Paroxetine, wie ervaring?

Discussie in 'De lounge' gestart door Es09, 11 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Haai meiden.

Ik slik al 2 jaar (net na de geboorte van mijn dochtertje) anti depressiva Paroxetine 20mg

Ik voel me daarbij erg goed, en heb al bijna vanaf mijn pubertijd last van hoge ups en lage downs, en nu met deze paroxetine heb ik daar weinig last meer van. Ik heb dit gekregen na de keizersnede van mijn dochtertje, omdat ik last kreeg van postnatale depressie.

Nu al 2 jaar voel ik me gewoon ''normaal'' en gaat het echt prima.
    Nu heb ik wel zitten denken om het af te gaan bouwen, want het lijkt mij dat ik dit toch niet mijn hele leven kan blijven slikken.

Nu heb ik dinsdag de laatste pil ingenomen van mijn laatste strip en was helemaal vergeten om nieuwe te halen.. Dom dom dom.. Maar ik ben erg ziek geweest en mijn dochtertje is nu erg ziek, dus er is gewoon weinig van gekomen.
    Nu heb ik vanmorgen de HA gebeld en kan ik ze gelukkig morgenmiddag ophalen.

Maar ik heb gewoon last van afkickverschijnselen!! Hartkloppingen, zweten, trillen.. echt niet normaal! Ik ben er gewoon echt goed beroerd van!

Iemand ervaringen met dit middel, en met afbouwen of ermee stoppen?

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ikzelf alleen met een ander AD maar een direct familielid heeft dit ook heel erg met stoppen of afbouwen paroxetine, erg last van oorsuizen daarbij.
    Ik heb een ander middel geslikt (andere groep antidepressiva) maar ook behoorlijke onttrekkingsverschijnselen gehad, echt ziek van geweest.

3. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.391
    871
    113
    home sweet home
    je kan het beste even in overleg met arts afbouwen. die kan inschatten wat het verstandigst is. In stappen of cold turkey.

4. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Je mag paroxetine nooit zomaar zelf afbouwen, maar in overleg met je huisarts. Je kan namelijk niet zomaar op eens stoppen.

5. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Ik heb veel ervaring met paraxotine, je kan niet zomaar stoppen maar geleidelijk afbouwen 14 dagen een halve en dan stop

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb ook altijd begrepen, dat opbouwen net zulke klachten kan geven als afbouwen en behoorlijk heftig dus ook. Dus het moet erg rustig gebeuren. Ik slik zelf andere a.d -15 mg - maar wil echt in sprongetjes van 2.5 afbouwen. En als ik bij de 10 kom - zal ik al blij zijn. Ik voel me zo goed met de medicatie, dat ik ook weer niet alles op het spel wil zetten om af te bouwen.

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik had ook veel last van het afbouwen, vooral tintelende handen.
    Na een maand nadat ik helemaal gestopt ben was het helemaal weg. Sterkte!

8. Ja het afbouwen is erg zwaar! Je kan niet in 1x gewoon stoppen dan voel je je zo naar.. ik heb ook wel eens dat ik te laat was met nieuwe medicijnen bestellen en dat ik te laat een pil nam, en dan duizelde de wereld zo.. ik deed in stapjes van een kwart afbouwen maar had dan ook andere dosering. Heb nu zoloft al heel lang.

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Klopt idd dat je niet zomaar kunt stoppen, je moet het goed afbouwen in overleg met arts. Dat is bekend. Staat ook in de bijsluiter overigens

10. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Ja mijn ex heeft dat geslikt. Afbouwen is zwaar en je moet echt stap voor stap afbouwen. Dus eerst drie kwart pil voor paar weken dan een halve etc je mag nooit in 1 x stoppen ermee!

Deel Deze Pagina