hongerige baby 4 maanden

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Ior, 9 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ior

Ior Niet meer actief

Hallo meiden,
    Ik heb ff advies van jullie nodig.
    Mijn zoon is 4 maanden oud, 64cm en 6990 gram. Hij drinkt 190/6
    Hij krijgt vanaf begin dec al fortevoeding vanwege zijn honger. Dit ging direct super en hij sliep weer netjes de hele nacht door. 2 weken later liet hij nog maar 3 uur tussen de flessen, maar nog sliep hij door (van ongeveer 8 tot kwart voor 7) nu komt hij weer om de 4 uur voor een fles alleen tussen de 4e en 5e fles zit 2,5uur.
    Sinds 4 nachten komt hij ook weer... en drinkt zijn fles ook leeg, dus 6 x 190/6.
    Dit is veel te veel. Ik heb advies gevraagd bij het cb vandaag maar die horen je vraag waarschijnlijk helemaal niet.... hun advies is namelijk 4 x 180/6.:(
    Daar heb ik dus ff niets aan nu.

Kunnen jullie ons helpen?

Ps, sorry als er spelfouten in staan, ik plaats dit met mijn mobiel

2. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Dit is een fase bij 4 maanden die bijna alle baby's hebben. Ze krijgen een ontwikkelingsspurt en een groeispurt en hebben dus even tijdelijk wat meer honger. Je kan proberen meer water bij de fles te doen of de flesjes kleiner maken en dan vaker geven. En verder gewoon even uitzitten. Over een weekje is het over en heeft hij ineens een grotere kledingmaat ;).

3. Ior

Ior Niet meer actief

Oke, zal dat het zijn? Afgelopen zaterdag idd maat 68 gekocht, omdat 62 ineens niet meer paste. Kleinere flesjes gaat helaas niet lukken, hij is boos als zijn fles leeg is ;)

4. kleinesara

Zullen we ruilen? Mijn dochter gooit hem na 50 ml aan de kant en wil dan écht niets meer drinken :p

5. kleinesara

Ik herken dat wel hoor, met 4 maanden. Ze kreeg toen volledig bv en had zo'n enorme dip. Overdag echt ieder uur willen drinken en nog steeds niet tevreden zijn en ineens weer 's nachts heel vaak wakker worden. Toen ging ik zoeken en bleek het normaal te zijn bij 4 maanden, een sprongetje en groeispurt. En inderdaad ging het weer over en ging ze weer doorslapen en overdg normaal drinken.

6. Ior

Ior Niet meer actief

Haha geen probleem ;)
    Hij is zelfs zo hongerig dat ie nu al een half potje op kan. Haha.

7. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook net achter de rug!
    Begin december slecht drinken, half december onverzadigbaar en nu zo rond de 900ml.
    Ow, en in 2 weken een kleine pond erbij en maatje 68!

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik heb ook hongerige.
    Ik kan je zeggen alleen een ding: geef maximu wat er kan dus 30 scheptjes en niet meer. Het huilen na flesje is normal(hier huilt ze altijd nog steeds al eet ze ook veel vaste voeding al.
    Verder je kan rijstemeel ook gebruiken nu en later ook meergranen/spelt pap.
    Je kan ook nu bijvoeden laagzaam beginnen:probeer eerst courgette en pruim. Bloemkool als dat goed zal gaan zal je kan uitbreiden en bij 5.5-6 kan je echt volledig starten met fruit en maaltijd.
    Ik ben ook zo begonnen omdat ze soms over 30 schepjes zat(mag niet ivm nieren). Hier ging niet zo goed bijvoeden maar omdat ik steeds bleef introduceren op advies van dietieste darmen waren snel eraan gewent en met 6 mnd at ze al brood etc al.

9. meelezer

meelezer Niet meer actief

Het huilen na een flesje is per kind verschillend en HOEFT niet normaal te zijn. Bij jouw baby is het normaal, maar wie zegt bij een andere dan ook ??

En wat jij geeft over bijvoeden en pruimen ??? Jij hebt het zo gedaan maar ik zou pruimen niet zo snel geven. eerder meloen of peer, dat is veel zachter! EN met 6 maanden mogen ze nog geen brood, dat is pas vanaf 7 maanden ivm gluten.
    Zo zie je maar weer, hoe jij je baby te eten geeft is jouw zorg. Maar geef dan wel de goede richtlijnen ipv jouw handleiding.

Deel Deze Pagina