
Je kunt het ook gewoon 'Praktijk voor Zwangerschapscounceling en -coaching' noemen. Misschien wat droog maar dekt de lading.
Bij BU Be You denk ik meer aan een winkel voor kleding ofzo. Komt niet zo proffesioneel over. Ik zou er idd ook gewoon een eigen naam aan plakken. Janssen Coaching.
Coaching and counseling zou in het nederlands "raadgeving en advisering" zijn. Maar dat klinkt dan weer zo bank/hypotheek-achtig..
Ik wil me richten op alle issues rondom zwangerschap en kinderwens. Dus dan is het eigenlijk beide. Daarom wil ik ook niet iets met zwangerschap in de naam. Dat is voor mensen die met kinderloosheid te maken hebben denk ik niet zo prettig. Een vriendin van mij kwam nog met de naam Back to Balance. Wat vinden jullie daarvan?
Geen ideeën over een naam, maar toen ik mijn bedrijf begon las ik toevallig ergens dat je beter niet je eigen naam kunt gebruiken. Bij een eventueel faillissement of andere narigheid (je kunt niet in de toekomst kijken), kleeft jouw eigen naam daar altijd aan. Neem Dirk Scheringa, als die bank niet de Dirk Scheringa Bank had geheten, waren wij zijn naam waarschijnlijk allang vergeten.