Voor de afwas ben ik niet thuis! Had er als kind al een hekel aan nu nog steeds en het gaat waarschijnlijk ook niet mijn favo klusje worden!! De badkamer staat op nr.2. De patat-pan is een opdracht van ML
De was opruimen. Moet ik trouwens vanavond nodig even doen. De gouden tip om minder sokken kwijt te raken: laat iedereen in je huishouden s avonds z'n sokken in zo'n klein waszak doen (waar je normaal je kwetsbare goed en bh's in doet). Als je gaa wassen is het alleen een kwestie van dicht ritsen en kan er niks uit de zak verdwijnen. Kleine sokken kunnen idd door de wasmachine "opgegeten" worden als je ze er los indoet, net zo als een beugel uit je bh kan verdwijnen. Slecht voor je machine ook. Dus klein spul alijd in een waszak.
* strijken * frituurpan schoonmaken * de badkamer schoonmaken ach ik vind niets in het huishouden leuk, maar helaas voor mij het moet wel gebeuren...
koken... het is een noodzakelijk kwaad, maar als mijn man voorstelt om eens te koken, ben ik heel blij (meestal spaghetti dan )
Ik vind een nieuw overtrek op het bed leggen dus echt vreselijk. Altijd als ik denk dat 't ie mooi om het dekbed zit en we gaan slapen, kom ik erachter dat er op sommige stukken niets in zit of ik lig juist onder een bobbel. Zo irritant! Was opvouwen is ook niet mijn favoriet! Ik vond de frietpan schoonmaken eerst ook altijd vreselijk, ik stond sowieso een uur te schrobben. Maar nu giet ik hem leeg, haal de grootste viezigheid weg met keukenpapier en dan gooi ik hem vol met water + vaatwasblokje en die laat ik een halfuurtje koken (tot het blokje weg is). Al het vet is dan bijna weg, en het vet wat er nog wél in zit kun je er gewoon zo afhalen. Ideaal!
Zo maak ik de frietpan ook schoon. En na ieder gebruik gaat het mandje en het deksel in de vaatwasser. Dat scheelt ook een hoop.
de keuken!!! met stip op nummer 1! ik kook niet (bloedhekel aan) en mijn man maakt elke dag echt een *** bende er van en ook al spreek ik hem er tig keer op aan, elke dag is het terug kerend daarom heb ik er ook een hekel aan, tis nooit langer als 24 uur netjes ja de dagen dat hij overwerkt en niet thuis eet
Afstoffen. Vooral handig als je, net als ik, huisstofmijtallergie hebt en het eigenlijk wel dagelijks zou moeten (met nadruk op zou moeten, want dat doe ik dus niet) gebeuren. Verder doet mijn man gelukkig bijna alle vervelende klusjes. Onkruid uit de tuin halen, ramen zemen, klikobak schoonmaken, lampen verwisselen, ...
Koken!!! Wat heb ik daar een schurft hekel aan! En met stip op nr. 2....Stofzuigen. Dat ding lijdt echt een eigen leven. Ga ik links, gaat hij naar rechts en andersom. Hopeloos. Ik heb altijd ruzie met dat ding.
Strijken!!!!!!absoluut met stip op 1. Mijn schoonmoeder poetst bij mij boven !lief! En doet vaak beneden t toilet en even zuigen. De rest houd ik zelf bij. Ik mag de strijk voor mn moeder klaarleggen, maar dat voelt niet goed. Ik heb nooit netjes gestreken en nu ik t niet meer zo makkelijk kan voelt t heel lui om t uit handen te geven.
Afwassen! Verschrikkelijk, helaas stapelt de vaat hier dus heel vaak tot een hele grote berg Gister wel gedaan en het aanrecht is weer leeg en schoon.. Toch weer een fijn gevoel Stofzuigen vind ik ook niet leuk, maar ja t hoort er ook bij, vooral met een kind op de grond.. En de was opvouwen vind ik nooit leuk.. dus ook maar wat nieuws daar op bedacht.. gewoon alles van t rek af halen in de woonkamer op een stapel leggen en daar opvouwen.. Dan ben ik ook niet zo alleen in de slaapkamer en hoef ik t niet op de strijkplank op te vouwen
Fornuis + oven schoonmaken. Daar heb ik de grootste hekel aan. Helemaal die zwarte aangekoekte stukjes. Probeer het nu 2 keer per week te doen zodat ik er elke keer wat sneller klaar mee ben en niet zo hoef te boenen.
Was opvouwen en grote schoonmaak van keuken en badkamer. Ow ja, toilet schoonmaken vind ik ook niet echt een fijne klus... Maar ja, iemand moet het allemaal doen hier he?