Vraagje..

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Jillster, 16 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jillster

Jillster Bekend lid

30 nov 2014
    878
    280
    63
    NULL
    NULL
    Hi ladies!

Ik vraag me al poosje iets af.. Ik had vorige maand op een maandag een ovulatietest waarbij teststreep zeker even donker als controlestreep was maar geen echte knaller.. Ik heb toen cb digital gedaan en die gaf een :). De volgende dag heb ik weer ovulatietest gedaan en toen knalde het teststreepje echt en cb gaf uiteraard weer :). Mag ik dan aannemen dat maandag piek is begonnen en vanaf dat moment (of iets eerder natuurlijk) ei na 24-48 uur springt? Aangezien cb digital het ook aangaf.. Dus eerste positieve test aanhouden? Want als ik geen cb had gedaan, had ik waarschijnlijk gedacht dat de test op dinsdag mijn piek was..

Beetje lang verhaal maar ben gewoon even benieuwd hoe dit werkt!

2. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Na een positieve ovu test springt je ei binnen 24-48 uur ongeveer.
    de piek is niet maandag maar dinsdag geweest dus je ei is woensdag of donderdag gesprongen.
    Een cb geeft niet aan wanneer je ei springt maar geeft een smiley als je in je vruchtbare periode zit.

Ik testte zo wie zo nog een paar dagen door na een positieve test zodat ik zeker wist dat de piek geweest was.

3. Jillster

Jillster Bekend lid

30 nov 2014
    878
    280
    63
    NULL
    NULL
    Ahaaa thanks voor de uitleg! Dus gewoon van de allerrrrrdonkerste test uitgaan:)

4. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ja :)
    Dat is de piek.

Wel even paar dagen door testen zodat je het zeker weet.

5. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    In elke bijsluiter van een ovu test staat dat je van je eerste positieve test uit moet gaan als begin van je piek...Een streep even donker als controlestreep is positief, dus dat is het begin van je piek, en daarom was je CB ook positief.Dus maandag was het begin van je piek.

6. Mimy1

Mimy1 Actief lid

29 nov 2014
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    "De snelle stijging in de hoeveelheid LH in de urine, de "LH-piek", is het signaal van de start van de eisprong ofovulatie. LH is altijd aanwezig in de urine, maar tijdens de piek is de hoeveelheid 10-20 maal hoger dan de normale hoeveelheid.

Deze piek duurt 1-2 dagen, daarna daalt de LH-concentratie snel weer naar de normale hoeveelheid. De ovulatie vindt plaats 20-48 uur na de start van de LH-piek. Dit is de meest vruchtbare periode van demenstruatiecyclus"

Hieruit maak ik op dat ze uitgaan van de start van de piek. Dus de eerste vette streep. De piek kan dus idd 2 dagen duren. Dan zou ik uitgaan van de maandag!

7. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik zou idd ook uitgaan van maandag. Dat is volgens mij ook wat er in de bijsluiter staat.

8. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik zou ook uitgaan van maandag. In principe kun je stoppen met testen zodra je een smiley gehad hebt. Word je alleen maar onzeker van.

9. Jillster

Jillster Bekend lid

30 nov 2014
    878
    280
    63
    NULL
    NULL
    Thanks ladies! Verschillende meningen.. Ik teste door omdat ik dipstick van maandag niet echt knaller vond en ook om eens te zien hoe lang mn piek zou duren ;)

10. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Ik heb eigenlijk geen idee hoe dit exact werk, maar dit is mijn kijk erop..

je eerste test gaf positief aan en aangezien het varieert van 24 tot 48 uur, kan je er vanuit gaan dat het vanaf die dag dan 48 uur is :p Je tweede was veel donkerder namelijk dus echt je piek.

Bij mij was de test streep donkerder dan controle en 18 uur later had ik mijn ei (vanaf test gezien met de piek)

Deel Deze Pagina