Wat is jullie minst leuke huishoudelijk klusje?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 19 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Pffff nou :p

2. Gism0w

Gism0w Bekend lid

15 nov 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Voor de afwas ben ik niet thuis! Had er als kind al een hekel aan nu nog steeds en het gaat waarschijnlijk ook niet mijn favo klusje worden!! De badkamer staat op nr.2. De patat-pan is een opdracht van ML :D

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ramen zemen

4. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    De was opruimen. Moet ik trouwens vanavond nodig even doen.

De gouden tip om minder sokken kwijt te raken: laat iedereen in je huishouden s avonds z'n sokken in zo'n klein waszak doen (waar je normaal je kwetsbare goed en bh's in doet). Als je gaa wassen is het alleen een kwestie van dicht ritsen en kan er niks uit de zak verdwijnen. Kleine sokken kunnen idd door de wasmachine "opgegeten" worden als je ze er los indoet, net zo als een beugel uit je bh kan verdwijnen. Slecht voor je machine ook. Dus klein spul alijd in een waszak.

5. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    * strijken
    * frituurpan schoonmaken
    * de badkamer schoonmaken

ach ik vind niets in het huishouden leuk, maar helaas voor mij
    het moet wel gebeuren...

6. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    koken... het is een noodzakelijk kwaad, maar als mijn man voorstelt om eens te koken, ben ik heel blij (meestal spaghetti dan ;) )

7. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik vind een nieuw overtrek op het bed leggen dus echt vreselijk. Altijd als ik denk dat 't ie mooi om het dekbed zit en we gaan slapen, kom ik erachter dat er op sommige stukken niets in zit of ik lig juist onder een bobbel. Zo irritant!
    Was opvouwen is ook niet mijn favoriet!

Ik vond de frietpan schoonmaken eerst ook altijd vreselijk, ik stond sowieso een uur te schrobben. Maar nu giet ik hem leeg, haal de grootste viezigheid weg met keukenpapier en dan gooi ik hem vol met water + vaatwasblokje en die laat ik een halfuurtje koken (tot het blokje weg is). Al het vet is dan bijna weg, en het vet wat er nog wél in zit kun je er gewoon zo afhalen. Ideaal!

8. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    - De huiskamer dweilen
    - Stof afnemen
    - Sokken bij elkaar zoeken

9. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Zo maak ik de frietpan ook schoon. En na ieder gebruik gaat het mandje en het deksel in de vaatwasser. Dat scheelt ook een hoop.

10. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    de keuken!!! met stip op nummer 1!

ik kook niet (bloedhekel aan) en mijn man maakt elke dag echt een *** bende er van
    en ook al spreek ik hem er tig keer op aan, elke dag is het terug kerend
    daarom heb ik er ook een hekel aan, tis nooit langer als 24 uur netjes

ja de dagen dat hij overwerkt en niet thuis eet :D

11. Islah

Islah Niet meer actief

Afstoffen. Vooral handig als je, net als ik, huisstofmijtallergie hebt en het eigenlijk wel dagelijks zou moeten (met nadruk op zou moeten, want dat doe ik dus niet) gebeuren.
    Verder doet mijn man gelukkig bijna alle vervelende klusjes. Onkruid uit de tuin halen, ramen zemen, klikobak schoonmaken, lampen verwisselen, ...

12. annabel10

annabel10 Actief lid

28 dec 2010
    474
    54
    28
    1. Strijken

2. Badkamer

13. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Koken!!! Wat heb ik daar een schurft hekel aan!

En met stip op nr. 2....Stofzuigen. Dat ding lijdt echt een eigen leven. Ga ik links, gaat hij naar rechts en andersom. Hopeloos. Ik heb altijd ruzie met dat ding.

14. dekilene

dekilene Niet meer actief

de was ophangen, vouwen en in de kast leggen.
    en de afwas blegggggggggghhhhhhh:(

15. Koon

Koon Niet meer actief

Met stip op nummer 1: alles!! ;)

Nee, dat lieg ik. In de tuin werkem vind ik wel oké.

16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.065
    2.203
    113
    Brabant
    Strijken!!!!!!absoluut met stip op 1.

Mijn schoonmoeder poetst bij mij boven !lief! En doet vaak beneden t toilet en even zuigen. De rest houd ik zelf bij.

Ik mag de strijk voor mn moeder klaarleggen, maar dat voelt niet goed. Ik heb nooit netjes gestreken en nu ik t niet meer zo makkelijk kan voelt t heel lui om t uit handen te geven.

17. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Afwassen! Verschrikkelijk, helaas stapelt de vaat hier dus heel vaak tot een hele grote berg :p Gister wel gedaan en het aanrecht is weer leeg en schoon.. Toch weer een fijn gevoel :)

Stofzuigen vind ik ook niet leuk, maar ja t hoort er ook bij, vooral met een kind op de grond..
    En de was opvouwen vind ik nooit leuk.. dus ook maar wat nieuws daar op bedacht.. gewoon alles van t rek af halen in de woonkamer op een stapel leggen en daar opvouwen.. Dan ben ik ook niet zo alleen in de slaapkamer en hoef ik t niet op de strijkplank op te vouwen :p

18. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

17 apr 2009
    490
    0
    16
    Fornuis + oven schoonmaken. Daar heb ik de grootste hekel aan. Helemaal die zwarte aangekoekte stukjes. Probeer het nu 2 keer per week te doen zodat ik er elke keer wat sneller klaar mee ben en niet zo hoef te boenen. :)

19. Jo85

Jo85 Niet meer actief

De was strijken, vouwen en opbergen..
    Blegh...!!

20. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Was opvouwen en grote schoonmaak van keuken en badkamer. Ow ja, toilet schoonmaken vind ik ook niet echt een fijne klus... Maar ja, iemand moet het allemaal doen hier he? ;):D

Deel Deze Pagina